soa hj leimaus
Valvoja: Käyttäjä
-
-
Eli jousista lehtiä pois välistä niin, että taakse tulee navan keskeltä kaareen 57cm ja eteen 60cm? nyt on eessä ja takana 62cm.
Inssi varmaan kirjottaa otteeseen "jousitusta korotettu 77mm muuttamalla akselit jousien alapuollelle" ?
meininki nimittäin on leikata vielä kaaria.
Mutta onko tuohon eri mitat levikkeillä ja ilman? Jos hommais uudemman HJ:n vakiolevikkeet ja liimais ne vähä alemmas?
Inssi varmaan kirjottaa otteeseen "jousitusta korotettu 77mm muuttamalla akselit jousien alapuollelle" ?
meininki nimittäin on leikata vielä kaaria.
Mutta onko tuohon eri mitat levikkeillä ja ilman? Jos hommais uudemman HJ:n vakiolevikkeet ja liimais ne vähä alemmas?
#412 HJ-60 turbo, high steer, differential locks, TSL 39,5x15, 24v/12v, 10" lift.
-
itte purin pakat ja kosanin avulla lämmitettiin ja taottiin suoremmmiksi
mulla on ne lasikuitu levikkeet ja otteessa lukee että alkuperäisen lokasuojan reunaan! auto mitattiin takaluukun lastauskorkeudesta ja etuoven oven saranan kohdalta lattiantasosta! konttori kysy jostain tiedot ku ei ollu ittellä muuta ku kokonaiskorkeus lapulla!
mulla on ne lasikuitu levikkeet ja otteessa lukee että alkuperäisen lokasuojan reunaan! auto mitattiin takaluukun lastauskorkeudesta ja etuoven oven saranan kohdalta lattiantasosta! konttori kysy jostain tiedot ku ei ollu ittellä muuta ku kokonaiskorkeus lapulla!
-
Jos homma tehdään niinku se pitää ei renkaat saa vaikuttaa korotuksen laskemiseen.
Mulla tehtiin niin, että katottiin alkuperäinen lastauskorkeus ja renkaat omistajan oppaasta.
Mitattiin alla olevat kumit.
Sitten STRO -kirjasta katsottiin alkuperäisten kumien korkeus ja laskettiin renkaiden kokojen erotus.
Lopuksi mitattiin lastauskorkeus alla olevilla kumeilla ja huomioitiin rengaskoot.
Paras olisi jos löytäisi alkuperäiset kuluneet kumit alle niin silloin ei tarvisi laskea renkaita ollenkaan kun voisi todeta, että autossa ne jo on.
Voittaisi sentin pari tod.näk.
Mulla tehtiin niin, että katottiin alkuperäinen lastauskorkeus ja renkaat omistajan oppaasta.
Mitattiin alla olevat kumit.
Sitten STRO -kirjasta katsottiin alkuperäisten kumien korkeus ja laskettiin renkaiden kokojen erotus.
Lopuksi mitattiin lastauskorkeus alla olevilla kumeilla ja huomioitiin rengaskoot.
Paras olisi jos löytäisi alkuperäiset kuluneet kumit alle niin silloin ei tarvisi laskea renkaita ollenkaan kun voisi todeta, että autossa ne jo on.
Offroad Kainuu ry.
-
No näinhän mulla nyt justiin on, vertasin vaan pemaripojun 33" lukemaan kun ei mulla oo tiedossa alkuperäistä lastauskorkeutta. Kokonaiskorkeuskin vaihtelee mun lippulapuis 1785-1875mm välillä.komk kirjoitti: Paras olisi jos löytäisi alkuperäiset kuluneet kumit alle niin silloin ei tarvisi laskea renkaita ollenkaan kun voisi todeta, että autossa ne jo on.

1987 LJ70
Onkohan missäänpäin suomea "ymmärtäviä" katsureita, ens viikolla tulee hj:hin SOA, dobinsonin korotusjousilla.. Korkeahan siitä varmaan tulee, otteessa onneks on renkaiden kokona se vakio sirkkelinterä (215/jotain/jotain) Mutta mitenhän mahtaa käydä konttorilla sitten.. Täällä kokkolassa on ihan turha mennä mihinkään näyttämään tuota, käsirysy täällä syntyy konttorilla, sama minkälaista autoa katsastat, täällä on ihan kusipäätä porukkaa kaikki.
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
-