syöttöpumpun ajoitus ja putkilämmittimestä?
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
syöttöpumpun ajoitus ja putkilämmittimestä?
hj-60 on auto ja olen miettinyt että voiko sitä pumpun ajoitusta tarkistaa jotenkin kotikonstein? autoon on tehty suutinremontti kesällä ja asennettu ct-26 ahdin, 0.9 ahtoja, 80x30cm cooleri, ja syöttöjä ruuvattu ja silti tuntuu tieajossa pirun laiskalta! 33" renkailla ja 4v askilla.
Viimeksi muokannut pemaripoju, To Loka 11, 2007 6:55 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
siellä pumpun päällä on tehdas asetus merkit, lähellä ulommaista/ylintä pulttia. käännä pumppua alux MAX 1mm vastapäivään edestäkatsottuna.
Lisäile sitten ennakkoa korvakuulon mukaan jos laittaa liikaa niin kilinä on helvetillinen
Kylmänä saapi hiukan kolistaa mutta pitää rauhoittua kun kone lämpenee
Myöskään liika syöttö ei hyväksi koneelle
Lisäile sitten ennakkoa korvakuulon mukaan jos laittaa liikaa niin kilinä on helvetillinen

Kylmänä saapi hiukan kolistaa mutta pitää rauhoittua kun kone lämpenee

Myöskään liika syöttö ei hyväksi koneelle
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
Tehdään n. 50 mm pitkä putki siihen ykkösen putken tilalle, käännetään ensin kone öbaut siihen merkkiin ja vaihdetaan putki. Vino pää putkessa helpottaa katselua.
Käännellään konetta edestakasin merkin molemmin puolin, että putki täyttyy löpöllä.
Käännetään kone vastapäivään vähän vaille ajoitusmerkin, hitaasti käännetään konetta myötäpäivään ja kytätään putkea. Kun pinta putkessa alkaa nousta, katotaan onko merkissä. Toistetaan ainaki pari kertaa.
Aikasemmalle menee kääntämällä pumppua poispäin lohkosta, myöhäsemmälle lohkoonpäin.
Käännellään konetta edestakasin merkin molemmin puolin, että putki täyttyy löpöllä.
Käännetään kone vastapäivään vähän vaille ajoitusmerkin, hitaasti käännetään konetta myötäpäivään ja kytätään putkea. Kun pinta putkessa alkaa nousta, katotaan onko merkissä. Toistetaan ainaki pari kertaa.
Aikasemmalle menee kääntämällä pumppua poispäin lohkosta, myöhäsemmälle lohkoonpäin.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
pumpun ajoitus merkit löytyy jakopäästä eli kopan takaa numerot vastakkain. Ennakko säädetään pumppua kääntämällä. Jos ei löydy merkkejä sonnan seasta niin lyö uudet taltalla sit ne 4pulttia löysälle ja vastapäivään.
Jako ei voi mennä itsestään pois kohaltaa koska jakopää toteutettu rattailla. Ennakko muuttuu ajansaatossa kun keskipakoisjouset väsyy ja nämä sijaitsevat jakopäässä pumpun rattaassa.
Jako ei voi mennä itsestään pois kohaltaa koska jakopää toteutettu rattailla. Ennakko muuttuu ajansaatossa kun keskipakoisjouset väsyy ja nämä sijaitsevat jakopäässä pumpun rattaassa.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
kattelin sitä ennakkoo tolla polttoaineen nousu menetelmällä ja ennakko on kampiakselilta katsottuna noin 10astetta jäjessä. elikkä meni ennakon ja nokan ajoitusmerkkien väliin, mutta en saanut millään niitä pumpun ja koneen välissä olevia pultteja auki. kokelin isolla ja pienellä räikällä ja keikenmoisilla jatkovarsilla. siellä välissä oli vielä kaksi pientä putkee tiellä. pitääkö siitä purkaa jotain edestä pois?
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
jos laitan sen putkilämittimen veden oton lohkontyhjennystulpasta ja palautuksen sisälämppärille menevään putkeen t-haaralla, niin häiriintyykö kierto siitä jotenkin koneen käydessä vai piisaako lämmintä sisälle? yhteen hj oli asennettu lämmitin t-haaroilla lämmittimen meno ja paluuputken väliin ja siellä kiersi aina vesi auton käydessä! tai lämmitin oli ainakin tosi kuuma. niin ja se nippa 3/8" jonka pitäisi sopia lohkon kylkeen onko se millinen vai putkikierre?
voiko tolle syöttöpumpun keskipakojutulle tehdä kotikonstein jotain ensiapu kikkoja? nääkeekö sinne mitään koneen ollessa kasassa syyläri edessä. ja ne syöttöpumpun kiinnitys pultit on viläläkin avaamatta.
voiko tolle syöttöpumpun keskipakojutulle tehdä kotikonstein jotain ensiapu kikkoja? nääkeekö sinne mitään koneen ollessa kasassa syyläri edessä. ja ne syöttöpumpun kiinnitys pultit on viläläkin avaamatta.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
sain lopulta noi pultit auki. 3/8" ja 1/4" jatkovarsilla ja vääntimillä! ajoitus on nyt tehdas arvossa ja ei vaikuttanut kulkuun oikeen mitää, ehkä vääntää tyhjäkäynnillä paremmin. käyntiääni on huomattavasti terävämpi
laitoin ton putkilämmittimen veden oton tonne lohkoon ja palautuksen lämmittimen putken väliin t-haaralla. nyt siellä taitaa kiertää vesi ajon aikana... pitää vissiin laittaa kiertovesipumppu että saa lämpöö myös sisälle.
laitoin ton putkilämmittimen veden oton tonne lohkoon ja palautuksen lämmittimen putken väliin t-haaralla. nyt siellä taitaa kiertää vesi ajon aikana... pitää vissiin laittaa kiertovesipumppu että saa lämpöö myös sisälle.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
Jaa hmm... tuo ajotuksen säätö ois kans nyt eessä, oli varmaan suhteellisen vittumainen aukasta ne pultit ? Ja niitä on ilmeisesti 2 pulttia kummallakin puolella pumppua ? Vituttaa vaan kun ei tuo suutinremontti auttanu mitään..
Eilen käytin tuon vedenerottimen irti ja se oli ihan tupaten täynnä jotain mustaa liejua ja maalinpalasia jerrykannuista luultavasti.. Ihmettelin vain ku ei tyhjennyrpropusta tullu pihalle mitään.. Sen verran vaikutti, ettei tuu enään 3-vaihteella kiihdyttäessä sitä paria nykäisyä, niinkuin vetäis ilmaa välistä.
Eilen käytin tuon vedenerottimen irti ja se oli ihan tupaten täynnä jotain mustaa liejua ja maalinpalasia jerrykannuista luultavasti.. Ihmettelin vain ku ei tyhjennyrpropusta tullu pihalle mitään.. Sen verran vaikutti, ettei tuu enään 3-vaihteella kiihdyttäessä sitä paria nykäisyä, niinkuin vetäis ilmaa välistä.
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa