Polttoaineneen kondenssisäiliö
Valvoja: Käyttäjä
Polttoaineneen kondenssisäiliö
Miten on, voiko Toyota HJ 60 Land Cruiserin polttoainesysteemin dieselin vedenpoistoa varten tehdyn pikkutankin jättää pois? Siis sen joka sytyttää aina välillä "Filter"-varoitusvalon?
Voiko poisjättämisestä olla jotakin ongelmia nykypäivänä?
Kimble
Voiko poisjättämisestä olla jotakin ongelmia nykypäivänä?
Kimble
Viimeksi muokannut Kimble, Ke Touko 18, 2005 12:50 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Polttoaineneen kondenssisäiliö
Se vedenerotin todellakin erottaa vettä dieselistä. Kesällä tuo ei ole kovin suuri ongelma, koska tankkiin ei muodostu juurikaan kondensiota. Talvisin vettä on joskus ollut niinkin paljon, että muutaman sadan metrin jälkeen on matka pysähtynyt... kun ei ole vedenpoistoa tehty sulan aikana... Minä en poistaisi sitä... joku tietysti on eri mieltäkin...
Kimblex kirjoitti:Miten on, voiko Toyota HJ 60 Land Cruiserin polttoainesysteemin dieselin vedenpoistoa varten tehdyn pikkutankin jättää pois? Siis sen joka sytyttää aina välillä "Filter"-varoitusvalon?
Voiko poisjättämisestä olla jotakin ongelmia nykypäivänä?
Kimblex
Älähän huoli.
En poistaisi minäkään. Jos se valo vilkahtelee / palaa niin seuraavaksi tyhjentämään vedenerotin vedestä.
En tiedä onko landcruisereissa sama ominaisuus kuin hiacessa tuon filter- ja latausvalon kanssa. Kun ajoi vesilätäkköön niin että laturi kastui ja filter- ja latausvalo syttyi niin laturista oli hiilet finaalissa. Kertoivat tämän valoshoun myös huollosta.
En tiedä onko landcruisereissa sama ominaisuus kuin hiacessa tuon filter- ja latausvalon kanssa. Kun ajoi vesilätäkköön niin että laturi kastui ja filter- ja latausvalo syttyi niin laturista oli hiilet finaalissa. Kertoivat tämän valoshoun myös huollosta.
neli.veto
SLCK #213
LJ70 -89
SLCK #213
LJ70 -89
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: To Huhti 28, 2005 6:19 pm
- Paikkakunta: Nurmijärvi
miten tuo vedenerotin oikein toimii?
tutkiskelin äsken myös polttoainetankin päällä olevaa, lähinnä mustekalla muistuttavaa letkuhässäkkää! mistä selviäisi kaikkien näiden letkujen yms. käyttötarkoitus? mulla on netistä haetut toyotan manuaalit(1980 chassis/body ja 2H), mutta en löytänyt niistä mitään polttoainetankkiin liittyvää?
tutkiskelin äsken myös polttoainetankin päällä olevaa, lähinnä mustekalla muistuttavaa letkuhässäkkää! mistä selviäisi kaikkien näiden letkujen yms. käyttötarkoitus? mulla on netistä haetut toyotan manuaalit(1980 chassis/body ja 2H), mutta en löytänyt niistä mitään polttoainetankkiin liittyvää?
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: To Huhti 28, 2005 6:19 pm
- Paikkakunta: Nurmijärvi
vielä uudestaan kyselen: tietääkö kukaan, mitä ne kaikki letkut ovat polttoaineen tankkausputken vieressä?? n.5 putkea kiinnittyy muoviseen pitkulaiseen mustaan säiliöön, siinä oli joku minimaalinen suodatinkin jossain putkessa(samanlainen kuin bensa-kaasari koneissa PA-suodatin)!!??
minkälaisia virityksiä olette viritelleet, kun on kaikki komponentit vaihdettu. bensa(ruisku) kilpuriimme rakentelin täysin uudet putket, pumput, tankit yms., mutta nämä dieselit ovat vielä monelta kantilta hämärän peitossa?
varsinkin kaavakuvat uusituista PA-järjestelmistä olisivat tervetulleita!! 
minkälaisia virityksiä olette viritelleet, kun on kaikki komponentit vaihdettu. bensa(ruisku) kilpuriimme rakentelin täysin uudet putket, pumput, tankit yms., mutta nämä dieselit ovat vielä monelta kantilta hämärän peitossa?


Se putkihärveli on joku semmonen polttoainehöyryjen tiivistinsysteemi, että huohotukseen menis mahollisimman vähän mitään huuruja. Ja semmosen selityksen joskus sain että niitä letkuja menee sinne monta ku ne menis loiskelevyjen eri puolilta, siis joka osastosta omansa.
Mulla se vedenerotin oli ohitettu suoralla putkella ku tuon auton ostin, ja irrotin sen jossain vaiheessa tutkittavaksi. Näytti sen verran ruosteiselta että on voinu päästää ilmaa sekaan ja siksi ois ohitettu. Tarkotus on kyllä palauttaa moinen takaisin järjestelmään.
Country-Jake: vedenerotin toimii siten että koska dieselöljy on vettä kevyempää, se jää pinnalle kellumaan ja vesi painuu pohjalle. Tankistahan polttoaine on pakko ottaa pohjalta, mutta tuosta pömpelistä eteenpäin jatkava putki lähtee yläosasta, ja anturi tarkkailee vedenpinnan korkeutta. Kun vesipinta nousee ja valo syttyy, niin pohjaropun avaamalla voi vedet laskea pois, ja näin ruiskupumppu ja suuttimet pysyvät hyvässä kunnossa.
Mulla se vedenerotin oli ohitettu suoralla putkella ku tuon auton ostin, ja irrotin sen jossain vaiheessa tutkittavaksi. Näytti sen verran ruosteiselta että on voinu päästää ilmaa sekaan ja siksi ois ohitettu. Tarkotus on kyllä palauttaa moinen takaisin järjestelmään.
Country-Jake: vedenerotin toimii siten että koska dieselöljy on vettä kevyempää, se jää pinnalle kellumaan ja vesi painuu pohjalle. Tankistahan polttoaine on pakko ottaa pohjalta, mutta tuosta pömpelistä eteenpäin jatkava putki lähtee yläosasta, ja anturi tarkkailee vedenpinnan korkeutta. Kun vesipinta nousee ja valo syttyy, niin pohjaropun avaamalla voi vedet laskea pois, ja näin ruiskupumppu ja suuttimet pysyvät hyvässä kunnossa.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.