HDJ80seen 12H-T motti??
Valvoja: Käyttäjä
HDJ80seen 12H-T motti??
Moe pitkästä aikaa.
Elikkä onkos kukaan koskaan suunnitellut otsakkeen mukaista swappia? Olis kenties yksi pahasti konevikainen Hodari tiedossa ja nurkissa lojuis yksi "joutilas" 61sen mylly.
Kaikenhan siis saa sopimaan keskenään, kun tarpeeksi taikkoaa, mutta onko kellään näppituntumakokemusta moisesta? Miten sopii 61sen kytkinkoppa 80sen lootaan, vai olisko helpompi laittaa myös HJn nelivaihteinen loota, kun sellainenkin olis.. Toki, silloin pitäis investoida napalukot, mutta liekö sekään paha?
Ja nyt sitten kaikki moitepuheet kuningasmoottorin korvaamisesta toisella sikseen.. Se HDJn oma mylly on ottanut sen verran kipeää, että panee ison rahan äänellä sen remppaaminen.
Elikkä onkos kukaan koskaan suunnitellut otsakkeen mukaista swappia? Olis kenties yksi pahasti konevikainen Hodari tiedossa ja nurkissa lojuis yksi "joutilas" 61sen mylly.
Kaikenhan siis saa sopimaan keskenään, kun tarpeeksi taikkoaa, mutta onko kellään näppituntumakokemusta moisesta? Miten sopii 61sen kytkinkoppa 80sen lootaan, vai olisko helpompi laittaa myös HJn nelivaihteinen loota, kun sellainenkin olis.. Toki, silloin pitäis investoida napalukot, mutta liekö sekään paha?
Ja nyt sitten kaikki moitepuheet kuningasmoottorin korvaamisesta toisella sikseen.. Se HDJn oma mylly on ottanut sen verran kipeää, että panee ison rahan äänellä sen remppaaminen.
Camperhommia Troopyllä.
# 254
# 254
Ei käy suoraan HDJ:n laatikkoon, eri jako. Mutta onko sitten helpompi vaihtaa laatikoineen. Paketin paikka kannattaa miettiä etukäteen, 12H-T on kuutisen senttiä pitempi. Sitten joutuu varmaan kardaanien kanssa askartelemaan ja tietysti jakolaatikon vivuston. Napalukot menee muuten pulttaamalla, mutta olikohan nivelen boori sama. Hämärä muistikuva että olis isompi?
Koneissa ei ole mitään samaa, ne on vielä peilikuvia keskenään. Startti on eripuolella ja pientä särmäämistä aiheuttaa myös pakoputkiston muuttaminen toiselle puolelle. Letkut joutuu tekemään kaikki eri puolille, ehkä voi soveltaa HJ:n tehostimen letkuja.
Nämä tuli mieleen enempiä kaivelematta, en ole tutkinut tarkemmin, onko siellä jotain ihan todellisiakin vastuksia. Näistä vielä tosiaan selviää tekemällä.
Timop
Koneissa ei ole mitään samaa, ne on vielä peilikuvia keskenään. Startti on eripuolella ja pientä särmäämistä aiheuttaa myös pakoputkiston muuttaminen toiselle puolelle. Letkut joutuu tekemään kaikki eri puolille, ehkä voi soveltaa HJ:n tehostimen letkuja.
Nämä tuli mieleen enempiä kaivelematta, en ole tutkinut tarkemmin, onko siellä jotain ihan todellisiakin vastuksia. Näistä vielä tosiaan selviää tekemällä.
Timop
TP
Itte pähkäilin asiaa kertaallen ääneen Jonesin konerikko topicissa.
Mun mielestä se olis kohtuu järkevä sväppi.
Ja mitä kuningasmoottoriin tulee niin pidän 12H-T pataa huomattavasti fiksumpana koneena.
Työtähän se teettää mutta kohtuurahalla HDJ liikkumaan on sen väärti...
Tekee muutokset mahdollisimman pienellä leka/hitsityöstöllä niin voi sovittaa sen 1HD-T pannun pellin alle takaisin jos sattuu jostain löytämään.
Jos itte saisin konerikko HDJ:n "sopivasti" ja 61:n mylly olis jo jouten niin ostaisin varmasti
Mun mielestä se olis kohtuu järkevä sväppi.
Ja mitä kuningasmoottoriin tulee niin pidän 12H-T pataa huomattavasti fiksumpana koneena.
Työtähän se teettää mutta kohtuurahalla HDJ liikkumaan on sen väärti...
Tekee muutokset mahdollisimman pienellä leka/hitsityöstöllä niin voi sovittaa sen 1HD-T pannun pellin alle takaisin jos sattuu jostain löytämään.
Jos itte saisin konerikko HDJ:n "sopivasti" ja 61:n mylly olis jo jouten niin ostaisin varmasti

_____________________________
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
Tosiaan, päästöt.
Käytönaikaisen savutusmittauksen raja-arvot taitaa olla samat, mutta mites ajoneuvon tyyppihyväksynnän mukaset hiukkas- yms jutut, mitä diisseleillä on, tuleeko niissä ongelmia?
Tää taitaa olla taas niitä Maattiiiii! juttuja.
Käytönaikaisen savutusmittauksen raja-arvot taitaa olla samat, mutta mites ajoneuvon tyyppihyväksynnän mukaset hiukkas- yms jutut, mitä diisseleillä on, tuleeko niissä ongelmia?
Tää taitaa olla taas niitä Maattiiiii! juttuja.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Ne EURO-normitukset taitaa lähteä vasta jostain v.2000 paikkeilta mutta ainahan ne katsastusmiehet autonrakentajien päänmenoksi jotain keksivät. Jos ei muuta niin jotain fakin vastaavuus todistuksia alkavat kysellä 
Tosin jos siinä lukee että tojota turpo tiisseli niin useimmat katsastumiehet ei ees tajua mitä siellä on tehty

Tosin jos siinä lukee että tojota turpo tiisseli niin useimmat katsastumiehet ei ees tajua mitä siellä on tehty

"Vrrruuum.... pum! Vruuum vtruuuum vruum....PUM PUM PAM!! Vrrrrruuuuuumm...ryskis! PPAPATIPAM PUM Vrrooom...PAMM!!! PUT PUT PUT PUM VRum vrum vruuu...RÄISKIS!!!!"
Mitenhän tuo muuten on, -92 ja vanhemmissa ei ainakaan pitäisi olla ongelmaa, mutta tuoreemmissa ei moottorimuutoksiin esim. välijäähdyttimen asennukseen riitä käytönaikainen katsastuksen yhteydessä tehtävä savutusmittaus. Ne on jo jotain vähempipäästöisiä, vaikka sitä ei rekisteriotteessa mainita. Niitä suomi OY:n juttuja. Kannattaa sevittää konttorilta etukäteen jos se HDJ on -92 tai uudempi ja ehkä se on viisasta muutenkin. Jostain olen kuullut että 12H-Tn savutusarvo olisi poikkeusluvalla enemmän kuin 3.0, sitä ei kyllä koskaan katsastuksessa minulle mainostettu, mutta tässä tapauksessa asia takuuvarmasti nousee esiin, jos näin todella on.
TP
Miksiköhän sille 12H-T:lle ois annettu lupa savuttaa enemmän...eihän se ees savuta sekään vertaa kun taksivolvo joka sentään on vähän uudempi
taitaa olla isot pojat vähän narranneet 


"Vrrruuum.... pum! Vruuum vtruuuum vruum....PUM PUM PAM!! Vrrrrruuuuuumm...ryskis! PPAPATIPAM PUM Vrrooom...PAMM!!! PUT PUT PUT PUM VRum vrum vruuu...RÄISKIS!!!!"
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
Ei mulla ainakaan mee ilmanputsari paikoollaan päästöt alle 3, ja katsurin mukaan "nää on kaikki tälläsiä" .Jürgen kirjoitti:Miksiköhän sille 12H-T:lle ois annettu lupa savuttaa enemmän...eihän se ees savuta sekään vertaa kun taksivolvo joka sentään on vähän uudempitaitaa olla isot pojat vähän narranneet

1987 LJ70