Vaihteistoremontti ja arvot
Valvoja: Käyttäjä
Vaihteistoremontti ja arvot
Olen tekemässä vaihteistoremonttia / kuntokatselmusta, kun on loota tuossa lattialla. Jakolootahommat on hallussa, mutta päälaatikosta kaipaisi vähän tietoa.
Mistäs tuohon saa kaikki säätöarvot / korjausohjeet? Muutenkin kaikki neuvot kiinnostaa.
Tarkoitus vaihtaa ainakin tiivisteet ja stefat, laakerit ja synkat vain tarpeen mukaan.
Mistäs tuohon saa kaikki säätöarvot / korjausohjeet? Muutenkin kaikki neuvot kiinnostaa.
Tarkoitus vaihtaa ainakin tiivisteet ja stefat, laakerit ja synkat vain tarpeen mukaan.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
[quote="komk"]Laatikon laakerit varsinkin on tosi tiukkoja asentaa jos niitä ei lämmitä enne asennusta. Mulla oli lainassa oikee laakerinlämmitin ja sillä homma hoitui hyvin/quote]
Laakerinlämmittimen kotiversio on kuumailmapuhallin. Toimii myös männälle ennen männäntapin asennusta.
Laakerinlämmittimen kotiversio on kuumailmapuhallin. Toimii myös männälle ennen männäntapin asennusta.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Näin on kunhan muistaa ettei päästä laakeria liika kuumaksi.A-P kirjoitti: Laakerinlämmittimen kotiversio on kuumailmapuhallin. Toimii myös männälle ennen männäntapin asennusta.
Olikohan se 120 astetta max.
Sähköuuni on kans hyvä jos on ylimääräinen tai ei ole mammalla pullan leivontaa lootaremppa päivälle

_____________________________
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
No milläs noi neljä laakeria oikein saa irti...? Kirjassa oli "special tool", mutta kukas noita myy tai jotain vastaavia? Beta?
Ilmeisesti joku ulosvetäjä, jossa todella kapeat kärjet. Sillä vissiin saa toisen alemmista laakereista. Toisen ylemmistä pitäisi kirjan mukaan lähteä erikoistyökalulla vetämällä.
On mun eka rempattava laatikko. On tuossa ainakin muutama laakeri vaihtokunnossa, kun rahisee.
Kaikki neuvot oikeista ulosvetäjistä ja niiden valmistajista kiinnostaa. Kertokee, millä itse olette noita irroitelleet (jos vaikka on kuvia tallessa, niin kiinnostaa). Kiitos!
Meni muuten 2H-kone nopeasti kaupaksi... Lauantaina roikkui nosturissa juuri irroitettuna ja kaverille tuli puhelu "Tiedätkö, mistä saisi 2h-koneen, kun vanha hajosi?" Vastas vain "No tässä meillä roikkuu nosturissa yksi". Tänään kävi ostaja hakemassa koneen vekka. Kesti muuten HJn peltinen alaluukku koko koneen painon, kun siihen jouduttiin se laskemaan.
Ilmeisesti joku ulosvetäjä, jossa todella kapeat kärjet. Sillä vissiin saa toisen alemmista laakereista. Toisen ylemmistä pitäisi kirjan mukaan lähteä erikoistyökalulla vetämällä.
On mun eka rempattava laatikko. On tuossa ainakin muutama laakeri vaihtokunnossa, kun rahisee.
Kaikki neuvot oikeista ulosvetäjistä ja niiden valmistajista kiinnostaa. Kertokee, millä itse olette noita irroitelleet (jos vaikka on kuvia tallessa, niin kiinnostaa). Kiitos!
Meni muuten 2H-kone nopeasti kaupaksi... Lauantaina roikkui nosturissa juuri irroitettuna ja kaverille tuli puhelu "Tiedätkö, mistä saisi 2h-koneen, kun vanha hajosi?" Vastas vain "No tässä meillä roikkuu nosturissa yksi". Tänään kävi ostaja hakemassa koneen vekka. Kesti muuten HJn peltinen alaluukku koko koneen painon, kun siihen jouduttiin se laskemaan.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Mikä vaihteisto tämä mahtaa olla:
http://static.petrisimolin.com/gallery/ ... teisto.jpg
Irtoinainen kansi on mun HJ60:n vaihteisto, mutta mistä tuo ruosteinen on peräisin? Työsylinteri on vasemmalla puolella, kun se tuossa puretussa on oikealla.
Ei ollutkaan niin helppoa löytää ulosvetäjää noille laakereille. Hinnat oli luokkaa 300e, eikä silläkään ilmeisesti saisi kaikkia noista irti.
Toyotalta kerrottiin, että kaikkien neljän laakerin vaihdattaminen on parin kolmen tunnin homma heillä.
http://static.petrisimolin.com/gallery/ ... teisto.jpg
Irtoinainen kansi on mun HJ60:n vaihteisto, mutta mistä tuo ruosteinen on peräisin? Työsylinteri on vasemmalla puolella, kun se tuossa puretussa on oikealla.
Ei ollutkaan niin helppoa löytää ulosvetäjää noille laakereille. Hinnat oli luokkaa 300e, eikä silläkään ilmeisesti saisi kaikkia noista irti.
Toyotalta kerrottiin, että kaikkien neljän laakerin vaihdattaminen on parin kolmen tunnin homma heillä.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
- werzu
- Viestit: 389
- Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
- Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
- Viesti:
Vaihteisto
Jospa en väärin veikkaa olisi bj aika kova sana.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
Re: Vaihteisto
Voi ollakin, en tosiaan tiedä.werzu kirjoitti:Jospa en väärin veikkaa olisi bj aika kova sana.
Käykös nuo ristiin suoraan? Näyttäisi ainakin käyvän, mutta mitä eroa noissa on ja mikä se tuon vaihteiston tyyppi on? Ei kyllä ole sen paremmassa kunnossa, kuin tuo nykyinenkään.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999