Klonkotus?
Valvoja: Käyttäjä
-
Klonkotus?
No niin, tervehdys kaikille kerhon käyttäjille! Minäkin sitten vannoutuneena toyotan miehenä viimein ostin sen kirkkoherran eli hj61. Olen rakastunut autoon siinä määrin, että tuli jopa avioero. Mutta yksi kysymys teille: Pyöriä kääntäessä kuuluu klonksaus silloin tällöin. Kurkkasin alle, mutta en mitään akuuttia huomannut. Onkohan ns. raidetangoissa vai missä. Ois hel... mukava jos on joku muukin kärsinyt samasta oklelmasta ni vois kertoo!
Klonksahdus voi tulla monesta paikka.
Jos kuuluu sekä taka- ja nelivedolla niin silloin se ei ole murros.
Väljät kääntöpään laakerit saattavat klonksahdella, pyöränlaakerit pitävät myös äänen jos ovat väljiä, kallistuksen vakaajan tangot/puslat pitävät meteliä, jousien puslat saattavat pitää klonksahduksen.
Huono ohjaussimpukka/ohjaussimpukan kiinnitys. Ohjausiskunvaimennin/sen kiinnitys.
Löysällä olevat pyöränpultit... Vaihtoehtoja on monia.
Itse veikkaisin kääntöpään laakereita tai jousien puslia.
Jos kuuluu sekä taka- ja nelivedolla niin silloin se ei ole murros.
Väljät kääntöpään laakerit saattavat klonksahdella, pyöränlaakerit pitävät myös äänen jos ovat väljiä, kallistuksen vakaajan tangot/puslat pitävät meteliä, jousien puslat saattavat pitää klonksahduksen.
Huono ohjaussimpukka/ohjaussimpukan kiinnitys. Ohjausiskunvaimennin/sen kiinnitys.
Löysällä olevat pyöränpultit... Vaihtoehtoja on monia.
Itse veikkaisin kääntöpään laakereita tai jousien puslia.
HJ61 vm88, Lukot, Vinssi, soa