Kuva Kuva

HDJ80seen 12H-T motti??

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Nalle
Viestit: 77
Liittynyt: To Kesä 23, 2005 10:14 am
Paikkakunta: Sodankylä

HDJ80seen 12H-T motti??

Viesti Kirjoittaja Nalle »

Moe pitkästä aikaa.

Elikkä onkos kukaan koskaan suunnitellut otsakkeen mukaista swappia? Olis kenties yksi pahasti konevikainen Hodari tiedossa ja nurkissa lojuis yksi "joutilas" 61sen mylly.

Kaikenhan siis saa sopimaan keskenään, kun tarpeeksi taikkoaa, mutta onko kellään näppituntumakokemusta moisesta? Miten sopii 61sen kytkinkoppa 80sen lootaan, vai olisko helpompi laittaa myös HJn nelivaihteinen loota, kun sellainenkin olis.. Toki, silloin pitäis investoida napalukot, mutta liekö sekään paha?

Ja nyt sitten kaikki moitepuheet kuningasmoottorin korvaamisesta toisella sikseen.. Se HDJn oma mylly on ottanut sen verran kipeää, että panee ison rahan äänellä sen remppaaminen.
Camperhommia Troopyllä.
# 254
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Ei käy suoraan HDJ:n laatikkoon, eri jako. Mutta onko sitten helpompi vaihtaa laatikoineen. Paketin paikka kannattaa miettiä etukäteen, 12H-T on kuutisen senttiä pitempi. Sitten joutuu varmaan kardaanien kanssa askartelemaan ja tietysti jakolaatikon vivuston. Napalukot menee muuten pulttaamalla, mutta olikohan nivelen boori sama. Hämärä muistikuva että olis isompi?

Koneissa ei ole mitään samaa, ne on vielä peilikuvia keskenään. Startti on eripuolella ja pientä särmäämistä aiheuttaa myös pakoputkiston muuttaminen toiselle puolelle. Letkut joutuu tekemään kaikki eri puolille, ehkä voi soveltaa HJ:n tehostimen letkuja.

Nämä tuli mieleen enempiä kaivelematta, en ole tutkinut tarkemmin, onko siellä jotain ihan todellisiakin vastuksia. Näistä vielä tosiaan selviää tekemällä.
Timop
TP
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Itte pähkäilin asiaa kertaallen ääneen Jonesin konerikko topicissa.

Mun mielestä se olis kohtuu järkevä sväppi.
Ja mitä kuningasmoottoriin tulee niin pidän 12H-T pataa huomattavasti fiksumpana koneena.

Työtähän se teettää mutta kohtuurahalla HDJ liikkumaan on sen väärti...

Tekee muutokset mahdollisimman pienellä leka/hitsityöstöllä niin voi sovittaa sen 1HD-T pannun pellin alle takaisin jos sattuu jostain löytämään.

Jos itte saisin konerikko HDJ:n "sopivasti" ja 61:n mylly olis jo jouten niin ostaisin varmasti 8)
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Avatar
Nalle
Viestit: 77
Liittynyt: To Kesä 23, 2005 10:14 am
Paikkakunta: Sodankylä

Viesti Kirjoittaja Nalle »

Kiitoksia tiedoista..

Alkaa nimittäin just nyt näyttää vakavasti siltä, että jahka tuon Hilun saan kenkättyä jollekin valmista autoa kaipaavalle, niin alan virittelemään kauppoja tuosta HDJstä.
Camperhommia Troopyllä.
# 254
liejukana
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 8:15 am
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja liejukana »

Olisi hyvä tietää minkälaisten asioiden summana, seurauksena, päätät hankkiutua hdj.stä eroon,,,?
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Nallehan on ostamassa HDJ:tä, ei myymässä.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Heikki L
Viestit: 268
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 10:24 pm
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja Heikki L »

Mites saako sen vielä päästösitä läpi?
EIkö noi päästörajat kuitenkin oo joka vuos kiristyny????
Tässä kun laitellaan vanhempaa mottia uudempaan autoon, yleensähän se on toistepäin.....
Onnellinen maastobusseilija......

HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
Avatar
Jürgen
Viestit: 133
Liittynyt: Ma Huhti 16, 2007 8:23 pm
Paikkakunta: Mylsä

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

Taitaapi meillä Suomessa olla samat rajat uusilla ja vanhoilla diisseleillä...eroaa vaan siinä että onko turboa vaiko nou :shock:

...vissii...
"Vrrruuum.... pum! Vruuum vtruuuum vruum....PUM PUM PAM!! Vrrrrruuuuuumm...ryskis! PPAPATIPAM PUM Vrrooom...PAMM!!! PUT PUT PUT PUM VRum vrum vruuu...RÄISKIS!!!!"
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Tosiaan, päästöt.

Käytönaikaisen savutusmittauksen raja-arvot taitaa olla samat, mutta mites ajoneuvon tyyppihyväksynnän mukaset hiukkas- yms jutut, mitä diisseleillä on, tuleeko niissä ongelmia?

Tää taitaa olla taas niitä Maattiiiii! juttuja.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
Jürgen
Viestit: 133
Liittynyt: Ma Huhti 16, 2007 8:23 pm
Paikkakunta: Mylsä

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

Ne EURO-normitukset taitaa lähteä vasta jostain v.2000 paikkeilta mutta ainahan ne katsastusmiehet autonrakentajien päänmenoksi jotain keksivät. Jos ei muuta niin jotain fakin vastaavuus todistuksia alkavat kysellä :evil:
Tosin jos siinä lukee että tojota turpo tiisseli niin useimmat katsastumiehet ei ees tajua mitä siellä on tehty :roll:
"Vrrruuum.... pum! Vruuum vtruuuum vruum....PUM PUM PAM!! Vrrrrruuuuuumm...ryskis! PPAPATIPAM PUM Vrrooom...PAMM!!! PUT PUT PUT PUM VRum vrum vruuu...RÄISKIS!!!!"
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

No mutta ei kai 1HD-T mikään kukkaistuoksumjoottori vielä ole, eli jos otteessa ei turista mitään vähäpäästöisyydestä niin tokkopa siinä mitään ropleemia tulee.
1987 LJ70
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Mitenhän tuo muuten on, -92 ja vanhemmissa ei ainakaan pitäisi olla ongelmaa, mutta tuoreemmissa ei moottorimuutoksiin esim. välijäähdyttimen asennukseen riitä käytönaikainen katsastuksen yhteydessä tehtävä savutusmittaus. Ne on jo jotain vähempipäästöisiä, vaikka sitä ei rekisteriotteessa mainita. Niitä suomi OY:n juttuja. Kannattaa sevittää konttorilta etukäteen jos se HDJ on -92 tai uudempi ja ehkä se on viisasta muutenkin. Jostain olen kuullut että 12H-Tn savutusarvo olisi poikkeusluvalla enemmän kuin 3.0, sitä ei kyllä koskaan katsastuksessa minulle mainostettu, mutta tässä tapauksessa asia takuuvarmasti nousee esiin, jos näin todella on.
TP
Avatar
Jürgen
Viestit: 133
Liittynyt: Ma Huhti 16, 2007 8:23 pm
Paikkakunta: Mylsä

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

Miksiköhän sille 12H-T:lle ois annettu lupa savuttaa enemmän...eihän se ees savuta sekään vertaa kun taksivolvo joka sentään on vähän uudempi :? taitaa olla isot pojat vähän narranneet :shock:
"Vrrruuum.... pum! Vruuum vtruuuum vruum....PUM PUM PAM!! Vrrrrruuuuuumm...ryskis! PPAPATIPAM PUM Vrrooom...PAMM!!! PUT PUT PUT PUM VRum vrum vruuu...RÄISKIS!!!!"
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

kai ne konttorilta kertoo jos kysyy että onko sen savuarvon raja joku 4,2 hj-61! ainaki mazda 626 saa co arvo olla jotain 8 pintaan ja se on kans joku poikkeuslupajuttu, jos oikein muistan
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Jürgen kirjoitti:Miksiköhän sille 12H-T:lle ois annettu lupa savuttaa enemmän...eihän se ees savuta sekään vertaa kun taksivolvo joka sentään on vähän uudempi :? taitaa olla isot pojat vähän narranneet :shock:
Ei mulla ainakaan mee ilmanputsari paikoollaan päästöt alle 3, ja katsurin mukaan "nää on kaikki tälläsiä" .:roll:
1987 LJ70
Vastaa Viestiin