soa hj leimaus
Valvoja: Käyttäjä
Joo, onhan noita vaikka minkälaista.. no pitää varmaan katastukseen napata jokunen lehti tuolta vällystä vaikka pois, kun ei noita vanhoja vakiopakkojakaan voi käyttää enään, kun jokaisesta on vähintään 1 lehti poikki..
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Ei varmaan missäänpäin ole noin ymmärtäviä. Anteeksi tyhmyyteni, mutta mikä järki tuommosessa korotuksessa on?Juha_ kirjoitti:Onkohan missäänpäin suomea "ymmärtäviä" katsureita, ens viikolla tulee hj:hin SOA, dobinsonin korotusjousilla.. Korkeahan siitä varmaan tulee, otteessa onneks on renkaiden kokona se vakio sirkkelinterä (215/jotain/jotain) Mutta mitenhän mahtaa käydä konttorilla sitten.. Täällä kokkolassa on ihan turha mennä mihinkään näyttämään tuota, käsirysy täällä syntyy konttorilla, sama minkälaista autoa katsastat, täällä on ihan kusipäätä porukkaa kaikki.
SOA:n hyviin puoliinhan kuuluu edullisuus, kun käytetään vanhoja jousia.
Korotusjousten hyviin puoliin kuuluu helppous, kun pultataan vaan setti alle.
Nuo yhdistettynä, niin ennemmin tekisin kierrejousialustan. Ois helpompi säätää korkeuski kohdalleen, ja kelpais leimasetälle.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Jaa-a
Eikös se jonkinlainen sanonta kuulu "Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis"
Toisaalta varmaan sekin vaikuttaa asiaan, kun itsellä tuo metallin käsittelyn taito jää siihen rälläkän käyttämiseen ja auto menee kaverille vihantiin, jolta homma luonnistuu. Ajattelin, että kun se kerran korotetaan, niin korotetaan kunnolla.. Ja toisaalta voi olla, että tuosta nyt vain offipeli tulee.. Joskus tulevaisuudessa ois tarkotus jotain kunnon moottoria tuohon ruveta pistämään, kunhan nyt edes pääsis johonkin töihin ensin, ei noilla kelan rahoilla hirveän paljon ostella mitään..

Toisaalta varmaan sekin vaikuttaa asiaan, kun itsellä tuo metallin käsittelyn taito jää siihen rälläkän käyttämiseen ja auto menee kaverille vihantiin, jolta homma luonnistuu. Ajattelin, että kun se kerran korotetaan, niin korotetaan kunnolla.. Ja toisaalta voi olla, että tuosta nyt vain offipeli tulee.. Joskus tulevaisuudessa ois tarkotus jotain kunnon moottoria tuohon ruveta pistämään, kunhan nyt edes pääsis johonkin töihin ensin, ei noilla kelan rahoilla hirveän paljon ostella mitään..
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Lisätään sinne hyviin puoliin vielä pehmeä alusta ja riittävästi ulosjoustoa.hj60 kirjoitti:
Ei varmaan missäänpäin ole noin ymmärtäviä. Anteeksi tyhmyyteni, mutta mikä järki tuommosessa korotuksessa on?
SOA:n hyviin puoliinhan kuuluu edullisuus, kun käytetään vanhoja jousia.
Korotusjousten hyviin puoliin kuuluu helppous, kun pultataan vaan setti alle.
Nuo yhdistettynä, niin ennemmin tekisin kierrejousialustan. Ois helpompi säätää korkeuski kohdalleen, ja kelpais leimasetälle.
Mitä muutamissa jousikorotetuissa olen istunut niin ovat kyllä kivirekiä SOA härpättimen jälkeen.
Suorahko lati antaa jälkeen ihan erilailla kuin kippura.
_____________________________
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
Nojoo, auto tuli eilen vietyä siinä 17.00 aikaa vihantiin ja 01.00 tuli viesti "tuleepa toyotasta korkea auto"
Pitää tässä kohta lähteä käymään katsomassa mitä siellä on tapahtunut.. nopeaa tuntuu tapahtuvan, kun on asiansa osaava kaveri tekemässä..
niin ja pakoista tuumas ottavansa 2 lehteä välistä pois..

niin ja pakoista tuumas ottavansa 2 lehteä välistä pois..
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
Perinteitä noudattaen, mikään ei voi ikinä mennä kuten pitää.. Kotimatkalla tuossa ylivieskan jälkeen alkaa kuulumaan ihana tykytys etupäästä, kannuksen abc:lle tauko ja tottakaihan toinen eturengas/vanne yltäpäältä vaseliinissä ja helevetinmoinen savu ilmassa, tiukan tutkinnan jälkeen sieltä löyty 2kpl rikkiniäisiä pyöränlaakereita.. ei kenelläkään olis myydä koko toista etunapaa valmiiksi tingittyyn hintaan jarrulevyä jne.. eli täys paketti, jarrusatulaa lukuunottamatta..
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Tarttu kokoelmiin taas yks korpivaaran opus mistä löyty tollanen hj mittapiirros, näkyy komiasti mm. lastauskorkeus.
Jos olis vaikka apua jonkun soa hojon leimaukseen.
http://static.petrisimolin.com/gallery/ ... iirros.jpg
Jos olis vaikka apua jonkun soa hojon leimaukseen.
http://static.petrisimolin.com/gallery/ ... iirros.jpg
1987 LJ70
Tässä nyt ei ole kyllä järjen häivää.Juha_ kirjoitti:Onkohan missäänpäin suomea "ymmärtäviä" katsureita, ens viikolla tulee hj:hin SOA, dobinsonin korotusjousilla.. Korkeahan siitä varmaan tulee, otteessa onneks on renkaiden kokona se vakio sirkkelinterä (215/jotain/jotain) Mutta mitenhän mahtaa käydä konttorilla sitten.. Täällä kokkolassa on ihan turha mennä mihinkään näyttämään tuota, käsirysy täällä syntyy konttorilla, sama minkälaista autoa katsastat, täällä on ihan kusipäätä porukkaa kaikki.

Jos HJ:hin haluaa SOA:n, ja homma tehdään oikein, jousten on oltava rankasti jo nurinpäin mutkalla. Jollapakun kuva antaa hyvän muistutuksen siitä että aika lintallaan se vakiona on, siihen 77 mm ei ole paljon.
Itse en suosittele SOAn tekoa, koska se ei laillisessa korkeudessa varmastikaan ole kummoinen ajella sisäänjouston ollessa jokseenkin minimaalista.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
Sai vihdoin ja viimein 2vk sit perjantaina leimattua tuon auton, oli muuten saatananmoinen tappelu sen kanssa! Ei täällä kokkolassa puhettakaan, rupesivat sekoileen, että saa etäisyys navasta pyöränkaareen muuttua 51mm ja silti autoa sais korottaa sen 150mm, eli mitä vittua..
Ylivieskaan soitin ja puhelimessa kerroin katsurille mikä on homman nimi ja homma piti olla ihan sillä selvä, että tuun vaan näyttämään..
Sinne pääsin ja menin näyttään, niin johan se sekoilu taas alko, eli ei sais yhdestä paikkaa korottaa autoa niin paljon, joutu hommata paikallisesta tojo-liikkeestä paperille sen alkuperäsen korkeuden maasta kattoon ja ei sittenkään..
Löyty sitten kuitenki tuo yks konttyyri, missä ilmoitin vaan, että autoa on korotettu ja se pysyy siinä 150mm sisällä, mitalla katto maasta katonrajaan ja näytin sen tojotan lapun, missä näkyi se alkuperäinen korkeus ja leima heilahti.. Ja tuo nyt on ihan huuhaata, että ois huono ajella SOA:lla, se on kaikkea muuta kuin huono, aivan saatanan paljon parempi kyyti oli jo niillä korottavilla kivireki-jousillakin.
Katsastukseen joutu kuitenki vaihtamaan vanhat väsähtäneet pakat, jotka taipuu jo väärään suuntaan hivenen..

Ylivieskaan soitin ja puhelimessa kerroin katsurille mikä on homman nimi ja homma piti olla ihan sillä selvä, että tuun vaan näyttämään..
Sinne pääsin ja menin näyttään, niin johan se sekoilu taas alko, eli ei sais yhdestä paikkaa korottaa autoa niin paljon, joutu hommata paikallisesta tojo-liikkeestä paperille sen alkuperäsen korkeuden maasta kattoon ja ei sittenkään..
Löyty sitten kuitenki tuo yks konttyyri, missä ilmoitin vaan, että autoa on korotettu ja se pysyy siinä 150mm sisällä, mitalla katto maasta katonrajaan ja näytin sen tojotan lapun, missä näkyi se alkuperäinen korkeus ja leima heilahti.. Ja tuo nyt on ihan huuhaata, että ois huono ajella SOA:lla, se on kaikkea muuta kuin huono, aivan saatanan paljon parempi kyyti oli jo niillä korottavilla kivireki-jousillakin.
Katsastukseen joutu kuitenki vaihtamaan vanhat väsähtäneet pakat, jotka taipuu jo väärään suuntaan hivenen..

Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano