Kuplii.....
Valvoja: Käyttäjä
Kuplii.....
Morojens kaikille foorumilaisille.
Meinaakos se että kun syylärin korkin ottaa pois
ja laittaa auton käymään että jos aukosta kun
kurkkaa niin pienen pientä kuplaa pukkaa pintaan
joka tosin loppuu että kansi tai tiiviste on tattis ja moro?
Toinen kysymys: kuinka kova paine on teidän autoissa
ylävesi putkessa, itselläni kun putkea puristaa niin sitä
saa puristettua mutta kova on, yksi ammattimies meinas
että pitää olla lörtsy, eikö lörtsy ylävesi putki meinaa
että kansi vuotaa pahasti taikka jäähdytys
järjestelmässä on koloja joista h2vesi pääse ulos.
Kysyn siksi että auto on 87 lj 2lt ja kun köröttelee
aikansa 120 niin lämmöt rupee nousee,
sadassa ja viidessä ei tätä ongelmaa ole.
Meinaakos se että kun syylärin korkin ottaa pois
ja laittaa auton käymään että jos aukosta kun
kurkkaa niin pienen pientä kuplaa pukkaa pintaan
joka tosin loppuu että kansi tai tiiviste on tattis ja moro?
Toinen kysymys: kuinka kova paine on teidän autoissa
ylävesi putkessa, itselläni kun putkea puristaa niin sitä
saa puristettua mutta kova on, yksi ammattimies meinas
että pitää olla lörtsy, eikö lörtsy ylävesi putki meinaa
että kansi vuotaa pahasti taikka jäähdytys
järjestelmässä on koloja joista h2vesi pääse ulos.
Kysyn siksi että auto on 87 lj 2lt ja kun köröttelee
aikansa 120 niin lämmöt rupee nousee,
sadassa ja viidessä ei tätä ongelmaa ole.
Huomasin tälläisen "oudon" homman nimittäin syylärin korkista,
tämä varmaan on kaikissa cruisereissa sama, kun korkkia
rupee väntämään kiinni ja tulee ensimmäinen löysä kohta
korkkia kiertäessä kellon suuntaan, kohta jossa korkin korva
osoittaa paisuntasäiliön letkuun päin on ainut kohta jossa
paisunta säiliöön pääsee tavaraa.
Mikäli korkin minkä minä ainakin olen aina tehnyt eli vääntänyt
sen tuosta vielä reilusti kiinni ei paisuntasäiliöön pääse edes ilmaa.
Onko tietoa kummassa asennossa korkin kuuluisi olla?
Täytyypä katella tuleeko painetta kylmään koneeseen,
muistaakseni on tullut minuutin perästä käynnistyksestä,
luulen vielä että tämäkin on johtunut tuosta syylärin korkin asennosta.
Ja vielä, en tiedä onko väärä olettamus se että kun vesi kiertää ja lämpenee ja kylmenee
putkistoissa jatkuvasti syntyy jonkin verran tästä kierrosta ja
koneen aiheuttamasta tärinästä ja lämmön vaihtelusta hieman ilmaa putkistoon, jonka pitäisi poistua paisuntasäiliön kautta pois???
tämä varmaan on kaikissa cruisereissa sama, kun korkkia
rupee väntämään kiinni ja tulee ensimmäinen löysä kohta
korkkia kiertäessä kellon suuntaan, kohta jossa korkin korva
osoittaa paisuntasäiliön letkuun päin on ainut kohta jossa
paisunta säiliöön pääsee tavaraa.
Mikäli korkin minkä minä ainakin olen aina tehnyt eli vääntänyt
sen tuosta vielä reilusti kiinni ei paisuntasäiliöön pääse edes ilmaa.
Onko tietoa kummassa asennossa korkin kuuluisi olla?
Täytyypä katella tuleeko painetta kylmään koneeseen,
muistaakseni on tullut minuutin perästä käynnistyksestä,
luulen vielä että tämäkin on johtunut tuosta syylärin korkin asennosta.
Ja vielä, en tiedä onko väärä olettamus se että kun vesi kiertää ja lämpenee ja kylmenee
putkistoissa jatkuvasti syntyy jonkin verran tästä kierrosta ja
koneen aiheuttamasta tärinästä ja lämmön vaihtelusta hieman ilmaa putkistoon, jonka pitäisi poistua paisuntasäiliön kautta pois???
Viimeksi muokannut h2vettä, Pe Syys 07, 2007 8:38 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaihda termostaatti toimivaan ja syylärin korkki kans, ei paljon maksa ja näkee josko lämmöt laskis noilla. Itellä tarvi molemmat vaihtaa hj:seen jotta toimi. Syylärin korkin tiiviste ja se jousi oli niin paska että falskas liikaa vettä paisuntasäiliöön, sulla voi olla toisin päin eli korkki on jumittanu!?
Viimeksi muokannut Luigi81, Pe Syys 07, 2007 8:40 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
railai at surffi.net
jep noi kerkesin jo vaihtaa autto sen verran että lämmöt on nyt 88 asteessa paitsi silloin kun ajaa pitemmän ajan 120 rupee lämmöt nousee mutta keittäny ei oo kertaakaan.
Muistatko mihin asentoon korkin jätit, siihen pisteeseen missä se kloksahtaa vai niin kiinni kuin sait.?
Muistatko mihin asentoon korkin jätit, siihen pisteeseen missä se kloksahtaa vai niin kiinni kuin sait.?
Viimeksi muokannut h2vettä, Pe Syys 07, 2007 8:43 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luulis että toi on "normaalia" kun ei kerran keitäkään. Kuitenkin kova kuormitus kun ajaa pitkän aikaa noin lujaa.(ikänä ajanu hojollani yli satasta...)
Syyläri on tietty putsattu paskasta/lehdistä? Ja jäähdytys nesteet vaihdettu kokonaan?
Ja kabiiniin tulee lämmintä ilmaa? Eli ilmaa ei ole vesikierrossa?
Syyläri on tietty putsattu paskasta/lehdistä? Ja jäähdytys nesteet vaihdettu kokonaan?
Ja kabiiniin tulee lämmintä ilmaa? Eli ilmaa ei ole vesikierrossa?
railai at surffi.net
Eipä ole putsattu eikä ole kokonaan vaihdettu nesteitä, teempä
sen huomenissa. Juu, eipä sitä kehtaa paljoo 95km/h kovempaa
ajella itsekkään, nyt on tullu muutaman kerran tilanne että on
joutunut ajamaan kovempaa ja silloin huomasin tuon
lämpöhommelin ja säikäytti tietty että eikai vaan vanha loota
rupee hajoomaan.
Juu lämpöä tulee koppiin.
sen huomenissa. Juu, eipä sitä kehtaa paljoo 95km/h kovempaa
ajella itsekkään, nyt on tullu muutaman kerran tilanne että on
joutunut ajamaan kovempaa ja silloin huomasin tuon
lämpöhommelin ja säikäytti tietty että eikai vaan vanha loota
rupee hajoomaan.
Juu lämpöä tulee koppiin.
Millä muuten olet todennut nuo lämpötilat? Auton omalla mittarilla vai jollain muulla? Infrapunamittari on aika kätevä kun saa ihan tarkat lämpötilat. Kapilaarinen mittari on kans aika tarkka. Ihan sillä vaan että auton oma mittari ei ole ihan tarkin...Tosin LJ:stä ei ole kokemusta/tietoa itellä,joten...
railai at surffi.net
Mulla on lisämittari asennettu syy: näissä 60 70 ja 80
mallin cruisereissa on tehtaalta tullu mittareita (kojetauluja)
joissa on bensa ja lämpömittari liitoksissa kylmä juotos,
tämä tekee sen että oikeissa olosuhteissa kuten vesisade
tai vastaava muutos saa aikaaan sen että lämmöt paukahtaa
tappiin mittarin mukaan. Ja mistä tietää että vika on juuri
juotoksissa on se että samalla hetkellä bensamittari alkaa näyttää täyttä tankkia.
Ei oo vielä infrapunamittaria mutta tuli tilattua yks lehti missä
kylkiäiseksi luvattiin inframittari.
mallin cruisereissa on tehtaalta tullu mittareita (kojetauluja)
joissa on bensa ja lämpömittari liitoksissa kylmä juotos,
tämä tekee sen että oikeissa olosuhteissa kuten vesisade
tai vastaava muutos saa aikaaan sen että lämmöt paukahtaa
tappiin mittarin mukaan. Ja mistä tietää että vika on juuri
juotoksissa on se että samalla hetkellä bensamittari alkaa näyttää täyttä tankkia.
Ei oo vielä infrapunamittaria mutta tuli tilattua yks lehti missä
kylkiäiseksi luvattiin inframittari.

- werzu
- Viestit: 389
- Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
- Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
- Viesti:
Korkki
Kyllähän toi korkki pitää laitta kiinni aina jokaisessa autossa jossa on korvakkeet on kaksi porrasta.Ensimmäinen vapauttaa paineita avatessa esimerkiksi ettei korkki hyppää taivaalle.Ja kun pidät korkin kiinni niin jos korkki on kunnossa autosi osaa painaa paineen ylittyessä rajaarvon siirtää vettä paisuntasäiliöön ja jäähtyessä ottaa korkin keskellä olevan pienen venttiilin kautta vedet takaisin järjestelmään.Ja paine voi järjestelmäsä olla noin 1:n baarin.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
h2vettä kirjoitti:Mulla on lisämittari asennettu syy: näissä 60 70 ja 80
mallin cruisereissa on tehtaalta tullu mittareita (kojetauluja)
joissa on bensa ja lämpömittari liitoksissa kylmä juotos,
tämä tekee sen että oikeissa olosuhteissa kuten vesisade
tai vastaava muutos saa aikaaan sen että lämmöt paukahtaa
tappiin mittarin mukaan. Ja mistä tietää että vika on juuri
juotoksissa on se että samalla hetkellä bensamittari alkaa näyttää täyttä tankkia.
Jep, juuri näin. Eli kyseessä on "kädet ylös " ilmiö , eli tankki / vedenlämpömittari pompsahtavat tappiin. Paljon on selityksiä seulottu, mutta uskottavin on tähän menneessä seuraava: Mittariston takana on vastus joka "kuristaa " jännitettä ko. mittareille, ja kun vastus on kystä, niin mittarin näytöt on mitä sattuu.
JN
Ei oo vielä infrapunamittaria mutta tuli tilattua yks lehti missä
kylkiäiseksi luvattiin inframittari.
# 266
Jj`a tuosta......
Jj`a tuosta......