2h:n vaihto 12h-t-koneeseen
Valvoja: Käyttäjä
2h:n vaihto 12h-t-koneeseen
Minkäslaisia asioita olisi odotettavissa, jos -82 HJ60:n koneen tilalle istutettaisi -87 HJ61:n kone?
Koneen kiinnitykset ilmeisesti samat? Pakoputkisto mennee kokonaan uusiksi (tullee Bosal).
Miten edicit ja sähköjohdot? Kaasuvaijeri?
Ilmeisesti -82 4v-vaihteisto käy suoraan tuon uudemman tekniikan perään?
Kytkinlevy käsittääkseni on sama, mutta olikos asetelmassa tai painelaakerissa eroa (tai eikös painelaakeri valita itse asiassa käytettävän vaihteiston mukaan, joten sitä ei tartte vaihtaa?)? Toki koko paketti tulee uutta, mutta olisi käyttämätön 2h:n kytkinpaketti hyllyssä.
Käykö startti ja 30A laturi alipainepumppuineen suoraan? Kuinkas ne 12h-t:n imusarjahehkut kytketään? Voinko laittaa ne toimimaan napilla, kuten nyt toimii 2h:n hehkut?
Käykö visko ja syyläri liitäntöineen suoraan?
Polttoaineelle pitää vissiin vetää paluulinja koko matkalle? Eli ilmeisesti ei voi palauttaa takaisin imulinjaan??
Tämä on nyt spekulointia, kun on eräs kone kiikarissa.
Koneen kiinnitykset ilmeisesti samat? Pakoputkisto mennee kokonaan uusiksi (tullee Bosal).
Miten edicit ja sähköjohdot? Kaasuvaijeri?
Ilmeisesti -82 4v-vaihteisto käy suoraan tuon uudemman tekniikan perään?
Kytkinlevy käsittääkseni on sama, mutta olikos asetelmassa tai painelaakerissa eroa (tai eikös painelaakeri valita itse asiassa käytettävän vaihteiston mukaan, joten sitä ei tartte vaihtaa?)? Toki koko paketti tulee uutta, mutta olisi käyttämätön 2h:n kytkinpaketti hyllyssä.
Käykö startti ja 30A laturi alipainepumppuineen suoraan? Kuinkas ne 12h-t:n imusarjahehkut kytketään? Voinko laittaa ne toimimaan napilla, kuten nyt toimii 2h:n hehkut?
Käykö visko ja syyläri liitäntöineen suoraan?
Polttoaineelle pitää vissiin vetää paluulinja koko matkalle? Eli ilmeisesti ei voi palauttaa takaisin imulinjaan??
Tämä on nyt spekulointia, kun on eräs kone kiikarissa.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Sain pari yksityisviestiä asiasta, kiitos vastanneille! Ja konetarve on jo täytetty, kiitos tarjouksista.
Tarttuihan tuo 12h-t kone matkaan. Oli tällä voorumilla myynnissä.
Ajettu kait 518tkm ja ainut remppa koko aikana on suuttimet joskus 300tkm kohdalla.
Eli täysremppaan menee. Kunhan ehtii, niin täytyy availla. Jos jollain on ylinmääräisiä laakereita, tiivisteitä ym ko koneeseen tahi turpoon, niin saa tietysti tarjota.
Kuinkas tuosta selvitän, kumpi CT26 turpo siinä on? Niitä ilmeisesti oli kahta eri kokoa, ja tämä ei näytä kovin isolta.
On muuten pirun painava tuo kone kaikkine härpäkkeineen... Piti nostaa kaverin moottorinosturilla kärrystä talliin, mutta yllättäen unohtui nosturin puomista osa toiseen talliin, joten piti ihan kipata kärri ja vetää kone talliin... Ei se ihan helpolla liiku. Uskaltaakohan tuota Bilteman moottoripukin nokkaan edes laittaa??
Tarttuihan tuo 12h-t kone matkaan. Oli tällä voorumilla myynnissä.
Ajettu kait 518tkm ja ainut remppa koko aikana on suuttimet joskus 300tkm kohdalla.
Eli täysremppaan menee. Kunhan ehtii, niin täytyy availla. Jos jollain on ylinmääräisiä laakereita, tiivisteitä ym ko koneeseen tahi turpoon, niin saa tietysti tarjota.
Kuinkas tuosta selvitän, kumpi CT26 turpo siinä on? Niitä ilmeisesti oli kahta eri kokoa, ja tämä ei näytä kovin isolta.
On muuten pirun painava tuo kone kaikkine härpäkkeineen... Piti nostaa kaverin moottorinosturilla kärrystä talliin, mutta yllättäen unohtui nosturin puomista osa toiseen talliin, joten piti ihan kipata kärri ja vetää kone talliin... Ei se ihan helpolla liiku. Uskaltaakohan tuota Bilteman moottoripukin nokkaan edes laittaa??
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Remppa on hieman edennyt. Kansi, turpo jne on irti ja pesty.
Kuinka irroitan kampuran hihnapyörät?? Mistä saa sellaisen 48mm hylsyn, joka sinne sopii. Ostin jo yhden, mutta aivan liian paksut seinämät. En sitten tiedä, uskaltaisiko siitä hihnapyörästä snurralla ottaa ne ulokkeet irti, jolloin tuo hylsy mahtuisi.
Eli kuinka olette itse irroittaneet nuo? Haluan mitata välykset jne jakopään rattailta ja öljypumpusta.
Käsittääkseni nokka-akselin laakerit ovat samat kuin 2h-koneessa, mutta myykö niitä enää kukaan? Motonet ei myy enää.
Runkolaakerisarja ja imuventtiilikin ilmeisesti on sama kuin 2h-koneessa, mutta saako niitäkään enää tarvikkeena? Eioota myydään vaan.
Männänrenkaat ja pakoventtiilit ilmeisesti saa vain merkkiliikkeestä. Suutinkärjetkin on sieltä ostettava?
Goetzen täydellisen tiivistesarjan tilasin tänään ja tullee 4-6 viikossa (tai itseasiassa on Ajusa GR890 Goetzen paketissa). Noin 160e eli ei ole mikään edullinen tuokaan.
Turbo oli sohlo. Pitkittäisvälystä ei ole, mutta poikittain ihan selvä välys. Samoin imupuolen siivet saaneet kipeää.
Minneköhän tuon CT26:n veisi... Mikäs se olisi pk-seudulla ammattitaitoinen paja?
tuossa kuva venttiileistä:
http://static.petrisimolin.com/gallery/ ... 2H-T_b.jpg
Ilmeisesti osa on käynyt kuumana? Muuten näyttivät ihan hyviltä kaikki, mutta muutamassa se seetipinta on hieman ruvella. Saas nähdä, saako kuntoon hiomalla. Kaveri ehdotti, että vetää venttiilin paikalleen, hienointa hiomatahnaa väliin ja venttiili akkuporaan kiinni. Sitten vaan hiotaan. Voishan tuota kokeilla. Ei siinä mitään ainakaan menetä.
Samoin venttiilinohjurit on kaikki ihan sohloja (olettaen, että venttiilinvarret eivät ole kuluneet liikaa; ei ollut tarkkaa mittaa).
Kuinka irroitan kampuran hihnapyörät?? Mistä saa sellaisen 48mm hylsyn, joka sinne sopii. Ostin jo yhden, mutta aivan liian paksut seinämät. En sitten tiedä, uskaltaisiko siitä hihnapyörästä snurralla ottaa ne ulokkeet irti, jolloin tuo hylsy mahtuisi.
Eli kuinka olette itse irroittaneet nuo? Haluan mitata välykset jne jakopään rattailta ja öljypumpusta.
Käsittääkseni nokka-akselin laakerit ovat samat kuin 2h-koneessa, mutta myykö niitä enää kukaan? Motonet ei myy enää.
Runkolaakerisarja ja imuventtiilikin ilmeisesti on sama kuin 2h-koneessa, mutta saako niitäkään enää tarvikkeena? Eioota myydään vaan.
Männänrenkaat ja pakoventtiilit ilmeisesti saa vain merkkiliikkeestä. Suutinkärjetkin on sieltä ostettava?
Goetzen täydellisen tiivistesarjan tilasin tänään ja tullee 4-6 viikossa (tai itseasiassa on Ajusa GR890 Goetzen paketissa). Noin 160e eli ei ole mikään edullinen tuokaan.
Turbo oli sohlo. Pitkittäisvälystä ei ole, mutta poikittain ihan selvä välys. Samoin imupuolen siivet saaneet kipeää.
Minneköhän tuon CT26:n veisi... Mikäs se olisi pk-seudulla ammattitaitoinen paja?
tuossa kuva venttiileistä:
http://static.petrisimolin.com/gallery/ ... 2H-T_b.jpg
Ilmeisesti osa on käynyt kuumana? Muuten näyttivät ihan hyviltä kaikki, mutta muutamassa se seetipinta on hieman ruvella. Saas nähdä, saako kuntoon hiomalla. Kaveri ehdotti, että vetää venttiilin paikalleen, hienointa hiomatahnaa väliin ja venttiili akkuporaan kiinni. Sitten vaan hiotaan. Voishan tuota kokeilla. Ei siinä mitään ainakaan menetä.
Samoin venttiilinohjurit on kaikki ihan sohloja (olettaen, että venttiilinvarret eivät ole kuluneet liikaa; ei ollut tarkkaa mittaa).
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
Sattuisikos sulla olemaan jotain kuvia remppahommista? Voishan tuota itsekin yrittää kunnostaa ja teettää vain välttämättömän. Hinta-arvio kun oli parista paikasta kysymällä alkaen 450e jopa 700e asti... Sillähän saa jo uuden turbon. Tosin tuohon laippaan ei kuulemma käy mikään muu kuin CT26?pemaripoju kirjoitti:niissä ct-26 kompurapuolella on joku numero ja siitä näkee mikä se on! en nyt ulkoo muista niitä! itse tein kyseiseen turboon rempan ja ainoastaan akselin ja siipien tasapainotuksen teetin turbohuollossa! ei se nyt mikää kovin vaikee homma ollu!
Sain muuten sen kampuran pultin auki. Olikin 46, mutta lähti kyllä 48:lla auki (hylsystä piti hioa 3mm kerros tavaraa pois, jotta mahtui paikalleen). Oli vaan pirun tiukassa. Ja hihnapyörää ulosvetäjällä irroittaessa hajosi tuo ulosvetäjäkin... Sain noin 5cm ulos ja sitten korkkasi ulosvetäjän omat kierteet (Atoy-laatua). Hihnapyörät tuli kyllä sitten jo vasaran avulla pois.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano