Rengas/vanne tietoutta vailla?
Valvoja: Käyttäjä
Rengas/vanne tietoutta vailla?
Elikkäs semmosta rupesin kyselemään, että kuinkas isoja renkaita kanssa ihmiset on laitattaneet 7" vanteelle??? Tällähetkellä alla pyörii 235/75/15 jotka alkaa olemaan sen verran kaljut jotta sais vaihtaa pois, ja samalla tekis mieli isompia kun noi entiset näyttää jotenkin kottikärrynpyöriltä tuon kokoisen auton alla ja autohan oli hj60 -82, tällänen kyssäri tällä kertaan. Kiitos!
Koskaan ei ole aikaa tehdä sitä kunnolla, mutta aina aikaa tehdä se uudestaan!!
HJ60 -82
HJ60 -82
Mulla oli aikanaan 7" vanteella 31*10.5*15 kumit eikä ongelmia. oon nähnyt että 7 tuumaselle vanteelle on punottu jopa 33*12.5*15 kumeja. ovat vähän donitsit mutta kai ne siinä menee, eivät kai oo enää lailiset leveydet noilla renkailla 7 tuuman vanteella.
Sitä en osaa sanoa tuleeko ongelmia isommalla kuin 15 tuuman vannehalkaisijalla.
Sitä en osaa sanoa tuleeko ongelmia isommalla kuin 15 tuuman vannehalkaisijalla.
Noi 33*12.5*15 ja 10" vanteet on pyörinny haaveissa että jos semmoset.
Levikkeiden teko kyllä onnistuis ja leimattuakin sais melko nätisti(ainakin mitä aiheesta olen netissä lukenu). Olen tässä jonkin aikaa seuraillut käytettyjen renkaiden ja vanteiden hintoja(luulin että sais halvemmalla), mutta käytettyjen hinnat huimaa päätä
Kun taas ihka uutta rengas-sarjaa vanteineen saa alta tonnin!! Eikaitse auta kun jatkaa renkaiden/vanteiden etsiskelyä tai ootella jotta paine lompakossa nousee tarpeeksi että voi uudet käydä hakemassa

HJ60 -82
HJ60 -82
-
joo se on kumma kun käytetyt renkaat ja vanteet on tullu niin helvetin rakkaiks monille ettei niitä voi myydä kuin uusia kalliimmalla,ite ostin amerikan vanteet kromilla varustettuna kun ei muita saanu heti.päälle tuli 35"minirenkaat ja koko paska oli vähän halvempi kuin sekopäisimmät käytettyjen hinnat.vanteissa on muuten pysynyt mattamusta hyvin kiinni jo 2v11kk kromista huolimatta
.K1 asemalta saa hoijakkaan 33x12,5 renkaat paperiin ilman mitään levikkeitä,sopiva offsetti niin eiköhän se 10" levee kelpaa

maaristeilijä
10" vanne et-44 pitäis sopia hj60 alla pyörimään?? Mutta levikettä joutuis tekemään, onko näin(33"renkailla)
Millä konttorilla kannattas käydä näyttämässä hj:ta 33"renkailla täällä Oulussa??? Löytyyköhän tota k1 asemaan täältä????

HJ60 -82
HJ60 -82
Juu sopii 33x12,5-15 Cooper STT:llä ainakin vaati eteen levikkeen sen verran törröttää näkyvissä.juriihi kirjoitti:10" vanne et-44 pitäis sopia hj60 alla pyörimään?? Mutta levikettä joutuis tekemään, onko näin(33"renkailla)![]()
![]()
Millä konttorilla kannattas käydä näyttämässä hj:ta 33"renkailla täällä Oulussa??? Löytyyköhän tota k1 asemaan täältä????
Katsastukseen mukaan ainakin tyyppikatsastus todistus. Mulla ainakin verrattiin suoraan otteessaolevaan kokoon ja se ei riittänyt pitäs olla 10R15LT joka on siinä tyypitys lapussa.
-
Mun hojossa on kuskinovessa sellainen tarra, jossa on eri rengaskokojen ilmanpainesuosituksia. Tarrassa on merkintä myös tuosta 10R15LT:stä(muistaakseni), eli onko tuosta tarrasta mahd. hyötyä rengaskatsastuksessa? Sehän osoittaa että ko. rengas on tehdassuositus hojoon, eli käy vertailurenkaaksi vastaavalle kumille..? Onko muilla tollasta lappua? Ainakin jenkkiautojen puolella valmistajan tarrat kuulostavat olevan välillä kultaakin kalliimpia! 

Ei ole hyötyä. Ko. tarrassa voi olla myös muille kuin Euroopan tai P-Amerikan markkina-alueille tarkoitettuja renkaita (esim. LJ:ssä 7.00-16).PuuMasa kirjoitti:Mun hojossa on kuskinovessa sellainen tarra, jossa on eri rengaskokojen ilmanpainesuosituksia. Tarrassa on merkintä myös tuosta 10R15LT:stä(muistaakseni), eli onko tuosta tarrasta mahd. hyötyä rengaskatsastuksessa? Sehän osoittaa että ko. rengas on tehdassuositus hojoon, eli käy vertailurenkaaksi vastaavalle kumille..? Onko muilla tollasta lappua? Ainakin jenkkiautojen puolella valmistajan tarrat kuulostavat olevan välillä kultaakin kalliimpia!
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Mulla on rekisteriotteessa rengaskokona 205SR16 ja vaihto ehtoinen koko on 235/75/15
Noista ei paljonkaa hyötyä ole?? Elikkä varmaankin pitäis olla toi tyyppikatsastus todistus vaihtoehtoisista renkaista. Mistäköhän semmoisen paperin sais hommattua
Olishan se mukava olla liput ja laput mukana kun katsurisedälle menee Hoijjakkaa isoilla rattailla(33") esittelemään ja pyytämään merkintää otteeseen

HJ60 -82
HJ60 -82
Semmosta vielä ettäkö, tuolla Off road tarvikkeella olis tollaista rengasta kuin Fedima Trial myytävänä ja kokokin olis se kaivattu 33X12,5-15 että tekeekö noilla mitään??? Ei olis ainaakaan pahan hintaset 125e/kipale
Onko joku jo ostanut moiset ja kokeillu?? On ne ainakin pyöreät ja pintaakin ihan kivasti kuvasta päätellen

HJ60 -82
HJ60 -82