Kuva Kuva

Cruiserin painelaakerin vaihto

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

hodari
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Maalis 19, 2007 5:49 pm

Cruiserin painelaakerin vaihto

Viesti Kirjoittaja hodari »

Täytyis varmaan vaihtaa hj61:een uusi painelaakeri, kun vaihtaa vaihdetta niin kuuluu semmonen rusahdus kytkintä painettaessa, mitä enemmän kierroksia sitä kovempi rusahdus ja poljin myös tärisee hiukan, kytkin ylhäällä ei ääntä kuulu.

Vinkkejä kaipaisin vaihdelaatikon irrotuksessa, mitä työkaluja tarvii ja millä sitä saa nostettua taaksepäin kun painaa varmaan reilusti. Kannattaako vaihtaa jotain muita osia kuin painelaakeri? Kytkin kyllä pitää hyvin, alkaa ottamaan kylläkin vasta kun poljin on aika ylhäällä eli sitä ei varmaan kannata vaihtaa.
sovpow
Member
Viestit: 85
Liittynyt: Ke Tammi 10, 2007 8:20 am
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja sovpow »

Kannattaa ottaa ulosotto irti erikseen, muuten on ahdasta.
metsäsika
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 10:05 pm
Paikkakunta: iisalami

Viesti Kirjoittaja metsäsika »

sovpow kirjoitti:Kannattaa ottaa ulosotto irti erikseen, muuten on ahdasta.
ei kait sitä tarvii ottaa irti ei myö ainakaan otettu ja hyvin sopi loota menemään pohjapanssarin päälle kun jätti panssarin heppiin pitempien pulttien varaan
hodari
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Maalis 19, 2007 5:49 pm

Viesti Kirjoittaja hodari »

No mulla ei ole ulosottoa ollenkaan.

Toi vois olla hyvä konsti jättä laatikko pohjapanssarin varaan niin ei tartte tiputtaa kokonaan pois.
hodari
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Maalis 19, 2007 5:49 pm

Viesti Kirjoittaja hodari »

Meneekö laatikon irrotus käytännössä näin:

Tuetaan tunkilla moottorin takapäätä, irrotetaan vaihdekepit, irrotetaan kardaanit, irrotetaan laatikosta kaikki sähköjohdot yms.,löysätään hiukan pohjapanssaria, irrotetaan laatikon ja moottorinväliset pultit ja nykästään laatikkoa taaksepäin?

Mitä muuta kannattaa samalla vaihtaa kuin pelkkä painelaakeri, vai kannattaako mitään?
metsäsika
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 10:05 pm
Paikkakunta: iisalami

Viesti Kirjoittaja metsäsika »

hoitsu61 kirjoitti:Meneekö laatikon irrotus käytännössä näin:

Tuetaan tunkilla moottorin takapäätä, irrotetaan vaihdekepit, irrotetaan kardaanit, irrotetaan laatikosta kaikki sähköjohdot yms.,löysätään hiukan pohjapanssaria, irrotetaan laatikon ja moottorinväliset pultit ja nykästään laatikkoa taaksepäin?

Mitä muuta kannattaa samalla vaihtaa kuin pelkkä painelaakeri, vai kannattaako mitään?
joo suurin piirtein nuin, itte kun tein laitoin lankun öljypohjan alle poikittain joisten päältä että ei motti kippaa. niin vaihoin koko kytkimen ja käytin vauhtipyörän sorvissa,pikkusen otettiin paineasetelman kiinnityspinnasta pois ja hiottiin kytkin pinta ja hyvinhän tuo on vielä näillä tehoilla pitänyt
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Painelaakerin vaihto

Viesti Kirjoittaja werzu »

Itsellä kun irroitettiin laatikko otimme sen ensin pois kytkinkopasta niillä neljällä isolla pultilla on jonkun verran köykäsempi.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
Vastaa Viestiin