HDJ 80 osa-aikainen neliveto
Valvoja: Käyttäjä
HDJ 80 osa-aikainen neliveto
Onko kellään kokemusta tällaisen systeemin toimivuudesta ja kestävyydestä? Ajattelin että tällä säästäisi HDJ:n etuperää kulumiselta ja myyjän mukaan myös melutason pitäisi laskea huomattavasti.Tätä myy Cros 4WD.
marks4wd:n sarjasta varmaan on kyse, tulee hilut keskitasauspyörästöön ja napalukot.
Tuossa vissiin tulee vaan spooli tasauspyörästöön, ettei kytkettävä neliveto, vai muistanko väärin. EDIT: tais mennä niin että takavedolle tulee kiinteä laippa ja etuveto kytketään vakiolla keskilukolla.
Tuossa vissiin tulee vaan spooli tasauspyörästöön, ettei kytkettävä neliveto, vai muistanko väärin. EDIT: tais mennä niin että takavedolle tulee kiinteä laippa ja etuveto kytketään vakiolla keskilukolla.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
No perkules, semmoinenhan se nakojaan on
http://www.marks4wd.com/products/part-t ... PT4WD.html
http://www.marks4wd.com/products/part-t ... PT4WD.html
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Marks 4wd:n sarjasta pitäisi olla kyse.Ajattelin sarjan n.900 euron hinnan säästyvän ajanmittaan etuperän pidemmällä kestoiällä.Mielenkiintoista olisi tietää myös kuinka vaikuttaa ajettavuuteen,ennenkaikkea suuntavakavuuden muutos pelkällä takavedolla ajettaessa.Hintatieto on sitten vaan meikäläisen ulkomuistista puolivuotta vanhan puhelinkeskustelun perusteella. 

Varmaan makuasia tämäkin, mutta ite oon tykänny kovasti jatkuvasta nelivedosta. Varsinkin liukkaalla. Osa-aikainen kun ei oo silloin päällä kun sitä tarttis, kun pitävällä alustalla ei voi/kannata sillä ajaa, ja sit kun on liukasta niin meno on puskevaa ja kulmikasta.
Jatkuva neliveto menee kuin ajatus, ketterä ja vakaa.
Jatkuva neliveto menee kuin ajatus, ketterä ja vakaa.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Kyllä jatkuva neliveto minustakin on yliveto talvikelillä.Jos pitkittäistasattua nelivetoa ei Marks 4wd systeemin asennuksen jälkeen enää ole,eipä taida sitten kannattaa.Mahtaisiko olla mitään järkeä asentaa pelkkiä napalukkoja eteen,jolloin keskilukko päällä ja napalukot auki ajaessa olisi kesäkelillä mahdollisuus ajaa käytännössä pelkällä takavedolla.Etupään voimansiirto jäisi kylläkin edelleen pyörimään ilman kuormitusta.
Miksi ne vetoakselit pitäisi irrottaa? Etuvetoakselit paikallaan, etukardaani irrotettuna ja keskitasauspyörästö lukossa vastaa HJ:tä napalukot kiinni ja pelkkä takaveto. Ei sillä ole enää kovin suurta vaikutusta ajotuntumaan. Tai ottaa sitten etunapojen päästä vetolaipat irti niin saa vetoakselitkin vapaiksi.
Olen muuten samaa mieltä edellisten kanssa, miksi pyrkiä takaisin kivikaudelle, on tuo jatkuva neliveto ihan toista maata. Kannattaa tosiaan kokeilla ensin tuolla konstilla ennen pysyvää muutosta erilaisissa olosuhteissa, jatkuvaa vaihtoehtoa ei sitten muutoksen jälkeen tosiaan enää ole. Kannattaa sitten kokeilla myös ajella kaikki osat paikallaa ja keskilukko päällä, vastaa kytkettävää nelivetoa. Se on sitten ainoa vaihtoehto muutoksen jälkeen ja tulee olemaan yhtä juhlaa.
Olen muuten samaa mieltä edellisten kanssa, miksi pyrkiä takaisin kivikaudelle, on tuo jatkuva neliveto ihan toista maata. Kannattaa tosiaan kokeilla ensin tuolla konstilla ennen pysyvää muutosta erilaisissa olosuhteissa, jatkuvaa vaihtoehtoa ei sitten muutoksen jälkeen tosiaan enää ole. Kannattaa sitten kokeilla myös ajella kaikki osat paikallaa ja keskilukko päällä, vastaa kytkettävää nelivetoa. Se on sitten ainoa vaihtoehto muutoksen jälkeen ja tulee olemaan yhtä juhlaa.
TP