Kuva Kuva

NEliveto reistaa?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

hokka 61
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Loka 09, 2006 7:16 pm
Paikkakunta: hanko

NEliveto reistaa?

Viesti Kirjoittaja hokka 61 »

Moi!

Kyselin tuossa aikasemmin nelivedosta kun se ei pelitä.
Kuitenkin autoni on HJ 61 napalukoilla ilman akselilukkoja kitkaperällä.

Tein muutaman testin nostamalla takapyörät ilmaan ja pyöritin alennusvaihde ja ykkönen päällä moottoria.
Takapyörät jauhoi molemmat,edessä ei ollut mitään eloa,kardaani ei edes pyörinyt edessä.
Nostin etupyörät ilmaan eikä kardaani pyörinyt silloinkaan vaan ainostaan
takapyörät tuntui vetävän,napalukot ja H4 nappi oli molemmissa päällä.
Eli tulin siihen tulokseen että etukardaani ei lähde ollenkaan pyörimään
oli hidas tai nopea päällä,mitään rutinoita tai muuta ei vaihteistosta kuulu
ja muutenkin toimii hyvin vaihteet.
Mistäköhän vois johtua?
pyyvama
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 5:47 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pyyvama »

Jos ei kardaani pyöri niin sitten ei mene jakolaatikossa
holkki etukardaanin akselille.

Kun sulla on nappineliveto niin vika voi olla alipainesolenoidien
sähköissä, solenoideissa, alipaineletkuissa, alipainekellossa tai
nelivedon kytkentäsysteemissä.

Veikkaisin sähköjä tai solenoideja omien kokemusten perusteella.

Itse alipainepumppu on kunnossa jos jarruehostin toimii.

Ota letkut irti solenoideista ja kokeile sormella onko jommassa
kummassa alipainetta kun appari renkkaa H4 nappia.

Siittä sitten etsimään vikaa tarkemmin.

Matti
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Määkin raavin viime talvena päätä kun ei 60:sen nelikko kytkeydy, oli alipaineletku tykkänään irti. Oli edellisen omistajan jäljiltä. Tai siis sitä edellisen. :lol:
1987 LJ70
hokka 61
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Loka 09, 2006 7:16 pm
Paikkakunta: hanko

Viesti Kirjoittaja hokka 61 »

Vaikuttaako se nappi myös hitaaseen nelivetoon kun joku tais aikasemmin
sanoa et se nappi olis vaan nopealle nelikolle ja hidas toimis jotenkin mekaanisesti?Niin ja Mistä tuo solenoidi mahtaa löytyä ja missä toi alipaineletkun reitti menee kun en oo viel ehtinyt perehtyä?
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

"nappi"toimii,sekä hitaalla sekä nopeella nelikolla...
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Käyttäjä kirjoitti:"nappi"toimii,sekä hitaalla sekä nopeella nelikolla...
Jep, hidas puoli toimii mekaanisesti, ja samalla "pakottaa" tuon alipainenelivedon päälle. Tää on varmaan helppo muuttaa niin, että nelikko laitetaan aina erikseen napista, sillon vois esim. kärryn kans ahtaissa paikoissa peruutellessa, ja metsässäki tiukoissa käännöksissä ajaa hitaalla takavedolla.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Neliveto

Viesti Kirjoittaja werzu »

Tosin se pakottaminen tapahtuu sähköisen kytkimen ohjaamana ja siihen olennaisena littyy se alipainekalvo.Jos epäilee et onko alipainevuotoa tai kavo rikki niin voipi testata vaikka konehuoneesta kun ne solenoidit siaitsee siinä rintapellissä apumiehenpuolella.Otaa molemmat letkut irti ja imaisee niin näkee onko ehyt.Jos laittaa auton käyntiin huomaa heti kun letkut on irti toimiiko magneettiventtiilit koska oli nappi kummassa asennossa tahansa aina jommasta kummasasta pitäisi tuntua imua.Se pakkokytkentä hitaalle nelikolle onnistuu poistaa irroittamalla yksi johto jakolaatikon päältä.Ja se on se taemmasta katkaisiasta tuleva jos en aivan väärin muista miten se järjestelmä toimii.Jouduin tutustuun tehdessäni omaan hj:hini napilla toimivan silloin kun vaihdoin vaihdelaatikon.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
Vastaa Viestiin