nonnii.. päivitetääs tilannetta (kun on tästä flunssastakin riittävästi selvinny)
Ajokkiin tuli siis vaihettua öljypumppu/jakopää, kk:n alapään laakerit ja runkolaakerit. Hommana ei mikään kummallinen tehä, jos emännältä kysys nii vastaus vois olla ihan toinen

(taas siellä auton alla pitää nyhjätä ...)
Huomasin tuossa jakopäätä kasatessani, että jako on ollu 2 hammasta "sivussa" , laitoin merkit kohakkain ja pyörittelin konetta manuaalisesti ja kun "kolinoita" ei kuulunu, ei muuta ku kone kasaan.
Eka startin jälkeen meinas alkaa vi...ttaa kun öljynpaineet ei noussu - kone seis ja uudestaan starttia - ei paineita , vielä muutama yritys - ei paineita (muuta kun kuskilla

)
Tuumausolut ja tuumailua, toinen olut... ja vielä yksi. Perkeles voisko olla että... joo öljynputsari vaihtoon ja putsarin vaihdon jälkeen eka startilla paineet löyty - tuuria vai mitä ? (vanha putsari oli Toyon alkup 1000km ajettu?)
Nyt nuo paineet on lämpösellä koneella tyhjäkäynnillä n 1.4 kiloo, kylmänä n 4.5 kiloo. Noin 2500 kierroksella lämpösenä n 4,5 kiloo - nyt on hyvä seurailla paineita ku tuli laitettua mekaaninen mittari...
Kuinkas tarkka tuo jako yleensä on kun kone lähti eka startista hienosti käyntiin vaikka pari hammasta jakoa muutin ? Aikaisempaan verrattuna ala vääntö parani jonkun verran... Pitää tarkastaa vielä tuo pumpun ajoitus kun kerkiää...