LJ:hehku.
Valvoja: Käyttäjä
LJ:hehku.
Olisko palstalla tietäviä henkilöitä,jotka olisi kokenut saman,tai omaavat muuten tietoa ongelmasta,joka minulla on.Minun LJ70 hehku oikuttelee.Releestä tulee ulos hieman yli 11 volttia ja hehkuihin asti tulee vain reilut 9 volttia.Akun jännite on 12,3 volttia.Kaikki johtoliitokset olen käynyt läpi ja niissä ei ollut hapettumia.Hehkutusaika on pitkä ja lähtee käyntiin vasta toisella starttauksella.Mistä alan seuraavaksi etsiä vikapaikkaa.
- werzu
- Viestit: 389
- Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
- Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
- Viesti:
Hehku
Siinä luultavasti on imusarjassa jo etuvastus joka laskee jännitettä aina tulpille tultaessa.Oletkos muuten tarkistanut tulppien kunnon.Voipi lämmitä vain vailinaisesti sekin on nimittäin nähty.Ja hehkut pitää vaihtaa sen takia aina sarjana jos hyvän haluaa.Mites henkujen lattojen liitokset onko ne katsottu?
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
- werzu
- Viestit: 389
- Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
- Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
- Viesti:
Hehku
Onhan ne hehkut oikeita kyseiseen autoon?
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
On ne.Siinä on 6:den voltin hehkut ja uudetkin on sellaiset.Myös vanhoilla hehkuilla oli vika samanlainen,ainoa ero,että vanhoilla ei lähtenyt tasaisesti kaikki sylinterit käyntiin,mutta uusilla lähtee.Autohan on ollut sellainen,että kun startti on vienyt yhen puristuksen yli,on auto ollut heti käynnissä.Nyt saa sahata pitempään,eikä ensimmäisellä startilla lähe,vaikka starttaa pitkäänkin.Kun starttaa uudelleen,kone hörähtää käyntiin samoin kuin ennenkin.Se juuri on se kaikkein ihmeellisin juttu.
Itellä oli kanssa hehkutusongelmia viime syksynä, kiskolle menevään liittimimeen meni jännitettä (en muista paljonko) muttei silti tahtonut hehkuttaa, releet vaan naksui.
Aikani tutkittua ja hehkut vaihdettua ei vieläkään pelannut, sit yks yö kun en saanut unta ja pyörin sängyssä tuli AHAA-ilmiö, poistin aiemmin aurahydrauliikan ja siihen liittyvät sähköt, hehkujen virtajohto oli noissa kytkennöissä mukana eikä siis sen takia toiminut koska ei mennyt virtaa!
Aikani tutkittua ja hehkut vaihdettua ei vieläkään pelannut, sit yks yö kun en saanut unta ja pyörin sängyssä tuli AHAA-ilmiö, poistin aiemmin aurahydrauliikan ja siihen liittyvät sähköt, hehkujen virtajohto oli noissa kytkennöissä mukana eikä siis sen takia toiminut koska ei mennyt virtaa!

- werzu
- Viestit: 389
- Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
- Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
- Viesti:
hehku
Releessä on käret ja hehkut ottavat aimo annoksen virtaa joten kyllä 20 vuotta ikää on voinut polttaa niitä kärkiä ja ajanhammas on voinut hapettaa kaikkia liitoksia.Mites ne lenkkiliittimet niihin johtoihin ettei sähkö häviä niihin?
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi