Vinssin kardaanin laakerin vaihto
Valvoja: Käyttäjä
Vinssin kardaanin laakerin vaihto
Onko kukaan vaihtanut HJ:n vinssin kardaanin laakeria? Nyt hädin tuskin pyörii eli on aivan loppu.
Ei ihan äkkiseltään selvinnyt, että kuinka se oikein vaihdetaan? Kumpaan suuntaan sen pitäisi lähteä ja lämmittämällä vai miten?
Mikä laakeri siellä on eli saako tarvikkeena ja millä numerolla?
Ei ihan äkkiseltään selvinnyt, että kuinka se oikein vaihdetaan? Kumpaan suuntaan sen pitäisi lähteä ja lämmittämällä vai miten?
Mikä laakeri siellä on eli saako tarvikkeena ja millä numerolla?
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
kun purat sen kannatinlaakerin edessä olevan ristinivelen pois niin sen alta paljastuu pultti joka pitää helkkeitä koossa,muistaakseni oli normaalikätinen ja vaatii todennäköisesti pientä suostuttelua.numeroa en muista kun ostin tojotalta niin riitti kun kerto mitä halus ja makso.en muista hintaakaan kun on jo aikaa.
maaristeilijä
Mikäs se ristikon tyyppi nyt olikaan? Itse itselleni vastaten: GUT 11
Voisi tänään hakea uuden valmiiksi, jos kerran ristikon joutuu irroittamaan (vanha on kyllä hyvä, muttei niitä ehjänä irti saa).
Voisi tänään hakea uuden valmiiksi, jos kerran ristikon joutuu irroittamaan (vanha on kyllä hyvä, muttei niitä ehjänä irti saa).
Viimeksi muokannut osilpi, Pe Loka 26, 2007 11:30 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Juu ostin ko laakerin, kun oli töissä hyllyssä. Täytyy vkl katella, onnistuuko vaihto.
Samalla, kun tuon ottaa vaihtoon, niin täytyy se ristinivelkin uusia.
Ensi viikolla sitten Kometille kardaani hitsattavaksi. On jo lyhennetty oikeaan mittaan, mutta tumppi pitää hitsata kiinni ja mieluiten suoraan. Siihen täytyy hieman vielä sorvatakin, joten vien sinne.
Samalla, kun tuon ottaa vaihtoon, niin täytyy se ristinivelkin uusia.
Ensi viikolla sitten Kometille kardaani hitsattavaksi. On jo lyhennetty oikeaan mittaan, mutta tumppi pitää hitsata kiinni ja mieluiten suoraan. Siihen täytyy hieman vielä sorvatakin, joten vien sinne.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Laakerin vaihto onnistui, kun käytti kunnolla voimaa. Tilasin myös uudet pölysuojat, mutta niiden peltirungot eivät näköjään tulleet mukana… voe voe toyota. Tilaa nyt sitten taas ne muutaman euron rungot erikseen…
vaihto-ohjeet:
-ristikko irti (tuskin lähtee ehjänä)
-ristikon haarukkaa pitävä pultti irti, haarukka pois, kiila pois
-pölysuojat, niiden rungot ja lukkorengas pois
-lämmitä laakerimöykkyä, mukiloi lekalla laakerin pidike pois (lähtee sinne pidemmälle puolelle)
-kardaani kunnolla kiinni ruuvipenkkiin laakeripuoli alaspäin
-kuumenna laakerin edessä oleva holkki KUUMAKSI
-mukiloi laakeri holkkeineen lyhyemmän puolen kautta pois, holkki oli todella tiukassa
-asennus päinvastoin
vaihto-ohjeet:
-ristikko irti (tuskin lähtee ehjänä)
-ristikon haarukkaa pitävä pultti irti, haarukka pois, kiila pois
-pölysuojat, niiden rungot ja lukkorengas pois
-lämmitä laakerimöykkyä, mukiloi lekalla laakerin pidike pois (lähtee sinne pidemmälle puolelle)
-kardaani kunnolla kiinni ruuvipenkkiin laakeripuoli alaspäin
-kuumenna laakerin edessä oleva holkki KUUMAKSI
-mukiloi laakeri holkkeineen lyhyemmän puolen kautta pois, holkki oli todella tiukassa
-asennus päinvastoin
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999