HDJ 80 Japanista
Valvoja: Käyttäjä
HDJ 80 Japanista
Terve kaikille
Pitkään olen jostakin kumman syystä ajatellut, että haluan hankkia HDJ80:sen itselleni, mutta kriteerit ovat olleet melko kovat.
Autossa pitää olla hyvät varusteet(ainakin automaatti ja ilmastointi), vähän ajettu ja ehdottomasti ruosteeton (peltityöt ei tod. kiinnosta).
Suomesta tällaista ei ole osunut silmään, ja jos on ollut, niin hinta aika hillitön. Saksan maalla sama juttu. Alle 10000€ ei mitään ja siihen verot kulut ym.
Sitten iski ahaa elämys. Katseet kohti Japania. Siellähän Toyotan kotimaassa on vaikka miten vähänajettuja yksilöitä kaupan ja yleensä kaikilla varusteilla.
Rattihan näissä on väärällä puolella, mutta mieluummin teen mitä vain tekniikalle, kuin hitsaan ruostetta!
Japanista löytyi helposti hyviä yksilöitä, ja myyjien kanssa homma sujui mainiosti. Kuitenkin sattumalta löysin Mobilesta Saksanmaalta jo Eurooppaan 2006 ajautuneen yksilön ja vielä läheltä satamaa. Eikun äkkiä kauppa kiinni ja auto Suomeen.
Nyt sitten on tallissa 1992 mallin VX limited edition 149tkm ajettu ja hyvillä varusteilla. mm jääkaappi, Alcantara penkit, sähköiskarit, alkuperäinen vinssi ja täysin ruosteeton kori
Sitten seuraavaan ongelmaan, miten ohjauksen kanssa?
Suomesta HDJ:n purkuosia ei kasva puissa ja vaihdettavassa yksilössä pitää olla myös ilmastointi, kun lämppäri on vääränkätinen.
Taas ahaa elämys. Jenkkeihin surfaamaan. Siellä kun on Cruiserit tosi halpoja. Ainoastaan haittapuoli, että kaikki on bensakoneisia, mutta sekään ei haittaa kun tarvitsen vain kojetaulut, ohjauslaitteet, lämppärit ym.
Muutaman kauppiaan kanssa yhteyksiä (palvelu aika perseestä) ja lopulta löytyi yhteystyöhaluinen myyjä, joka lupasi toimittaa auton satamaa.
Nyt laivassa uiskentelee pohjolan suuntaan bensa Hodari, joka toimii tulevaisuudessa elintenluovuttajana projektiin ja loppu myydään osiksi.
Tällaista tälläkertaa. Katsotaan miten projekti etenee???
Pitkään olen jostakin kumman syystä ajatellut, että haluan hankkia HDJ80:sen itselleni, mutta kriteerit ovat olleet melko kovat.
Autossa pitää olla hyvät varusteet(ainakin automaatti ja ilmastointi), vähän ajettu ja ehdottomasti ruosteeton (peltityöt ei tod. kiinnosta).
Suomesta tällaista ei ole osunut silmään, ja jos on ollut, niin hinta aika hillitön. Saksan maalla sama juttu. Alle 10000€ ei mitään ja siihen verot kulut ym.
Sitten iski ahaa elämys. Katseet kohti Japania. Siellähän Toyotan kotimaassa on vaikka miten vähänajettuja yksilöitä kaupan ja yleensä kaikilla varusteilla.
Rattihan näissä on väärällä puolella, mutta mieluummin teen mitä vain tekniikalle, kuin hitsaan ruostetta!
Japanista löytyi helposti hyviä yksilöitä, ja myyjien kanssa homma sujui mainiosti. Kuitenkin sattumalta löysin Mobilesta Saksanmaalta jo Eurooppaan 2006 ajautuneen yksilön ja vielä läheltä satamaa. Eikun äkkiä kauppa kiinni ja auto Suomeen.
Nyt sitten on tallissa 1992 mallin VX limited edition 149tkm ajettu ja hyvillä varusteilla. mm jääkaappi, Alcantara penkit, sähköiskarit, alkuperäinen vinssi ja täysin ruosteeton kori
Sitten seuraavaan ongelmaan, miten ohjauksen kanssa?
Suomesta HDJ:n purkuosia ei kasva puissa ja vaihdettavassa yksilössä pitää olla myös ilmastointi, kun lämppäri on vääränkätinen.
Taas ahaa elämys. Jenkkeihin surfaamaan. Siellä kun on Cruiserit tosi halpoja. Ainoastaan haittapuoli, että kaikki on bensakoneisia, mutta sekään ei haittaa kun tarvitsen vain kojetaulut, ohjauslaitteet, lämppärit ym.
Muutaman kauppiaan kanssa yhteyksiä (palvelu aika perseestä) ja lopulta löytyi yhteystyöhaluinen myyjä, joka lupasi toimittaa auton satamaa.
Nyt laivassa uiskentelee pohjolan suuntaan bensa Hodari, joka toimii tulevaisuudessa elintenluovuttajana projektiin ja loppu myydään osiksi.
Tällaista tälläkertaa. Katsotaan miten projekti etenee???
Ei tartte tressata
Onnittelut autosta!
Saakos udella, että mistä kaivelit japanilaisten myyjien yhteystietoja/autoja ja mitä tarkoitat sillä, että homma sujui hyvin niiden kanssa? Olisiko ne tarjonnut myös rahtipalvelun vai miten meinasit alun perin rahdata auton Suomeen?
Ite olin puoli vuotta sitten vielä ostamassa VX HJ61:stä Japanista, mutta ne tuntui maksavan siellä reilusti enemmän kuin HDJ80:t!!! Niistä Japanissa suosituista huutokaupoista saattais saada edullisesti mitä vaan autoja, mutta pitäis olla melkeen paikan päällä, että tietäis autosta enemmän.
Saakos udella, että mistä kaivelit japanilaisten myyjien yhteystietoja/autoja ja mitä tarkoitat sillä, että homma sujui hyvin niiden kanssa? Olisiko ne tarjonnut myös rahtipalvelun vai miten meinasit alun perin rahdata auton Suomeen?
Ite olin puoli vuotta sitten vielä ostamassa VX HJ61:stä Japanista, mutta ne tuntui maksavan siellä reilusti enemmän kuin HDJ80:t!!! Niistä Japanissa suosituista huutokaupoista saattais saada edullisesti mitä vaan autoja, mutta pitäis olla melkeen paikan päällä, että tietäis autosta enemmän.
#428
Re: HDJ 80 Japanista
No jäikö paljonkin alle 10k€ kaks J8:sia ulkomailta tuotuna?Alec kirjoitti: Suomesta tällaista ei ole osunut silmään, ja jos on ollut, niin hinta aika hillitön. Saksan maalla sama juttu. Alle 10000€ ei mitään ja siihen verot kulut ym.

1987 LJ70
Autoja löytyy helposti
http://www.tradecarview.com/
Katselee sopivannäköistä autoa, ja myyjälle mailia. Vastaus on taattu (ainakin minulle vastasivat kaikki) Innokkaimmat myyjät jopa soittivat heti.
Rahti järjestyy myyjän toimesta ja maksaa n.1200€
Palvelu tosiaan on Japanissa näköjään hyvää. Myyjät ovat todella mukavia ja kunnollisia lisäkuvia autoista tuli heti.
Pakkohan ei tietysti ole vaihtaa ohjauksen puolta, mutta ajattelen tietysti tulevaisuudessa, että jos myy taas autoa, niin ei vääränkätistä varmasti ole kovin helppo myydä.
Katsastan auton kuitenkin ensin väärällä ohjauksella ja teen muutoksen kaikessa rauhassa.
10000€ ei taida riittää ihan kahteen autoon kuluineen, mutta jäähän sitten paljon osiakin yli
http://www.tradecarview.com/
Katselee sopivannäköistä autoa, ja myyjälle mailia. Vastaus on taattu (ainakin minulle vastasivat kaikki) Innokkaimmat myyjät jopa soittivat heti.
Rahti järjestyy myyjän toimesta ja maksaa n.1200€
Palvelu tosiaan on Japanissa näköjään hyvää. Myyjät ovat todella mukavia ja kunnollisia lisäkuvia autoista tuli heti.
Pakkohan ei tietysti ole vaihtaa ohjauksen puolta, mutta ajattelen tietysti tulevaisuudessa, että jos myy taas autoa, niin ei vääränkätistä varmasti ole kovin helppo myydä.
Katsastan auton kuitenkin ensin väärällä ohjauksella ja teen muutoksen kaikessa rauhassa.
10000€ ei taida riittää ihan kahteen autoon kuluineen, mutta jäähän sitten paljon osiakin yli
Ei tartte tressata
Vuokraisantani taalla Dubain paassa tuo tyokseen autoja japanista ja olen jo alustavasti kysellyt HJ/HDJ80 & HDJ100 akseleita + korin etupaata (siis keula niin etta laatikko, kone ja sahkot tulis mukana). 12metrin kontti kustantaisi noin 1500 euroa johon mahtuu romua jo jonkin verran. Laittakaa tekniikka toivomuksia niin kyselen hinnat.
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Jaa, onkos näitä saanu lukollakin (LJ70)Panu kirjoitti:LJ7x pikkuperäiset akselit orggis sähkölukoilla kelpaisi, mieluiten uudempaa mallia missä isommat murrokset. Eli esim. LJ70 -91->PETEBJ75 kirjoitti:Laittakaa tekniikka toivomuksia niin kyselen hinnat.
Jos kytkentälaitteet mukana niin aina parempi.


SLCK #423
81 on oikealta ohjattava (sama ei pade 61:een)Jollapaku kirjoitti:Mitähän eroa mahtaa muuten olla HDJ80/81 kun näkyvät kaikki olevan noita 81:siä?
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Kuvia laitettu Galleriaan
Laitoin muutaman kuvan Japanin tuontivehkeestä galleriaan.
Räpsin ennen massausta pohjastakin kuvia todistusaineistoksi.
On se vaan niin ruosteeton
Auto on jo ajossa. Meinaan katsastaa ensiviikolla. Laitan kuvia lisää myöhemmin.
Räpsin ennen massausta pohjastakin kuvia todistusaineistoksi.
On se vaan niin ruosteeton

Auto on jo ajossa. Meinaan katsastaa ensiviikolla. Laitan kuvia lisää myöhemmin.
Ei tartte tressata