OIKEAA tietoa 12 h-t koneen syötön säädöstä tänne, kiitos
Valvoja: Käyttäjä
OIKEAA tietoa 12 h-t koneen syötön säädöstä tänne, kiitos
Olen tossa käynyt läpi haulla löytämiäni viestiketjuja 12 h-t koneen säätämisestä. Kovin on ristiriitäista tietoa. Moni puhuu turpottoman HJ:n pumpusta ja säätöruuveista, vaikkakin on kysymys Hj61:stä. Ahdonalaisesta syötön säädöstä meinas löytyä hyvä topic, mutta sekin kaatui väittelyyn. Eli tähän ois nyt mahdollista laittaa varmoja vinkkejä mistä säätöruuvista tapahtuu mitäkin ja mielellään kuvilla varustettuna.
Netistä en oo löytäny muuta kun jakajapumppuihin tosi hyviä ohjeita eli
nyt jos tänne saatais hyvä paketti aikaiseksi, niin siitä olis iloa ja apuva varmasti monelle iha-ite-säätäjälle.
Netistä en oo löytäny muuta kun jakajapumppuihin tosi hyviä ohjeita eli
nyt jos tänne saatais hyvä paketti aikaiseksi, niin siitä olis iloa ja apuva varmasti monelle iha-ite-säätäjälle.
Pyörittelin äsken pumpun etupuolella olevaa kuusiokoloruuvia n 3 kierrosta auki päin (keulaan) ja takapuolella olevaa tasapäämeisselillä pyörivää ruuvia samoin n 3 kierrosta keulaan päin eli siis kireämmälle.
Täytyy sanoa, että vaikutus oli uskomattoman suuri! Ensimmäisen kerran kun kolmosella laittoi kaasun pohjaan, niin oli kyllä hymy korvissa... Lähtee vetämään lähes tyhjäkäynniltä alkaen.
Ahtoja 0,5 bar eikä välijäähdytintä vieläkään.
Nyt savuttaa silminnähtävästi vain reippaasti kiihdytettäessä, mutta tasakaasulla ei. Tarvinnee vielä hienosäätöä.
Täytyy sanoa, että vaikutus oli uskomattoman suuri! Ensimmäisen kerran kun kolmosella laittoi kaasun pohjaan, niin oli kyllä hymy korvissa... Lähtee vetämään lähes tyhjäkäynniltä alkaen.
Ahtoja 0,5 bar eikä välijäähdytintä vieläkään.
Nyt savuttaa silminnähtävästi vain reippaasti kiihdytettäessä, mutta tasakaasulla ei. Tarvinnee vielä hienosäätöä.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Joo sieltä takaa kun kiristelee sitä 12mm lukituksella olevaa lättäpäistä ruuvia niin saa kyllä hyvin vetoja ja savua lissää, mutta miten sen pitäis toimia sen etupuolella olevan kuusiokolo ruuvin? Pyörittelin sitä varmaan neljä kierrosta auki, hyvä ettei se koko ruuvi tippunu, mutta ei sillä ollu kyllä yhtään mitään vaikutusta.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
kuinka paljo noi teijän itte ruuvatut 61 lykkää savua kiihdytettäessä?
kun mulla on siinä 60 koneessa 61 pumppu ja siitä on mustolan toimesta säädetty maksimi syötöt(110mm3) ja siitä ei tule savua oikeen yhtää! ja suuttimienkaa ei pitäis vie ahistaa. pikku pöläys tulee ku lähtee kaasu pohjas liikkeelle.
eilen kokeilttiin niin oli perseeseen tuntuva ero ku 5vaihteella kiihdytettäessä sääteli ahtopainetta 1bar ja 1,4bar välillä. ja cooleri ja 3"putki löytyy myös.
kun mulla on siinä 60 koneessa 61 pumppu ja siitä on mustolan toimesta säädetty maksimi syötöt(110mm3) ja siitä ei tule savua oikeen yhtää! ja suuttimienkaa ei pitäis vie ahistaa. pikku pöläys tulee ku lähtee kaasu pohjas liikkeelle.
eilen kokeilttiin niin oli perseeseen tuntuva ero ku 5vaihteella kiihdytettäessä sääteli ahtopainetta 1bar ja 1,4bar välillä. ja cooleri ja 3"putki löytyy myös.
No kyllähän sitä enemmän tulee ku pikku pöläys jos nyt sattuu joskus pikkusen kiihdyttämään rivakkaammin.pemaripoju kirjoitti:kuinka paljo noi teijän itte ruuvatut 61 lykkää savua kiihdytettäessä?
kun mulla on siinä 60 koneessa 61 pumppu ja siitä on mustolan toimesta säädetty maksimi syötöt(110mm3) ja siitä ei tule savua oikeen yhtää! ja suuttimienkaa ei pitäis vie ahistaa. pikku pöläys tulee ku lähtee kaasu pohjas liikkeelle.
eilen kokeilttiin niin oli perseeseen tuntuva ero ku 5vaihteella kiihdytettäessä sääteli ahtopainetta 1bar ja 1,4bar välillä. ja cooleri ja 3"putki löytyy myös.

1987 LJ70
tallan ku lyö tiskiin kakosella niin siinä 2800-3000 pölähtää ja tuntuu ku muuli potkasis persiiseen, sitten savu hälvenee jonkin verran aina punarajalle asti noustessa.. normaaliajossa ei oikeastaan saa koskaan savuja irti...pemaripoju kirjoitti:kuinka paljo noi teijän itte ruuvatut 61 lykkää savua kiihdytettäessä?
kun mulla on siinä 60 koneessa 61 pumppu ja siitä on mustolan toimesta säädetty maksimi syötöt(110mm3) ja siitä ei tule savua oikeen yhtää! ja suuttimienkaa ei pitäis vie ahistaa. pikku pöläys tulee ku lähtee kaasu pohjas liikkeelle.
eilen kokeilttiin niin oli perseeseen tuntuva ero ku 5vaihteella kiihdytettäessä sääteli ahtopainetta 1bar ja 1,4bar välillä. ja cooleri ja 3"putki löytyy myös.
HJ61 -87
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
tossa pumpussa on se iso murkula(hätäpysäytin) säädetty niin että se ei paina sitä vipua ollenkaa vaan väliin jää noin millin rako.
ja saattaa olla että toi ei savuta sen takia ku ennakkoo ei ole oikeen tarpeeksi. musta savuhan lisääntyy vääntö alueella jos on ennakkoo enempi. syynä on että tyhjäkayntiä ei meinaa saada tarpeeksi pienelle jos lisää ennakkoo. heti nousee tyhjäkäyntinopeus ku lisää ennakkoo johki 1200r/min. no on toi kuskinpuolen takavalo vähä nokinen että kai sieltä jotain pölähtelee
ja saattaa olla että toi ei savuta sen takia ku ennakkoo ei ole oikeen tarpeeksi. musta savuhan lisääntyy vääntö alueella jos on ennakkoo enempi. syynä on että tyhjäkayntiä ei meinaa saada tarpeeksi pienelle jos lisää ennakkoo. heti nousee tyhjäkäyntinopeus ku lisää ennakkoo johki 1200r/min. no on toi kuskinpuolen takavalo vähä nokinen että kai sieltä jotain pölähtelee
