voplauksenpoisto
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
voplauksenpoisto
hommasin hj swamperit33x13,5x15 ja 10x15 vanteet mutta ne rupee voplaamaan noin 60km/h vauhdis niin pirusti että meinaa ratti lähtee käsistä! aluta on mallia soa ja tractionbarit yms mistä vois että vikaa? ohjaus iskari?(ei ole) laittaako uus suoraan raidetankoon? auttakaa
Joo, ekana vaan ohjausiskaria alle. Ite ajelin 37" mudzilloilla ilman iskaria SOA HJ:lla, ja aina pienimmästäkin töyssystä lähti jumalaton voblaus, jos vauhtia oli alle 40km/h. Ei enää, Dobinssoni toimii.
Ja ei mulla vaan mitään ryynejä oo
Käyny mielessä kyllä.
Ja ei mulla vaan mitään ryynejä oo

Käyny mielessä kyllä.
#412 HJ-60 turbo, high steer, differential locks, TSL 39,5x15, 24v/12v, 10" lift.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
Re: voplauksenpoisto
Onko pyörän laakerit ja muut välykset ok? Mulla lähti Hodarista voblaus kun vaihdoin uuden pyörän laakerin ja raidetangon pään.pemaripoju kirjoitti:hommasin hj swamperit33x13,5x15 ja 10x15 vanteet mutta ne rupee voplaamaan noin 60km/h vauhdis niin pirusti että meinaa ratti lähtee käsistä! aluta on mallia soa ja tractionbarit yms mistä vois että vikaa? ohjaus iskari?(ei ole) laittaako uus suoraan raidetankoon? auttakaa
Jos on renkaat edes suunnilleen painoissa niin HJ ei tarvitse ohjausiskaria ollenkaan.
Itse vaihdoin kaikkien tankojen päät ja laitoin OMEN ohjausiskarin niin, Creapyt beadlockeillakaan (250g hiekkaa)ei woblaa.
Katso että seuraavat ovat kunnossa:
Tankojen päät on kunnossa
Auraus oikea
Kääntöpään laakerit kunnossa
Pyöränlaakeri kunnossa.
Jos nuo kaikki on kunnossa niin ei pitäisi woblata.
Jos jouset antavat periksi sivuttais suunnassa saattaa myös aiheuttaa woblausta. Tähän auttaa panhard tangon lisääminen alustaan.
Itse vaihdoin kaikkien tankojen päät ja laitoin OMEN ohjausiskarin niin, Creapyt beadlockeillakaan (250g hiekkaa)ei woblaa.
Katso että seuraavat ovat kunnossa:
Tankojen päät on kunnossa
Auraus oikea
Kääntöpään laakerit kunnossa
Pyöränlaakeri kunnossa.
Jos nuo kaikki on kunnossa niin ei pitäisi woblata.
Jos jouset antavat periksi sivuttais suunnassa saattaa myös aiheuttaa woblausta. Tähän auttaa panhard tangon lisääminen alustaan.
HJ61 vm88, Lukot, Vinssi, soa
#332
#332
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
toisen pyöränlaakerin vaihdoin eilen ja toisen kuukausi sitte ja säädin siitä välykset uusiksi! painona 170oz hiekkaa per rengas!
muutenki raidetangon päät pitäis olla kunnossa! jousen puslat on vähä kulahtanu vaikka on viime kesänä laitetut! täytyy sovitella joku ohjausiskariksi! illalla näkee auttoko.
muutenki raidetangon päät pitäis olla kunnossa! jousen puslat on vähä kulahtanu vaikka on viime kesänä laitetut! täytyy sovitella joku ohjausiskariksi! illalla näkee auttoko.
tuota, ohjausiskariksi suunniteltua iskaria on varmaan hankala korvata muulla tavallisella iskarilla? Nesteiskari ei taida toimia vaaka-asennossa, ja muutenkin sillä on sama ongelma kuin kaasuiskarilla, eli antaa paremmin periksi toiseen suuntaan.
#412 HJ-60 turbo, high steer, differential locks, TSL 39,5x15, 24v/12v, 10" lift.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
Viime kesänä kun laitoin nuo 38,5/16r15 tsl:t niin woblas alkuun aika rankasti ,ensin laitoin yhden ironmanin ohjausiskarin se auttoi jonkun verran,mutta woblas edelleen tossa n.60km/h vauhdissa,sitten laitoin vielä ironmanille kaveriksi omen ohjausiskarin niin loppui woblaus.
Nyt,vaikka kaikki lehtijousien puslat on totaalisesti vaihtokunnossa niin ei vieläkään woblaa,mutta tossa n.60km/h vauhdissa ihan vähän ikään kuin yrittäis alkaa woblaamaan mutta ei kuitenkaan ala.
Nyt,vaikka kaikki lehtijousien puslat on totaalisesti vaihtokunnossa niin ei vieläkään woblaa,mutta tossa n.60km/h vauhdissa ihan vähän ikään kuin yrittäis alkaa woblaamaan mutta ei kuitenkaan ala.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
Joo, ei tule hommasta mitään ilman panhardia.
Vaihoin paikoilleen nuo high steer -ohjausvarret, niin joutu panhardin ottamaan pois, kun se oli vähä eessä. Nyt sittne iskee semmonen death woble tuossa ~30km/h vauhissa, ettei mitään rajaa. Johtuu varmaan lähinnä siitä, että ohjausiskari ei oo kiinni etuakselissa ja raidetangossa, vaan orkkispaikallaan rungon ja sektorivarren välissä.
Vaihoin paikoilleen nuo high steer -ohjausvarret, niin joutu panhardin ottamaan pois, kun se oli vähä eessä. Nyt sittne iskee semmonen death woble tuossa ~30km/h vauhissa, ettei mitään rajaa. Johtuu varmaan lähinnä siitä, että ohjausiskari ei oo kiinni etuakselissa ja raidetangossa, vaan orkkispaikallaan rungon ja sektorivarren välissä.
#412 HJ-60 turbo, high steer, differential locks, TSL 39,5x15, 24v/12v, 10" lift.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano