Eli 61:n etuakseli klonksuu kun eturenkaista heiluttaa autoa voimalla sivusuunnassa. Onkohan väljää pyöränlaakereissa tai olkalaakereissa. Raide- ja ohjaustangoissa ei ole väljää. Autolla ajettu 270 tkm. Mitään akselin laakereita ei ole koskaan kirrattu. Taka-akselilla ei ole oireita. Tai onko tämäkin ominaisuus. Ei ole mielestäni pahentunut vuoden aikana, huomaa vain paremmin kun 33 tuli alle.
Toinen kysymys: onko simpukka kulunut kuin jyrkästi kääntäessä tuntuu niinkuin olisi "asteita" ohjauksessa (myös takavedolla ja napalukot auki)? Ei tuntunut juurikaan pikkupyörillä. Joskus jopa klonksuu hieman hitailla nopeuksilla jyrkissä käännöksissä. Tai onko myös ominaisuus.
Onko millaisia kokemuksia noista Tamgears:n aisin kytkimistä tai GMB murroksista ja ristikoista?
Kytkinremppa voi tulla jossain vaiheessa kun painelaakeri tai se toinen laakeri on huomautellut jo vuoden päivät... viheltää hiljaa koko ajan ajaessa, joskus vähemmän, joskus enemmän. Kytkimestä kun painaa "tyhjät pois" tulee pieni ujellus mut pohjassa ei mitään...Liikkeelle lähdössä kytkin voi hieman ottaa epätasaisesti jos kierroksia ei ole paljon.
Taas kiitos viisaammille.
Miksi 61:n etuakseli klonksuu ja murros sekä kytkin asiaa
Valvoja: Käyttäjä
Miksi 61:n etuakseli klonksuu ja murros sekä kytkin asiaa
SLCK #364
HDJ100 2006
HJ-61 1989 ex
HDJ100 2006
HJ-61 1989 ex
Itellä myös nuo "asteet" ohjauksessa ja mulla se johtuu siitä, että riipukkeissa ne alemmat puslat ovat finaalissa ja tuo norra pääsee (vai onko se norra jonka "sisällä" ne puslat on?) liikkuumaan niiden puslien "kantojen" päälle, ja tämä myös samalla aiheuttaa helvetinmoisen klonksumisen. Kohta kuva siitä miten tuo pääsee siinä liikkumaan.
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa