Laturien hinnoista
Valvoja: Käyttäjä
Laturien hinnoista
Hei!
Jäsen nro 26 pyysi laittamaan viestiä HJ:n latureista ja niiden hinnoista. Harakiri-varaosalaturi oli maksanut 300 € ja Toyotan alkuperäinen tehdaskunnostettu oli maksanut n. 132 €. Hinta ilman alipainepumppua.
Hänellä ei ole itse nettiä käytössä ja hän pyysi välittämään asian tiedoksi muillekin, ettei tule turhaan maksettua.
t. Päivi
Jäsen nro 26 pyysi laittamaan viestiä HJ:n latureista ja niiden hinnoista. Harakiri-varaosalaturi oli maksanut 300 € ja Toyotan alkuperäinen tehdaskunnostettu oli maksanut n. 132 €. Hinta ilman alipainepumppua.
Hänellä ei ole itse nettiä käytössä ja hän pyysi välittämään asian tiedoksi muillekin, ettei tule turhaan maksettua.
t. Päivi
Viimeksi muokannut ppyy, Su Touko 06, 2007 10:32 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kyllä kyse oli 61 hoitsun laturista ja niitä saa lahdenseudulla oheisesta liikkeestä.tosin jos otat näitä 10 kipaletta niin varmaan kannattaa soittaa etukäteen niin osaavat varata niitä riittävästi hyllyyn.
http://www.vesijarvenauto.fi/page.php?page_id=71

http://www.vesijarvenauto.fi/page.php?page_id=71
Espoon, Helsingin ja Vantaan Toyotien tietotaito oli kovin erilainen laturia hankittaessa, mutta loppujen lopuksi ainut minkä sain tilattua oli 30a laturi (vissiin Dynasta tms). Hinta 150e / Kaivoksela Vantaa, ei panttia. Taispa väittää, ettei enää tehdä.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Herätetäämpä vanhaa aihetta...
Onkos kukaan löytänyt vakio laturin tilalle sopivaa tehokkaampaa laturia?
Tuli tuossa laitettua vähän valoja hodariin niin johan se laturi siellä alkaa huutaa hoosiannaa.
Jännite tippuu kaikki valot päällä alle 13V ja laturi kuumenee niin paljon että alkaa haisemaan sisälle saakka
Ei varmasti kestä pitkään tuollaista käyttöä.
Tuon nykyisen tehoa en tiedä.. Suomiauto kuitenkin niin olisiko lie tuo 80A.
Onkos kukaan löytänyt vakio laturin tilalle sopivaa tehokkaampaa laturia?
Tuli tuossa laitettua vähän valoja hodariin niin johan se laturi siellä alkaa huutaa hoosiannaa.

Jännite tippuu kaikki valot päällä alle 13V ja laturi kuumenee niin paljon että alkaa haisemaan sisälle saakka

Tuon nykyisen tehoa en tiedä.. Suomiauto kuitenkin niin olisiko lie tuo 80A.
Mäkin voisin osallistua aiheen herättelyyn kun tota Läjän latausta oon tässä viimepäivinä ihmetelly.
Kun kiinnostaa että millasia noi 12v/erillissäädinsysteemit sillon on kun ne on täysin kunnossa? Itellä oli jännite millon mitäkin 12 voltin (kyykähdys kun sähköflekti lähti päälle) ja 16 voltin (kierroksilla ilman kuormaa) välillä ja lälläriin tuli häiriötä sitä enemmän mitä vähemmän oli sähkölaitteita päällä.
Sitten vaihdoin uuden tarvikesäätimen (mekaaninen, Hucon elektronisella lataus oli ihan sekaisin) tilalle uuden alkuperäisen säätimen ja se vähensi vähän tota lällärin häiriötä eikä voltit enää kyykkää niin pahasti, mutta jännitteet on edelleenkin hyvin vaihtelevia. Huippuvoltteja en oo vielä mitannut, vähemmän kuitenkin kuin ton tarvikesäätimen 16 volttia.
Nivaan mä aikanaan laitoin uuden 90 ampeerisen Boschilaisen ja siinä ei voltit heittäneet juuri mihinkään kuormasta tai kierroksista riippumatta, niin tää Tojotameininki nyt vähän ärsyttää.
Ja mitä tulee tohon edelliseen postaukseen niin saattaahan se sun laturis olla jo vaan vähän väsynyt, sillä vaikka autossa ois 10kpl 55 watin lamppuja päällä (~45a @ 12v) niin pitäisihän 80a laturista jäädä vielä reilusti reserviä. Yks tarkastuksen paikka voisi toki olla laturilta lähtevä paksu johto. Nivaan kun vaihdoin ton laturin niin siitäkin sai täyden ilon irti vasta ton piuhan uusimalla ja sen vaikutus oli selkeä myös pienemmällä sähkökuormalla.
Kun kiinnostaa että millasia noi 12v/erillissäädinsysteemit sillon on kun ne on täysin kunnossa? Itellä oli jännite millon mitäkin 12 voltin (kyykähdys kun sähköflekti lähti päälle) ja 16 voltin (kierroksilla ilman kuormaa) välillä ja lälläriin tuli häiriötä sitä enemmän mitä vähemmän oli sähkölaitteita päällä.
Sitten vaihdoin uuden tarvikesäätimen (mekaaninen, Hucon elektronisella lataus oli ihan sekaisin) tilalle uuden alkuperäisen säätimen ja se vähensi vähän tota lällärin häiriötä eikä voltit enää kyykkää niin pahasti, mutta jännitteet on edelleenkin hyvin vaihtelevia. Huippuvoltteja en oo vielä mitannut, vähemmän kuitenkin kuin ton tarvikesäätimen 16 volttia.
Nivaan mä aikanaan laitoin uuden 90 ampeerisen Boschilaisen ja siinä ei voltit heittäneet juuri mihinkään kuormasta tai kierroksista riippumatta, niin tää Tojotameininki nyt vähän ärsyttää.
Ja mitä tulee tohon edelliseen postaukseen niin saattaahan se sun laturis olla jo vaan vähän väsynyt, sillä vaikka autossa ois 10kpl 55 watin lamppuja päällä (~45a @ 12v) niin pitäisihän 80a laturista jäädä vielä reilusti reserviä. Yks tarkastuksen paikka voisi toki olla laturilta lähtevä paksu johto. Nivaan kun vaihdoin ton laturin niin siitäkin sai täyden ilon irti vasta ton piuhan uusimalla ja sen vaikutus oli selkeä myös pienemmällä sähkökuormalla.
Niva, Läjä ja muut saavutukset @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: To Joulu 27, 2012 3:25 pm
- Paikkakunta: Joutsa