hdj 80 kk-laakerit
Valvoja: Käyttäjä
kyyyllä mä jo edellisessä viestissä laitoin kuvan niistä laakereista, mutta jostain syystä se ei aukea, mutta se "tekstirimpsu" toimii kyllä linkkinä , josta se kuva aukeaa. aukasin taas pari viikkoa sitten yhden koneen ja siinä oli samanlaiset laakerit. auto oli tuotu saksasta joitain vuosia sitten olikohan se jotain 300tkm ajettu muistaakseni vm.93 automaattilootalla.
kaikille voi kyllä suositella näkemäni perusteella myönnettävä se nyt TODELLA on... jos sen viidellä tontulla korjaa sen jälkeen kun kanki tulee lohkosta ulos niin kyllä täytyy jostain löytää halpa käytetty kone joka ei varmaan ihan helppoa ole kun nämä tuntuu olevan aika harvinaisia pelejä tuolla hajoittamoilla.
http://www.slck.net/galleria/main.php?g ... alNumber=1
kaikille voi kyllä suositella näkemäni perusteella myönnettävä se nyt TODELLA on... jos sen viidellä tontulla korjaa sen jälkeen kun kanki tulee lohkosta ulos niin kyllä täytyy jostain löytää halpa käytetty kone joka ei varmaan ihan helppoa ole kun nämä tuntuu olevan aika harvinaisia pelejä tuolla hajoittamoilla.
http://www.slck.net/galleria/main.php?g ... alNumber=1
Ai että kampiakselinkin laakerit finaalissanjhj kirjoitti:Kaverini osti kuukausi sitten 80:sen ja tämän keskustelun innoittamana vei auton pajalle laakerien tarkistukseen. Auto tuotu Saksasta 1/2 v sitten ja ajettu 260 tkm.
Asentajan mukaan kampiakselin/kiertok laakerit olivat aivan valmiit. Vaihdettiin ja vältyttiin jälleen konerikolta.


Olettaisin, että vain kiertokankien laakerit on vaihdettu. Kampiakselin laakerien vaihtoon tarvitsee käsittääkseni ottaa kone kokonaan pois. Runkolaakerit olivat itselläni kuin uudet, kun tehtiin silmämääräinen tarkistelu kk-laakerivaihdon yhteydessä (vm -93 260 tkm).hector kirjoitti:Ai että kampiakselinkin laakerit finaalissanjhj kirjoitti:Kaverini osti kuukausi sitten 80:sen ja tämän keskustelun innoittamana vei auton pajalle laakerien tarkistukseen. Auto tuotu Saksasta 1/2 v sitten ja ajettu 260 tkm.
Asentajan mukaan kampiakselin/kiertok laakerit olivat aivan valmiit. Vaihdettiin ja vältyttiin jälleen konerikolta.![]()
.
Empä ole ainakaan kuullut, että muita laakereita olisi koneista kosahtanut

No niin tulipa palattua tauon jälkeen Toyota kantaan ja ostettua HDJ 80, vm. -93. Edellinen samanlainen oli vuonna 1998 ja jo silloin luin netistä Aussisivuilta tästä kk-laakeriongelmasta. Kyselin silloin Suomen Toyotalta eivätkä olleet ikinä kuulleet ongelmasta eivätkä silloin tienneet, että laakeria olisi edes muutettu myöhemmin?!? En tehnyt itse asialle mitään ja kone pysyi kasassa minulla olo aikansa. Miten lie myöhemmin käynyt?njhj kirjoitti:Kaverini osti kuukausi sitten 80:sen ja tämän keskustelun innoittamana vei auton pajalle laakerien tarkistukseen. Auto tuotu Saksasta 1/2 v sitten ja ajettu 260 tkm.
Asentajan mukaan kampiakselin/kiertok laakerit olivat aivan valmiit. Vaihdettiin ja vältyttiin jälleen konerikolta.
Tilasin Toyotalta ajan laakerin vaihtoon jo HDJ:tä kotiin ajellessa, joten HannuV varmaan pääsee taas vaihtamaan yhdet laakerit. Otahan vanhat talteen.
Oheisen linkin juttu vähän huolettaa:
http://www.exploroz.com/Forum/ArchiveVi ... 0%26PN%3D6
Onko tilanne näin, että perusongelma säilyy vaikka laakerit nyt vaihtaakin? Joku oli oheisessa foorumissa tyytynyt siihen, että ko. laakerit on vaihdettava 100 tkm välein jos haluaa ajaa varmasti.
Onko kukaan tutkituttanut vanhoja laakereita todellisen vauriomekanismin selvittämiseksi (jos se nyt silläkään selviäisi)?
Jollain sivuilla (olikohan Uudessa Seelannissa) arvuuttelivat, että kone olisi erityisen tarkka öljyn suhteen. Tarvitsisi juuri tietynlaisen öljyn sen sisältämän lisäainepaketin takia, tiedä tuosta sitten??
Selvää kuitenkin on, että homma ei ole ok ja jossain päin maailmaa Toyotakin on asian jollain muotoa tunnustanut. Sattuisko kellään olemaan vaikutusvaltaisia tuttuja Suomen Toyotalla asian puimiseksi? Tätä ongelmaahan voisi lähestyä rakentavasti vaikka SLCK:n nimissä? Tietty tarvittais joku innokas puuhamieskin

kerkesin senverran asiaa tuossa selvittelemään että jotain selviäis:
Lohkon hinta 4000€ ( 11400-17083 sis. kampiaks.+männät vm.90-92.08 ). Numeromuutoksia tullut vuosiensaatossa 4 (-17031,--32,--33,--38 ).
Valitettavasti emme saaneet enään selville kuinka paljon näitä oli "liikkunut" , mutta helsingistä löytyy varastosta, vaikka huomiseksi, niin kait niitä on myyty kun pitävät varastossa... taitaa sen sittenkin nippanappa sillä viidellätontulla korjata.
Lohkon hinta 4000€ ( 11400-17083 sis. kampiaks.+männät vm.90-92.08 ). Numeromuutoksia tullut vuosiensaatossa 4 (-17031,--32,--33,--38 ).
Valitettavasti emme saaneet enään selville kuinka paljon näitä oli "liikkunut" , mutta helsingistä löytyy varastosta, vaikka huomiseksi, niin kait niitä on myyty kun pitävät varastossa... taitaa sen sittenkin nippanappa sillä viidellätontulla korjata.
SE OM MORO
Sen verran heitän kans juttua että jos lohko maksaa 4000 tonnia
niin 5000 tonnia ei riitä kokoremonttiin
sit se voi riittää jos ei tee muuta kuin vaihda tarvittavat laakerit
sillä on pikkuisen kokemusta kun
oman auton moottori lepää vieläkin autotallin lattialla
mutta on sentään jo kasattu mutta ei vielä autossa kiinni
mutta ehkä tälläviikolla voi olla
että kyllä keväällä vielä nähdään tampereella hdj ajossa
että ei anneta periksi meinaa tolle sohvalle
missä tääkin viikon alku on tullut maattua
mut mihinkäs tässä valmiissa maassa on kiire ei mihinkään
JONES Mansesta
Sen verran heitän kans juttua että jos lohko maksaa 4000 tonnia
niin 5000 tonnia ei riitä kokoremonttiin
sit se voi riittää jos ei tee muuta kuin vaihda tarvittavat laakerit
sillä on pikkuisen kokemusta kun
oman auton moottori lepää vieläkin autotallin lattialla
mutta on sentään jo kasattu mutta ei vielä autossa kiinni
mutta ehkä tälläviikolla voi olla
että kyllä keväällä vielä nähdään tampereella hdj ajossa
että ei anneta periksi meinaa tolle sohvalle
missä tääkin viikon alku on tullut maattua
mut mihinkäs tässä valmiissa maassa on kiire ei mihinkään
JONES Mansesta
MITENKÄS HZJ:n kk-laakerit?
Kuinkas nuo HZJ:n(turboton 4.2) kk-laakerit kannattaako tarkistaa? Aikaisemmassa viestissä joku mainitsikin, että kk-laakeri ongelma olisi pääasiassa noissa HDJ:ssä. Kannattaa varmaan tarkistaa?
HZJ73 vm-91 300tkm
HZJ73 vm-91 300tkm
[/quote] Tilasin Toyotalta ajan laakerin vaihtoon jo HDJ:tä kotiin ajellessa, joten HannuV varmaan pääsee taas vaihtamaan yhdet laakerit. Otahan vanhat talteen.
[/quote]
No niin perjantaina tuli kk-laakerit vaihdatettua ja 2. ja 5. sylinterin laakereista oli pintaa kuoriutunut irti! Taas siis yksi pelastettu moottori
ja kilometrejä oli takana 351 tkm.
[/quote]
No niin perjantaina tuli kk-laakerit vaihdatettua ja 2. ja 5. sylinterin laakereista oli pintaa kuoriutunut irti! Taas siis yksi pelastettu moottori

aiheelista....
Perjantaina hain HDJ:n Erikasilta kk-laakerien vaihdosta. Kiitos hannuv aiheellisesta aiheesta kirjottamisesta, ja timop niistä kk-laakereista. Tuli taas todelliseen tarpeeseen.
Vehje on ajettu 402k kilsaa ja 1. painespuolelta oli tavaraa jo irti ja pieni naarmu kampiakselissa, 3. vähemmän tavaraa irti kuin ykkösestä. Muut aika ok mut selvästi rasitetut.
Tuntu et isompikin moottoriremontti olis odottanu heti seuraavan mutkan takana.
Vehje on ajettu 402k kilsaa ja 1. painespuolelta oli tavaraa jo irti ja pieni naarmu kampiakselissa, 3. vähemmän tavaraa irti kuin ykkösestä. Muut aika ok mut selvästi rasitetut.
Tuntu et isompikin moottoriremontti olis odottanu heti seuraavan mutkan takana.
HDJ 80 -91
HJ60 -83
HJ60 -83
PALJONKO MAKSOI VAIHTO?
Kuinka paljon maksoi laakerit? Paljonko työn osuus?
#HZJ73#
#HZJ73#
Eli varsin edullinen verrattunan tähän, ihan vakavalla mielellä pyydettyyn tarjoukseen:hector kirjoitti:Olisko laakerit ollut jotain 70€ ja työ maksoi pari bissee
Tarjouspyyntö: "- kiertokangen laakerien vaihto"
Vastaus: "Kiertokangen laakereiden vaihtotyö 462.-eur+osat 215 .-eur yhteensä 677.-eur (Hinta ei sisällä moottoriöljyä)."

toteaa MaRan
(en tilannut työtä, vielä)
Älä hitossa tilaa tuolla hinnalla. Jos mulla olis hyvä paikka missä tehdä muille ja vähän paremmin aikaa, niin ruokapalkalla eli talkoilla tuon tekisin. Mutta toisaalta riskit kasvaa joka kilometrillä että tulee tosi kalliiksimaraani kirjoitti:Eli varsin edullinen verrattunan tähän, ihan vakavalla mielellä pyydettyyn tarjoukseen:hector kirjoitti:Olisko laakerit ollut jotain 70€ ja työ maksoi pari bissee
Tarjouspyyntö: "- kiertokangen laakerien vaihto"
Vastaus: "Kiertokangen laakereiden vaihtotyö 462.-eur+osat 215 .-eur yhteensä 677.-eur (Hinta ei sisällä moottoriöljyä)."
toteaa MaRan
(en tilannut työtä, vielä)

Vaikka nyt työn hinta oliskin tuo kertomasi niin osta timop:lta laakerit.
Itsellä hodarissa keskuslukko/sähkölasi/kattoluukun sulake ei kestä, eli jossain on oikkari. Ja mahdollisuuksia on "miljoona". Saas nähdä kuinka kauan kestää löytää. Ja tietysti läjää ja hojiita tarttis ropata
