Cruiserin painelaakerin vaihto
Valvoja: Käyttäjä
Cruiserin painelaakerin vaihto
Täytyis varmaan vaihtaa hj61:een uusi painelaakeri, kun vaihtaa vaihdetta niin kuuluu semmonen rusahdus kytkintä painettaessa, mitä enemmän kierroksia sitä kovempi rusahdus ja poljin myös tärisee hiukan, kytkin ylhäällä ei ääntä kuulu.
Vinkkejä kaipaisin vaihdelaatikon irrotuksessa, mitä työkaluja tarvii ja millä sitä saa nostettua taaksepäin kun painaa varmaan reilusti. Kannattaako vaihtaa jotain muita osia kuin painelaakeri? Kytkin kyllä pitää hyvin, alkaa ottamaan kylläkin vasta kun poljin on aika ylhäällä eli sitä ei varmaan kannata vaihtaa.
Vinkkejä kaipaisin vaihdelaatikon irrotuksessa, mitä työkaluja tarvii ja millä sitä saa nostettua taaksepäin kun painaa varmaan reilusti. Kannattaako vaihtaa jotain muita osia kuin painelaakeri? Kytkin kyllä pitää hyvin, alkaa ottamaan kylläkin vasta kun poljin on aika ylhäällä eli sitä ei varmaan kannata vaihtaa.
Meneekö laatikon irrotus käytännössä näin:
Tuetaan tunkilla moottorin takapäätä, irrotetaan vaihdekepit, irrotetaan kardaanit, irrotetaan laatikosta kaikki sähköjohdot yms.,löysätään hiukan pohjapanssaria, irrotetaan laatikon ja moottorinväliset pultit ja nykästään laatikkoa taaksepäin?
Mitä muuta kannattaa samalla vaihtaa kuin pelkkä painelaakeri, vai kannattaako mitään?
Tuetaan tunkilla moottorin takapäätä, irrotetaan vaihdekepit, irrotetaan kardaanit, irrotetaan laatikosta kaikki sähköjohdot yms.,löysätään hiukan pohjapanssaria, irrotetaan laatikon ja moottorinväliset pultit ja nykästään laatikkoa taaksepäin?
Mitä muuta kannattaa samalla vaihtaa kuin pelkkä painelaakeri, vai kannattaako mitään?
joo suurin piirtein nuin, itte kun tein laitoin lankun öljypohjan alle poikittain joisten päältä että ei motti kippaa. niin vaihoin koko kytkimen ja käytin vauhtipyörän sorvissa,pikkusen otettiin paineasetelman kiinnityspinnasta pois ja hiottiin kytkin pinta ja hyvinhän tuo on vielä näillä tehoilla pitänythoitsu61 kirjoitti:Meneekö laatikon irrotus käytännössä näin:
Tuetaan tunkilla moottorin takapäätä, irrotetaan vaihdekepit, irrotetaan kardaanit, irrotetaan laatikosta kaikki sähköjohdot yms.,löysätään hiukan pohjapanssaria, irrotetaan laatikon ja moottorinväliset pultit ja nykästään laatikkoa taaksepäin?
Mitä muuta kannattaa samalla vaihtaa kuin pelkkä painelaakeri, vai kannattaako mitään?
- werzu
- Viestit: 389
- Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
- Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
- Viesti:
Painelaakerin vaihto
Itsellä kun irroitettiin laatikko otimme sen ensin pois kytkinkopasta niillä neljällä isolla pultilla on jonkun verran köykäsempi.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi