BJ:n perässä vikaa
Valvoja: Käyttäjä
BJ:n perässä vikaa
Kyseessä siis BJ40, orkkisperä ilman mitään lukkoja. Takaperään tulevaa laippa (mihin tulee kardaani kiinni) lonksuu kun pyörittelee käsin puolelta toiselle. Paljonko tässä sais olla väljää ja mistä väljyys johtuu?
Vedätettäessä perä antaa hieman kahisevaa ääntä mut onhan tuo pelannu noin jo pitkään. Takapyöränlaakerit on kunnossa, sen verran oon kattonut.
Joku kuva puretusta perästä vois olla jees.
Vedätettäessä perä antaa hieman kahisevaa ääntä mut onhan tuo pelannu noin jo pitkään. Takapyöränlaakerit on kunnossa, sen verran oon kattonut.
Joku kuva puretusta perästä vois olla jees.
Pinjonin laakerit loppu/löysällä. koitappas kiristää sitä laipan siällä olevaa mutteria. Jos välyksiä ei vielä paljoa voit jota selvitä sillä.
Tossa pari topikkia Hj:n pinjoniihmettelystä. Käytännössä perät "samanlaisia".
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=369 ... t=pinjo%2A
Ja tossa hajoituskuvaa.
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=966 ... t=pinjo%2A
Tossa pari topikkia Hj:n pinjoniihmettelystä. Käytännössä perät "samanlaisia".
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=369 ... t=pinjo%2A
Ja tossa hajoituskuvaa.
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=966 ... t=pinjo%2A
-Janne-
SLCK #203
Bj40 -77, Fj40 -68, CJ-5 -68
SLCK #203
Bj40 -77, Fj40 -68, CJ-5 -68
- werzu
- Viestit: 389
- Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
- Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
- Viesti:
Vikaa
Tosin bj:n perä on rakenteeltaan niitä shimmeillä kirittävällä laakerilla.Ja kyllähän jos välystä on paljon niin silloin laakerit on vaihtoa vailla valmiit.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
Poskilaakereita harvemmin tarttee vaihtaa jos ei ole ajettu miljoonaa ilman öljyjä. Niitä saa kiristettyä eli jos laakerit ok niin ei tartte vaihtaa.
Pinjonin simmaaminen tapahtuu yleensä käsikopelolla simmejä vaihtelemalla eli kun akseli pyörii sopivan "nihkeästi" niin sillon välykset ok.
Pinjonin jälkeen pitäs kattoo vielä hammaskosketus kohdilleen (heittokellolla) ja se tapahtuu säätämällä niitä poskilaakereita.
Pinjonin simmaaminen tapahtuu yleensä käsikopelolla simmejä vaihtelemalla eli kun akseli pyörii sopivan "nihkeästi" niin sillon välykset ok.
Pinjonin jälkeen pitäs kattoo vielä hammaskosketus kohdilleen (heittokellolla) ja se tapahtuu säätämällä niitä poskilaakereita.
_____________________________
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- eskimo
Offroad Kainuu ry.