hdj:n&hj:n pitkissä valoissa ongelmia!
Valvoja: Käyttäjä
hdj:n&hj:n pitkissä valoissa ongelmia!
Onko kellään kokemuksia seuraavasta: Hdj:ssä ei pelaa pikät ollenkaan ei edes merkkivalo! lyhyet pelaa!
Hj:ssä taas pitkät jumittaa päälle,ei sammu ennen kuin ottaa releen irti!
Kokemuksista oisin kiitollinen!
Re: hdj:n&hj:n pitkissä valoissa ongelmia!
HDJ:stä mulla on tämmöisiä kokemuksia (lainaan omaa tekstiäni vanhasta jutusta):mare75 kirjoitti:Onko kellään kokemuksia seuraavasta: Hdj:ssä ei pelaa pikät ollenkaan ei edes merkkivalo! lyhyet pelaa!
"Ne valoreleet on mustassa muovilaatikossa siinä jarrutehostimen etupuolella, vasemmalla puolella konehuonetta siis. Siellä on kaksikin relettä, toinen kytkee valot päälle ja toinen on puolivalot/kaukovalot -vaihtorele.
Näin siis ovat muistini mukaan HDJ vm. 90. Omastani tuo vaihtorele paloi sellaiseksi, että jäi pitkät päälle. Johdotin siihen tilalle "tavallisen" 40 A:n vaihtokärkisen ja sen jälkeen on pelannut."
Tästä lisäkommenttia nyt kun muistan eli mulla tuo valojen "päärelekin" on alkanut viime aikoina oireilemaan (edellisestä releremontista on varmaan kolme vuotta aikaa). Vielä en ihan vlottomaksi jäänyt, mutta kaipa sekin hetki koittaa...
HDJ:stäni meni juuri viikonloppuna pitkät valot kesken ajon. Lyhyet kuitenkin toimii edelleen hyvin. Mullakaan ei merkkivalo syty kojelautaan. Ainakin vaihtoreleen (Dimmer Relay) yksi nasta on palanut mustaksi. Uuden releen saan vasta huomenna, joten vielä en tiedä katoaako vika pelkästään releen vaihdolla.
Mulla oli sama kanssa HJ61:ssa. Millaan en uskonut kun joku palstalla sanoi etta polttimo on paskana...Mutta juuri tuo samainen syy se oli minunkin valoissa vikana.JES kirjoitti:Mulla ei sammunut hj:n pitkät kun yhdestä polttimosta paloi lyhyt lanka, tuloksena pitkät koko ajan päällä kun sytytti ajovalot. Näitä on ollut muillakin foorumin perusteella.

SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Alimitoitus. Laita seuraavalla kerralla joku kunnollinen 50A rele 15cm johdonpätkillä ja abikoliittimillä tilalle. Mahtuu hyvin sinne boksin kannen alle. Sitten kestää aikansa ja boksin sisältä palaa relekannalle tuleva hyppylenkki poikki. Siihen paksumpaa johtoa tinaamalla tilalle. Seuraava kohta ei ole vielä tullut ilmi.
TP