...ja 40-sarjalaisissa myös. Itse asiassa luulin että koski vain 40- ja 60-sarjaa -- aina oppii uutta.h2vettä kirjoitti:Mulla on lisämittari asennettu syy: näissä 60 70 ja 80 mallin cruisereissa on tehtaalta tullu mittareita (kojetauluja) joissa on bensa ja lämpömittari liitoksissa kylmä juotos, tämä tekee sen että oikeissa olosuhteissa kuten vesisade tai vastaava muutos saa aikaaan sen että lämmöt paukahtaa tappiin mittarin mukaan. Ja mistä tietää että vika on juuri juotoksissa on se että samalla hetkellä bensamittari alkaa näyttää täyttä tankkia.
Omassa entisessä BJ-40:ssä oli sama ilmiö (vähänks säikäytti kun ekan kerran teki), vastus ei ollut juotettu vaan pultattu mittaritaulun läpi; purkaminen, akunnaparasvaa (vaimitäsenyton, dielectric grease) väliin, takaisin kasaan eikä enää säikytellyt. Mutta se ei kyllä ollut vauhdista tai kuormituksesta tai ilmankosteudesta kiinni vaan teki sen ihan milloin sattui -- tai ainakaan itse en huomannut johdomukaisuutta.
Tämä kuuluisi SLCK-FAQ:hun -- kukas tekis?
