Kuva Kuva

Paras vääntö ja teho?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

krustikroki
Viestit: 57
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 7:47 pm
Paikkakunta: roi

Paras vääntö ja teho?

Viesti Kirjoittaja krustikroki »

Elikkäs millä kierroksilla hoojii 60 saadaan paras vääntö ja millä paras teho? Löytyisikö jostaki vaikkapa jonkulainen käyrä aiheesta?
Sattuisiko joku tietämään pakoventtiilin aukeamisasteen ennen alakuolokohtaa?
vm.82 HJ60 35/13.5 15 + vinssi
vm 83 HJ60 viis vaihdetta ja pakki
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Vääntöhuippu on siinä 2000 päällä, olikohan 2200 tai jotain semmosta. Huomaa kolmosella vedättäessä. Tehokierroksia en muista.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

teho

Viesti Kirjoittaja werzu »

TEHO: 102HV/3500RPM. VÄÄNTÖ: 240Nm/1800RPM
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

meinasin vastata et elä päästä kierroksia alle 1900rpm.mut joku ehti :cry:
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

No sitte mulla heittää joko perstuntuma tai kiekkamittari. Oikeesti rasitettuna eli esim. kärry perässä jyrkkäään ylämäkeen mulla pitää olla hieman yli 2000 kiekkamittarissa, ettei ala heti hiipumaan. Tai no, voihan tuossa koneen kunnossaki olla sanomista, suutinremonttia oon tässä suunnitellu.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Hoosuu
Viestit: 235
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

Kierrokset / vääntö

Viesti Kirjoittaja Hoosuu »

Diesel tykkää kierroksista, eli kierrosten tulee olla yli max väännön että rasitustilantessa hakee itte parhaan väännön kierrosten hiukan laskiesa,näin oon joskus lukenu jonkun "viisaamman " kirjoittaman ohjeen !!??
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Eihän se autoa eteenpäin liikuttava teho ole pikkukierroksilla juuri mitään vaikka vääntöhuippu onkin matalilla kierroksilla eli parhaiten se hoijakkakin jaksaa sitä kärryä vetää max. tehon kierroksilla.

Teho = Vääntö x Kulmanopeus jne...

http://www.autowiki.fi/index.php/Teho

Vai olenko mä ihan hukassa näijen newtoneiden ja kilowattien kanssa :oops:
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
krustikroki
Viestit: 57
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 7:47 pm
Paikkakunta: roi

Viesti Kirjoittaja krustikroki »

Tuolla tojotan puhelipalvelussa se jannu katso taulukoistaan max tehoille 3500kiekkaa ja väännöt 1700-2000kiekkaa..
vm.82 HJ60 35/13.5 15 + vinssi
vm 83 HJ60 viis vaihdetta ja pakki
Vastaa Viestiin