
hj61 kierrejousille
Valvoja: Käyttäjä
hj61 kierrejousille
onko kukaan toteuttanut jättäen norrat tukivarsiksi ja kunnon kierrejouset tilalle,tarviiko akselin kiertymisen poistavan tukivarren?leimallahan toi olis laillinen kyllä. kierrelaskeskelin et 700e tekis kunnon kamasta alustan 

kannattais,nyt olis mielessä kohtuu vaivalla,kohtuu rahalla toimiva alusta.jos norrassa riittää jäykkyys pitämään akseli linjassaan tulee alustasta aika pienellä työllä parempi kuin kunnon lehtijousilla,elikkä aika hyvä jo. siitähän on helppo sitten muuttaa tukivarsille tuenta jos aikaa ja intoa riittää ja tarvetta mennä niin pitkälle.
hj61 kierrejousille
Johan sen näki vanhoissa nissaneissakin ja foorteissakin. Itelläkin oli Patrolli vm-90 2.8td. kaksi kierrejousta meni poikki toinen takaa alapäästä toinen etee yläpäästä. vaikka takapää oli vahvistettu sisäkierrejousella.Kyllä se ajettavuutta tasaa mutta kierrejouset tahtoo karkaisuasteelta olla hieman hepposia.
Maastossa on mukavaa!
- hakoteilla
- Viestit: 250
- Liittynyt: To Marras 25, 2004 7:27 am
Nos nissanin jouset on huonojja, niin ei kai kaikki kierrejouset ole. Olen joskun nähnyt myös poikkimenneitä lehtijousia, joilla oli vielä huono ajaakin.
No, asiaan, varmasti löytyy huonojakin kierrejousia, mutta valitsemalla oikein saa toimivan ja kestävän paketin. Muutama huomioitava asia, jos HJ:n painoisen lossin meinaa kierteiden päälle laitaa, on syytä valita jouset tarpeeksi raskaasta autosta. Samoin tukivarret PITÄÄ olla akselimassaltaan yhtä suuresta tai suuremmasta.
Kierrejousimuutoksen suurin etu mielestäni ei ole siinä, että jousityyppi muuttuu, vaan siinä, että akselin tuentatapa muuttuu. Jakarit+panhard tai nelilinkkityyppiset tukivarret estävät tehokkaasti perän kiertymisen, mikä lehtijousiautoissa (varsinkin niissä, joissa on vaan pari lehteä pakoissa) aiheuttaa pinionakselin katkeamisia. Tämä tietysti voidaan estää tractionbarilla.
Lisäksi korkeutta on helppo säätää, mikä lehtijousellisessa on usein vaikeaa, niissä kun tulee monesti säädettyä korkeutta lehtien määrällä, tähähän vaikuttaa suoraa jousituksen jäykkyyteen. Kierrejousellisessa voi säätää erikseen korkeutta ja jäykkyyttä.
Kierrejouset ovat lehtipakkoja halvempia.
UGH!
No, asiaan, varmasti löytyy huonojakin kierrejousia, mutta valitsemalla oikein saa toimivan ja kestävän paketin. Muutama huomioitava asia, jos HJ:n painoisen lossin meinaa kierteiden päälle laitaa, on syytä valita jouset tarpeeksi raskaasta autosta. Samoin tukivarret PITÄÄ olla akselimassaltaan yhtä suuresta tai suuremmasta.
Kierrejousimuutoksen suurin etu mielestäni ei ole siinä, että jousityyppi muuttuu, vaan siinä, että akselin tuentatapa muuttuu. Jakarit+panhard tai nelilinkkityyppiset tukivarret estävät tehokkaasti perän kiertymisen, mikä lehtijousiautoissa (varsinkin niissä, joissa on vaan pari lehteä pakoissa) aiheuttaa pinionakselin katkeamisia. Tämä tietysti voidaan estää tractionbarilla.
Lisäksi korkeutta on helppo säätää, mikä lehtijousellisessa on usein vaikeaa, niissä kun tulee monesti säädettyä korkeutta lehtien määrällä, tähähän vaikuttaa suoraa jousituksen jäykkyyteen. Kierrejousellisessa voi säätää erikseen korkeutta ja jäykkyyttä.
Kierrejouset ovat lehtipakkoja halvempia.
UGH!
onkos pinionin akseleita katkennut hj vai jossain muualla.varttimaililla se on nyt selkee jos pääsee kiertymään,eikös norra kuitenkin pidä yksinään koko kiertymisen? hdj korotusjousia miettisin,niis ois jousivoima aika realistinen kuitenkin.iskareilta sit taas vaaditaan ihan eri mitä lattojen kanssa.
No ei pelkkä norra pidä kyllä yhtään mitään, ei edes 6lehtinen pakka estä kiertymästä. Ainakaan soa härveleissä.ventora kirjoitti:onkos pinionin akseleita katkennut hj vai jossain muualla.varttimaililla se on nyt selkee jos pääsee kiertymään,eikös norra kuitenkin pidä yksinään koko kiertymisen?
Ja kyllä, hojoista ja muistakin on pinioneita paukkunu.
1987 LJ70