ohjaus naputtaa
Valvoja: Käyttäjä
ohjaus naputtaa
murrosten vaihdon jälkeen ohjauksessa tuntuu omituista ns. naputusta, vaimeaa töksähtelyä? molempiin suuntiin kääntäessä mitä ihmettä? hj61:nen
Taas kerran asiasta mitään tietämättä,mutta veikkaus menisi siihen suuntaan että,koska olkatappien virkaa toimittaa kartiorulla laakerit,ja koska autolla ajetaan pääsääntöisesti suoraan,ja näin ollen laakerit pysyttelevät suunilleen samassa asemassa,ja näin ollen sinne muodostunee kuopat aina rullien kohdalle, niin nyt kun ne on kerran purettu, ja kasattu niin asento on muuttunut,ja ongelma tullut esille.
Tämä on siis arvaus...
Tämä on siis arvaus...
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Kumoaisin edellisen olettamuksen.Jos autolla suoraan ajettaessa laakereihin tulee montut,tuntuisi ne aina käännettäessä,sama onko laakereita käännetty tai ei.Pyörien liike laidasta laitaan on niin pitkä,että laakerit kuluu kyllä tasaisesti.
Alkuperäiseen kysymykseen en kyllä osaa antaa vastausta.Voi olla,että laakerit olis kannattanut vaihtaa samalla.Onhan ne varmaan taivaltaneet pitkästi Suomen maanteitä.
Alkuperäiseen kysymykseen en kyllä osaa antaa vastausta.Voi olla,että laakerit olis kannattanut vaihtaa samalla.Onhan ne varmaan taivaltaneet pitkästi Suomen maanteitä.
Kyllä jo 200t ajetussa on olkalaakereissa aina montut, varsinkin alimmaisessa, eikä se ole olettamus vaan havainto. Eihän ne pyörät jatkuvasti heilu laidasta laitaan, vaan ovat suurimman osan ajasta suorassa tai malkein suorassa. Ja rullan liikematka on todella lyhyt kun se rullaa kehää pitkin kehän ja rullan halkaisijan suhteessa (vrt. planeettapyörästö). En tosin usko että ne voi aiheuttaa tuota kuvattua ääntä. Enempi menee sinne murroksien suuntaan tuo oire, mutta nehän oli uudet?
TP