Paisuvatko kenenkään muut pikkurempat?
Valvoja: Käyttäjä
Paisuvatko kenenkään muut pikkurempat?
Kumma miten yhen pikku muutoksen tekeminen aina kasvattaa urakkaa..
Ihan vaan levyjarrujen asennus Kermitiin. Piis of keik. Just. Ei siks, kaikki on menny suhteellisen hyvin. Homma meinaa vaan karata käsistä..
Levyjarrut eteen. OK. HJ:n navat josta kilkkeet. Vanhat etujarrusylinterit taakse. (tämä oli suunnitelma).
Etusylintereiden siirto taakse meni ihan mallikkaasti. Piti vaan hiukan modifioida jarruputkiliitoksia. Niinjuu, ja laittaa toolan jousiluistit. Kun ovat jo tovin oottaneet, että tekisin jotain jarruille. Kun eivät olis sopineet nykyisellä jarruputkistolla.
Lisäks piti siirtää etukilvistä jarruputki T-kappale jolla jakaa neste sylintereille.
Etunavoista jätin laiskuuttani kiinni ohjausvarret. Kun piti mielestäni olla samanlaiset kuin BJ:ssä. Melkein. Raidetangon päiden tappien reiät eri kokoiset.
Ja kaikkea muuta..
Vaihtoehtona nyppiä koko koottu etupää taas atomeiksi. Nääh. Jotain muuta. Hmm.. Löyty iskemätön HJ raidetanko ja se siirtotanko siitä simpukalta raidetankoon. Siitä sais palikat jossa sopivat tapit. Milläs kiinni simpukkaan.. Ei käy BJ:n simpukka. Ei muuta kuin vintille kattomaan FJ:tä (häirittemään sen talviunta) Jep, sieltä tehostin.
Eli nyt seuraavaks akkutelineet pois, simpukalle ja ohjaustolpalle tilaa. Akkutelineet takas, muokattuna. Toivottavasti. Tai sitten remppa paisuu taas..
Ihan vaan levyjarrujen asennus Kermitiin. Piis of keik. Just. Ei siks, kaikki on menny suhteellisen hyvin. Homma meinaa vaan karata käsistä..
Levyjarrut eteen. OK. HJ:n navat josta kilkkeet. Vanhat etujarrusylinterit taakse. (tämä oli suunnitelma).
Etusylintereiden siirto taakse meni ihan mallikkaasti. Piti vaan hiukan modifioida jarruputkiliitoksia. Niinjuu, ja laittaa toolan jousiluistit. Kun ovat jo tovin oottaneet, että tekisin jotain jarruille. Kun eivät olis sopineet nykyisellä jarruputkistolla.
Lisäks piti siirtää etukilvistä jarruputki T-kappale jolla jakaa neste sylintereille.
Etunavoista jätin laiskuuttani kiinni ohjausvarret. Kun piti mielestäni olla samanlaiset kuin BJ:ssä. Melkein. Raidetangon päiden tappien reiät eri kokoiset.
Ja kaikkea muuta..
Vaihtoehtona nyppiä koko koottu etupää taas atomeiksi. Nääh. Jotain muuta. Hmm.. Löyty iskemätön HJ raidetanko ja se siirtotanko siitä simpukalta raidetankoon. Siitä sais palikat jossa sopivat tapit. Milläs kiinni simpukkaan.. Ei käy BJ:n simpukka. Ei muuta kuin vintille kattomaan FJ:tä (häirittemään sen talviunta) Jep, sieltä tehostin.
Eli nyt seuraavaks akkutelineet pois, simpukalle ja ohjaustolpalle tilaa. Akkutelineet takas, muokattuna. Toivottavasti. Tai sitten remppa paisuu taas..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
....niin ja sit sinua odottaa vielä tällaisen asennuskin...
http://static.petrisimolin.com/gallery/ ... jpg&lite=1
...tosin kyllä eri kärryyn
http://static.petrisimolin.com/gallery/ ... jpg&lite=1
...tosin kyllä eri kärryyn

Niinpäs.. Jäi tosiaan mainitsematta, että sivussa rakennan/pidän liikenteessä yhtä Taro/Hilua -> Turo. Siinä on ollu mm. pellin oikomista (hetkeksi) pakoputkisto on ollu kanssa kovan työn alla. Niinjuu, ja sitä pitäs kanssa hiukan korottaa rungolta.
Ja tuo panssarikin pitäs sovittaa. Ja tehä keulille sen heinäpahvin tilalle jonnin näkönen suoja.
Piti vaan muutoskatsastaa tuo Turo ensin N1 -> N1G. Oli muuten aika arvokas kirjain, 48€. Enkä saanu ees vokaalia..
BJ:kin on N1
. Siihen tulee onneks muutakin sit muutoskatsastukseen.
Niinjuu ja turbo Kermitiin. Se jäi vielä edellisestä postista pois..
Lääh lääh lääh...
Ja tuo panssarikin pitäs sovittaa. Ja tehä keulille sen heinäpahvin tilalle jonnin näkönen suoja.
Piti vaan muutoskatsastaa tuo Turo ensin N1 -> N1G. Oli muuten aika arvokas kirjain, 48€. Enkä saanu ees vokaalia..
BJ:kin on N1



Niinjuu ja turbo Kermitiin. Se jäi vielä edellisestä postista pois..
Lääh lääh lääh...
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Kyllä kiitos, tankin panssarikin kiinnostaa. Syksyllä jännättiin yhessä kivikossa, notta saadaanko Turo uitettua yhen kivikon yli ilman tuhoja tankille. Sillon ainakin kaipas semmosta. Tunkkamalla selvittiin.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Nonnii.. Alkaa olla simpukkakin olla paikoillaan. Seuraavaks pumpulle koti. (ei kellään ois edukasta HJ pumppua?)
Ja kun raivasin asennustilaa pumpulle, eli akkuteline pois, ilmanputsari pois.
Tulipa tuo pakosarja nätisti näkyville. Pakosarja ylösalaisin, siihen turbo kiinni. Malliks vaan tässä vaiheessa.
Kattelin, että onpa korkealla. Taitaa olla aika liki konepeltiä.
No siitähän selviäis pikku korotuksella..

Ja kun raivasin asennustilaa pumpulle, eli akkuteline pois, ilmanputsari pois.
Tulipa tuo pakosarja nätisti näkyville. Pakosarja ylösalaisin, siihen turbo kiinni. Malliks vaan tässä vaiheessa.
Kattelin, että onpa korkealla. Taitaa olla aika liki konepeltiä.
No siitähän selviäis pikku korotuksella..



SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Älä vielä onnittelu. Asiasta on vasta lyöty tassua. Keskiviikkona pitäis saada perheeseen muutos. En tiä mikä noissa karheissa vekottimissa niin kiehtoo..
Ja, juu, projekteja on aina jonkin asteinen vakio. Sille on varmaan joku yhtälökin..
Projektien määrä = (Käytettavissä oleva aika x Muut työt)x 1.314159
Ja, juu, projekteja on aina jonkin asteinen vakio. Sille on varmaan joku yhtälökin..
Projektien määrä = (Käytettavissä oleva aika x Muut työt)x 1.314159
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Nyt on sitten Turo vaihdettu Kersanttiin. En tiedä oliko mitään järkeä vaihtaa hyvä kulkine tommoseen linja-autoon. Ei siks. Onhan se Toyota. Eli toimii todennäk maailman tappiin saakka.
Toyotat on vähän niinkuin torakat. Niitä ei saa hengiltä millään..
Lisäksi se on kaunis.
Isto, taidan tulla viikonloppuna käymään..
Toyotat on vähän niinkuin torakat. Niitä ei saa hengiltä millään..
Lisäksi se on kaunis.
Isto, taidan tulla viikonloppuna käymään..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Otsikko sai ajattelemaan, ei niinkään jotain tiettyä remppaamista vaan tämän offroad harrastuksen paisumista hetkessä. N. 2 vuotta sitten päätin että -81 hojon tilalle piti saada vähän modernimpi hojo, jonka tuli olla sen verran hyvä kulkemaan huonoja reittejä ettei kaverin kingcabillä pystyisi seuraamaan .
Noh jotkut teistä tietää lopputuloksen, homma eskaloitumassa pahemman kerran kun huomas että voi kilpaillakin tässä harrastuksessa. Kun hojon remppaaminen/rakentelu alkoi kestämään niin piti hankkia erikseen kisa-autoksi läjä...eikä loppua näy ropaamiselle. Tein eksytyksen jälkeen listan mitä pitää tehdä ennen Teisko/Lapland trophyä, aika pitkä siitä tuli jos halua kaiken kondikseen...
Noh jotkut teistä tietää lopputuloksen, homma eskaloitumassa pahemman kerran kun huomas että voi kilpaillakin tässä harrastuksessa. Kun hojon remppaaminen/rakentelu alkoi kestämään niin piti hankkia erikseen kisa-autoksi läjä...eikä loppua näy ropaamiselle. Tein eksytyksen jälkeen listan mitä pitää tehdä ennen Teisko/Lapland trophyä, aika pitkä siitä tuli jos halua kaiken kondikseen...

No ei nyt käsistä lähe, auton vaihduttua viime keväänä piti alle vaihtaa vain 33" mutiaiset 6" vanteilla ja vinssi keulille.
Enää ei puutu kuin taka-akselille ARB, välityssarja jakolaatikkoon takavinssi ja tukivarsien polypuslat. Ja sit jos vielä maalais koko auton, sit se ois kutakuinkin siinä.(joo niin varmaan...)
Enää ei puutu kuin taka-akselille ARB, välityssarja jakolaatikkoon takavinssi ja tukivarsien polypuslat. Ja sit jos vielä maalais koko auton, sit se ois kutakuinkin siinä.(joo niin varmaan...)
