Kuva Kuva

LJ 70:n ohjauspuolen kysymyksiä

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Ryynääjä
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Elo 28, 2007 7:27 pm
Paikkakunta: Itä

LJ 70:n ohjauspuolen kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Ryynääjä »

Elikkäs. Otsikon mukainen laite aika vakiona (vain 31 gummit) semmoisessa "puolioffauksessa"-haluan tuonne metsälle>autonkin pitää mennä.

Viime syksynä alkoi ohjaus ravistaa aikas paljon, mutta huonosta budjetista ja ajanpuutteesta johtuen tuumasin "sääli on sairautta" ja annoin täristää vähän enemmänkin kevääseen asti.

Keväällä vaihdettiin sitten pyöränlaakerit, olkalaakerit, ne pronssihelat, ko. paikkojen tiivisteet ja lisäksi vetaritkin, kun olivat menneet niin urille. Nakit tietty tasapainotin. Viat hävisivät ikäänkuin hetkeksi.

Nyt vapisee taas, hiukka erilailla. Vapina on ikäänkuin poikkisuuntaista. Ohjaustehostin valittelee ja lakkoilee. ATF:t on. Tuntuma on se että alkuperäinen tärinän lähde on vielä olemassa, laakerihomma oli luontaista kulumaa ja seurausta huoltamattomana ajosta?

Oma ajatus on avata ohjaustehostin (siellä on kait jossain ne venttiilit) ja mahd. simpukka.

Mitä muuta pitäisi ottaa tarkistukseen? Amatöörille apuja..

Edit: tarkennetaan vielä että ravistus hellittää rajulla kaasutuksella, eikä muutoinkaan esiinny ikinä kiihdytyksissä vaan kun oikeaa pedaalia löysätään..
Repro
Viestit: 186
Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 1:39 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Repro »

OOtko tukivarsien puslien kuntoa ikinä tarkistanut?
Aiheuttaa välillä hyvin mielenkiintoisia ohjausliikkeitä kun vulkanoinnit ovat irronneet ja puolet puslista hävinneet.
Ryynääjä
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Elo 28, 2007 7:27 pm
Paikkakunta: Itä

Viesti Kirjoittaja Ryynääjä »

Jep, on niissä puslissakin jo sanomista, ne vaihtuu kyllä. Vipatus on vaan sen verran voimakas ja tehostin lakkoilee hetkittäin, joten tuntuu että muutakin pikku laittoo on tulossa..
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Taitaa ohjaukseniskunvaimenin mennä uusiksi jos rattia ravistaa :D Osta semmonen isompi vaimennin OME tai Dobison loppuu tärinät :lol:
Ryynääjä
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Elo 28, 2007 7:27 pm
Paikkakunta: Itä

Viesti Kirjoittaja Ryynääjä »

Tuo tuntuu aika järkevältä. Se iskari näyttää alkuperäiseltä: -89, :)

Taidan lähteä siitä ja puslista. Kiitti, hei. Kapineessa on joitain sellaisia ominaisuuksia, etten halua luopua.

Rautaan ei sais rakastua, joo-o..
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Mulla oli sama vika kun ostin auton ravisti rattia ostin OME-ohjausvaimentimen loppu heti ravistus.Näkyy olevan tuolla Offroadtarvikkessa myytävänä Dobinsonin vaimennin 80e se on hyvä hankinta :wink: Toi alkuperäinen vaimenin on aivan liian pieni :cry: Voi käyttää vaikka autonperäluukussa :lol:
mikaylikoski
Viestit: 96
Liittynyt: La Marras 26, 2005 8:13 pm
Paikkakunta: siikainen

Viesti Kirjoittaja mikaylikoski »

itellä hankki seilata kaistaa sivusuunnassa niin oli etuaksilan sivuttais tuesta puslat sökönä..auttoi kummasti ku vaihoin puslat..
harrastuksiin kuuluu toyo lj70 turbo
Ryynääjä
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Elo 28, 2007 7:27 pm
Paikkakunta: Itä

Viesti Kirjoittaja Ryynääjä »

Dobinson ja puslat, homma ok. Kiitti.
Vastaa Viestiin