vanha hj-60 rekisteriin, ja mielummin halvalla
Valvoja: Käyttäjä
No joo. Ei 100%:n tieto, paitsi että Suomen laki ei hyväksy enää vanhoista maastureista pakettiautoja. Jos Mattila puhuu pakettiautosta, niin kyseessä on huoltoautoksi rekisteröity ajoneuvo, jossa on sama käyttövoimavero kuin pakettiautossa.
En ole itse soittanut mattilalle, mutta kyllä se näin on. Jos Matttila saa pakettiautoksi ilman kattokorotusta, niin kyllä se olisi muittenkin tiedossa.
Taidanpa huomenna soittaa mattilalle...
En ole itse soittanut mattilalle, mutta kyllä se näin on. Jos Matttila saa pakettiautoksi ilman kattokorotusta, niin kyllä se olisi muittenkin tiedossa.
Taidanpa huomenna soittaa mattilalle...
HJ = Hyvä Juttu!
SLCK # 269
HJ 61 -87, 3+3
SLCK # 269
HJ 61 -87, 3+3
ja muista sitten infota meitä tietämättömiätemu kirjoitti:No joo. Ei 100%:n tieto, paitsi että Suomen laki ei hyväksy enää vanhoista maastureista pakettiautoja. Jos Mattila puhuu pakettiautosta, niin kyseessä on huoltoautoksi rekisteröity ajoneuvo, jossa on sama käyttövoimavero kuin pakettiautossa.
En ole itse soittanut mattilalle, mutta kyllä se näin on. Jos Matttila saa pakettiautoksi ilman kattokorotusta, niin kyllä se olisi muittenkin tiedossa.
Taidanpa huomenna soittaa mattilalle...

"Vrrruuum.... pum! Vruuum vtruuuum vruum....PUM PUM PAM!! Vrrrrruuuuuumm...ryskis! PPAPATIPAM PUM Vrrooom...PAMM!!! PUT PUT PUT PUM VRum vrum vruuu...RÄISKIS!!!!"
Öö, en oo ihan sataprosenttisen varma mutta eikös maasturista saa vieläkin tehtyä pakettiauton jos se on käyttöönotettu jälkeen 3.5.1993. Takapenkit vain pois ja paikkaluku putoaa kaikissa käytännössä 1+1:een. Eikös tuolloon 3.5.1993 maastureihin tullut täysi autovero yhdessä yössä? Mun käsityksen mukaan ennen 3.5.1993 käyttöönotetuista maastureista on maksettu vain osa/puolet autoverosta, eli näistä saa tehtyä silloin huoltoauton ( jos omamassa riittää) tai pakettiauton kattokorotuksella.
Tuohon huoltoautoonhan tulee sitten rekisteriotteeseen se värssy että: auto on tarkoitettu vain huoltohenkilöstön kuljetuksen jne jne. Käytännössä ei mitään merkitystä tällä tekstillä. Niin ja se 80 lätkä.... Auton omamassan pitääs olla vähintään 1875 kg.
Tuohon huoltoautoonhan tulee sitten rekisteriotteeseen se värssy että: auto on tarkoitettu vain huoltohenkilöstön kuljetuksen jne jne. Käytännössä ei mitään merkitystä tällä tekstillä. Niin ja se 80 lätkä.... Auton omamassan pitääs olla vähintään 1875 kg.
J120 -07
eli eli... kuten moni jo aattelikin niin ne mattilan tekemät "pakettiautot" leimataan kyll huoltoautoiks. nyt sekin sitt selvis.
oisko kellään tietoa kuinka paljon lastaustilaa autossa on pakko olla ett sitä voidaan luokitella pakettiautoks? jos sillee nopeasti yrittää arvioda sen mattilan tekemän kattokorotus-palikan niin näyttäis tuovan noin 1,5kuutiometrin verran lisää lastaustilaa. eli tarkoittaen ett cruiseriss silloin ois... kuinka paljon tilaa?
oisko kellään tietoa kuinka paljon lastaustilaa autossa on pakko olla ett sitä voidaan luokitella pakettiautoks? jos sillee nopeasti yrittää arvioda sen mattilan tekemän kattokorotus-palikan niin näyttäis tuovan noin 1,5kuutiometrin verran lisää lastaustilaa. eli tarkoittaen ett cruiseriss silloin ois... kuinka paljon tilaa?
Eli suoraan aken sivuilta lainattu: Alennetun autoveron alaisen pakettiauton yhtenäisen tavaratilan vähimmäismitat:
# umpinainen tavaratila → tilavuus vähintään 3 m3 ja sisäkorkeus vähintään 1,30 metriä .
Täs suora linkki sivulle: http://www.ake.fi/ake/verotus/autovero/ ... oasema.htm
# umpinainen tavaratila → tilavuus vähintään 3 m3 ja sisäkorkeus vähintään 1,30 metriä .
Täs suora linkki sivulle: http://www.ake.fi/ake/verotus/autovero/ ... oasema.htm
J120 -07
taitaa tuo koskea uusia pakuja...ja joku sellanen minimi mitat täyttävä paketti pitää mahtua kyytiin...pakettiauto nääsJuMin kirjoitti:Eli suoraan aken sivuilta lainattu: Alennetun autoveron alaisen pakettiauton yhtenäisen tavaratilan vähimmäismitat:
# umpinainen tavaratila → tilavuus vähintään 3 m3 ja sisäkorkeus vähintään 1,30 metriä .

"Vrrruuum.... pum! Vruuum vtruuuum vruum....PUM PUM PAM!! Vrrrrruuuuuumm...ryskis! PPAPATIPAM PUM Vrrooom...PAMM!!! PUT PUT PUT PUM VRum vrum vruuu...RÄISKIS!!!!"
Juu. Olet oikeassa. Mut käsittääkseni puhe on ollut vanhoista maastureista, lähinnä Hojoista. Hitsi, en muistanut soittaa tänään Mattilalle. Jää ens viikolle soitto, jos joku muu ei kerkee ennen sitä soitella.JuMin kirjoitti:Öö, en oo ihan sataprosenttisen varma mutta eikös maasturista saa vieläkin tehtyä pakettiauton jos se on käyttöönotettu jälkeen 3.5.1993. Takapenkit vain pois ja paikkaluku putoaa kaikissa käytännössä 1+1:een. Eikös tuolloon 3.5.1993 maastureihin tullut täysi autovero yhdessä yössä? Mun käsityksen mukaan ennen 3.5.1993 käyttöönotetuista maastureista on maksettu vain osa/puolet autoverosta, eli näistä saa tehtyä silloin huoltoauton ( jos omamassa riittää) tai pakettiauton kattokorotuksella.
Tuohon huoltoautoonhan tulee sitten rekisteriotteeseen se värssy että: auto on tarkoitettu vain huoltohenkilöstön kuljetuksen jne jne. Käytännössä ei mitään merkitystä tällä tekstillä. Niin ja se 80 lätkä.... Auton omamassan pitääs olla vähintään 1875 kg.
Mut huoltoautohan on ihan hyvä juttu. Tuskin uusi hallitus puuttuu noihin huoltoautohommiin, vaikka uuden ajoneuvolain perusteella muutetut pakettiautot nostettiinkin takaisin korkeammalle verolle kun niitä alkoi tulla liikaa ja valtion tulot väheni.
Ja Kajjelle: halvin ratkaisu huoltoauto. Samat verot ku pakulla, henkilöluku 3 ja pienimmät muutokset autoon. Tee siitä auto. Kaikki Cruiserit ansaitsevat ajoa



Viimeksi muokannut temu, Pe Kesä 01, 2007 7:35 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HJ = Hyvä Juttu!
SLCK # 269
HJ 61 -87, 3+3
SLCK # 269
HJ 61 -87, 3+3
Koskee kaikkia pakuja. Myös vanhoja. Eli jos hojosta haluat pakun, niin kattokorotus ja penkit pois jolloin tulee riittävä kuutiotilavuus. Mut viisaampi tehdä huoltoauto.Jürgen kirjoitti:taitaa tuo koskea uusia pakuja...ja joku sellanen minimi mitat täyttävä paketti pitää mahtua kyytiin...pakettiauto nääsJuMin kirjoitti:Eli suoraan aken sivuilta lainattu: Alennetun autoveron alaisen pakettiauton yhtenäisen tavaratilan vähimmäismitat:
# umpinainen tavaratila → tilavuus vähintään 3 m3 ja sisäkorkeus vähintään 1,30 metriä .
HJ = Hyvä Juttu!
SLCK # 269
HJ 61 -87, 3+3
SLCK # 269
HJ 61 -87, 3+3
juu, silt vaikuttaa, ja kiitänkin kaikist vastauksist tällaiseen "tyhmään" kysymykseentemu kirjoitti: Ja Kajjelle: halvin ratkaisu huoltoauto. Samat verot ku pakulla, henkilöluku 3 ja pienimmät muutokset autoon. Tee siitä auto. Kaikki Cruiserit ansaitsevat ajoa![]()
![]()


yks pieni lisäkysymys voisin toki lisätä tähän; lukeeks jossain mitään ett millaist huoltoajoa varten auto pitäis olla varustettu? eli periaatteess mitä varusteita pitäis olla mukana? vai voiko vedota ett tarvitsee auton esim lastausmassan takia huoltoautoks milloin takakontti vois olla (ainakin suurimmaks osaks) tyhjä?
...ja samalla luen "JuMin"in lähettämäst linkist vastauksen mun oman kysymykseen...kajje kirjoitti: yks pieni lisäkysymys voisin toki lisätä tähän; lukeeks jossain mitään ett millaist huoltoajoa varten auto pitäis olla varustettu? eli periaatteess mitä varusteita pitäis olla mukana? vai voiko vedota ett tarvitsee auton esim lastausmassan takia huoltoautoks milloin takakontti vois olla (ainakin suurimmaks osaks) tyhjä?

muokkaillaan sitten kysymyksen pikkasen; onks kukaan saannu auton leimatuks huoltoautoks lastausmassaan vedoten? tai vaikkapa veto-/"hinausautoks"?
"Huoltoauton" ajoneuvoLAJI on PAKETTIAUTO, ajoneuvoLUOKKA N1(G) ja ajoneuvoRYHMÄ on HUOLTOAUTO.
http://www.ake.fi/pdf/ATT8-2004.pdf
http://www.ake.fi/pdf/ATT8-2004.pdf
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
...että pitää olla vaikeeta-MaTTi- kirjoitti:"Huoltoauton" ajoneuvoLAJI on PAKETTIAUTO, ajoneuvoLUOKKA N1(G) ja ajoneuvoRYHMÄ on HUOLTOAUTO.

"Vrrruuum.... pum! Vruuum vtruuuum vruum....PUM PUM PAM!! Vrrrrruuuuuumm...ryskis! PPAPATIPAM PUM Vrrooom...PAMM!!! PUT PUT PUT PUM VRum vrum vruuu...RÄISKIS!!!!"