Alkuun onnittelut hyvästä autovalinnasta! Itsellänikin on alla ensimmäinen maasturini, ja samalla ensimmäinen HoJo.
Tuolta www.birfield.com löytyy mm. huoltokirja sekä chassis & body -manuaali, ja koneelle 2H manuaali.
Varsinaista "omistajan opasta" tai mikä käyttöohjekirja se onkaan en ole löytänyt, en kyllä ole Toyotalta suoraan kysynyt. Pitääpä soittaa sinne infoon, jos vaikka olis. 2001 kelkkaan sain tuossa vuodenvaihteessa maahantuojalta ihan ilmaiseksi päivässä manuaalin.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Hojossa rasvanipukoita on raidetangon päissä eli 2kpl,
ohjausakselin liussa 1 kpl,
ja kardaaneissa yhteensä 8 kpl mikäli on tuplanivel-etujordaani.
yhteensä siis 11 kpl enimmillään.
No joskus kyläsepättäret ovat kyllä itseasentaneet kääntökuulan täyttökorkkiinkin rasvanipukat.....tällöin kannattaa olla kuitenkin maltillinen rasvan pumppauksen kanssa ettei kuulan tiivisteet pullahda....
Olen jostain löytänyt WORKSHOP MANUAL FOR TOYOTA LANDCRUISER 1972-1990 ( siis ostanut ) mutta en kuollaksenikaan muista mistä.
Opus on Englannin kielinen ja todella kattava, 400 sivua räjäytyskuvia ja mittoja.
Kirja tuntee BJ,HJ ja L J , 4 ja 6 koneet.
opastuksesta/neuvosta. Tuli tarpeeseen ja on rasvaus hoidettu
Vielä jos joku osais neuvoa mistä löytäs uudet lukkopesät oviin, " jotka aukeaa vain omalla avaimella" olisin erittäin kiitollinen.
PikkuF kirjoitti:Hojossa rasvanipukoita on raidetangon päissä eli 2kpl,
ohjausakselin liussa 1 kpl,
ja kardaaneissa yhteensä 8 kpl mikäli on tuplanivel-etujordaani.
yhteensä siis 11 kpl enimmillään.
No joskus kyläsepättäret ovat kyllä itseasentaneet kääntökuulan täyttökorkkiinkin rasvanipukat.....tällöin kannattaa olla kuitenkin maltillinen rasvan pumppauksen kanssa ettei kuulan tiivisteet pullahda....
No mä ainakin nykäsen niin täyteen että alkaa rasvaa pursuamaan huopatiivisteen välistä mutta en ole kyllä ajetellut että ne tiivisteet pääsis mihkään pullahtamaan?
Tojotalla ei ole tehtaalla asennettu rasvanippaa juuri tuohon "täyttökorkkiin" kuulemma sen takia ettei kääntökuulaan pumpattaisi liikaa rasvaa....
Näin ne Toitsun huollossa asiaa kommentoivat tuossa aikanaan....