Kuva Kuva

Kitkalukon ominaisuudet ja toiminta

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

carry800
Viestit: 26
Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 10:25 pm
Paikkakunta: Raahe

Kitkalukon ominaisuudet ja toiminta

Viesti Kirjoittaja carry800 »

Meneekö tämä näin??
Jos on esim.30% kitkalukko niin sutivanpyörän kautta menee voimaa tiehen jonkin verran ja pitävämpi puoli pystyy siirtämään tiehen 30% suuremman voiman.
Jos ajaa vaikka takavetopäällä ojan yli viistottain ja toinen ratas jää ilmaan niin meno loppuu, koska ilmassa olevan pyörän maahan siirtyvä voima on nolla, ja pitävämpi puoli 30% enemmäin kuin nolla. Eli myös pitävämmältä puoleltä ei paljon voimaa saada.
Yksikään kitkalukkollen auto ei ole toiminut oikein vakuuttavasti kun olen ojan yli viistottain ajanut :?:
Toinen asia on mietityttänyt kitkalukojnen osalta, että moniko prosenttisia lukkoja maastureissa pitäisi olla. Edesmenneessä suprassani oli 30% ja pelas paremmin kun se oiken lämpes sillon kun tosissaan antoi kenkää :D
Tero
Viestit: 34
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 8:51 am
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Lukko

Viesti Kirjoittaja Tero »

jos maasturin "lukosta" puhutaan niin eiköhän se ainoa ja oikea ole
100% lukittava/lukkiutuva.
Vastaa Viestiin