Kuva Kuva

Korin korotus

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Lex_Et_Annihilato
Viestit: 47
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 5:59 pm
Paikkakunta: Kouvola/Lahti

Korin korotus

Viesti Kirjoittaja Lex_Et_Annihilato »

Eli onnistuuko hj60:n korin korottaminen ihan "autotallissa", vai tarviiko isompiakin nostureita? Ja mikä ois paras tapa ryhtyä hommaan?
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

onnistuu, sellainen pikkuinen hallitunkki (2tn) on mainio apu. Ota ensin akutpois jotta saat esille niiden alla olevat kiinnikemutterit ja ne auki. flektin peltihässäkkä pois paikoiltaan ja etsit kaikki 12 kiinnikettä ja avaat niiden mutterit. Sitten aloitat vaikka takakulmasta, jollai palikalla tms avittaen tunkilla toinen taka kulma ilmaan ja korokepalikkaa väliin (+ tietenkin uusi pidempi pultti) Saatat joutua rälläköimään ne takapultit esille. ja jatkat kierrosta. (laita mutteri pultin nokkaan). Kun joka paikassa korokepalikkapaikoillaan kirraa pultit ja mutterit. Äläkä jätä pois niitä kumisia lirpakkeita jotka normaalisti ovat korin ja rungon välissä.

Sitten joutunet avartamaan sitä flektin suojaa alareunastaan, ja ehkä taivuttamaan vaihdekeppiä.
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

ja jos tarpeeksi nostaa eli n.10 cm niin ohjausakselin poorit jää lyhyeksi tehostimen päästä,aiheuttaa lievän ongelman kun renkaat ei käänny.perää kun nostaa voi samalla katsella ettei pääse naftaletku kiristymään tankin päästä tai se voi rikkoa mahdollisesti ruostuneen imuputken.
maaristeilijä
janski

Viesti Kirjoittaja janski »

Niin mutta eikö sallittu korotus ole jonkun 76mm tai aika lähellä sitä? hj61 rattiakseli ristikolta alaspäin korjaa ton ongelman siinä on pitkät boorit
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

niinhän se on virallinen kanta
maaristeilijä
Avatar
JIIHAA
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Syys 01, 2009 9:39 pm
Paikkakunta: Härmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JIIHAA »

Jatketaan samaan aiheeseen liittyen. Korotus tulollansa HJ60:een, vaatimattomat 50mm mutta kuinkas ootta menetelly tämän ulosoton kepin kanssa kun toi vaijeri jää lyhkääseksi eikä keppi liiku kuin toiseen suuntaa ja siihenkin suuntaan huonosti. Oottako jatkanu keppiä vai joku muu vippaskonsti?
sami
Viestit: 56
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 5:21 pm
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja sami »

Joudut jatkamaan ulosoton vaijeria, itse keppi on korissa kiinni.
Vaijerissa on kyllä ulosoton päässä säätö, kokeile säätää..
Luulempa ettei riitä pelkkä säätö..
FJ-40 vm:68, HJ-60 -81<---- Tapettu
Avatar
JIIHAA
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Syys 01, 2009 9:39 pm
Paikkakunta: Härmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JIIHAA »

Tuskimpa säätö riittää kun kuori on lyhyt.
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Vaijeri kuorineen pois ja kierretangosta korvike tilalle
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vastaa Viestiin