Kuva Kuva

12 V alisysteemi (laturi ja akku)

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
maraani
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:36 am
Paikkakunta: Somero
Viesti:

12 V alisysteemi (laturi ja akku)

Viesti Kirjoittaja maraani »

Tervehdys!

Jonkun jotain muuta aihetta käsitelleestä kuvasta näin, että näinkin on tehty...eli 12 V:n sähköjärjestelmä 24 V:n systeemin jatkoksi (erilleen tietysti).

Laturi kiilahihnakäytöllä konepellin alle ja akku sopivaan paikkaan? Mitä muuta kytkentään kuuluu? Mistä hihnakäyttö kannattaa ottaa ja mihin laturi ripustaa?

Vinkkejä otetaan nyt vastaan kuvien kanssa jos on

terveisin MaRan
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Lueppa tuo ens alkuun:
http://forum.slck.net/moottoriturvat/vi ... ght=laturi

Ittellä on tuo systeemi ns. työn alla ja kaikki akut tulee etupenkkien taakse.
1987 LJ70
Avatar
maraani
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:36 am
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maraani »

Jollapaku kirjoitti:Lueppa tuo ens alkuun:
http://forum.slck.net/moottoriturvat/vi ... ght=laturi

Ittellä on tuo systeemi ns. työn alla ja kaikki akut tulee etupenkkien taakse.
Ok, kiitos! (olisin mä kai tuon itsekin löytänyt...) :oops:
Avatar
maraani
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:36 am
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maraani »

Jollapaku kirjoitti:Lueppa tuo ens alkuun:
http://forum.slck.net/moottoriturvat/vi ... ght=laturi

Ittellä on tuo systeemi ns. työn alla ja kaikki akut tulee etupenkkien taakse.
No juu...täällä foorumissa oli juttua niistä tuplahihnapyöristä, mutta tästä foorumista en haulla löytänyt. Katsonpa TOSIvanhoista posteista vielä...no juu, olihan siellä juttua, mutta se liittyi siihen alahihnapyörään siinä tapauksessa, että laitettiin ohjaustehostinta ajoneuvoon, jossa sitä ei ennestään ollut.

Eli kysymys kuuluu, mistä saan/kuka tekee mulle tuplahihnapyörän laturiin?

Entäs sitten tämä: olisko kellään 24 V:n kelalla olevaa kelakytkintä (solenoidia) irtonaisena ja joutilaana? Tarviin "suurien virtojen kytkentään" :)
Luigi81
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 10:42 pm
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Luigi81 »

maraani kirjoitti:
Jollapaku kirjoitti:Lueppa tuo ens alkuun:
http://forum.slck.net/moottoriturvat/vi ... ght=laturi

Ittellä on tuo systeemi ns. työn alla ja kaikki akut tulee etupenkkien taakse.
No juu...täällä foorumissa oli juttua niistä tuplahihnapyöristä, mutta tästä foorumista en haulla löytänyt. Katsonpa TOSIvanhoista posteista vielä...no juu, olihan siellä juttua, mutta se liittyi siihen alahihnapyörään siinä tapauksessa, että laitettiin ohjaustehostinta ajoneuvoon, jossa sitä ei ennestään ollut.

Eli kysymys kuuluu, mistä saan/kuka tekee mulle tuplahihnapyörän laturiin?

Entäs sitten tämä: olisko kellään 24 V:n kelalla olevaa kelakytkintä (solenoidia) irtonaisena ja joutilaana? Tarviin "suurien virtojen kytkentään" :)
Laita se 12v laturi siihen 24v:n yläpuolelle, ja vähän pidempi hihna käyttään molempia....
railai at surffi.net
Avatar
maraani
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:36 am
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maraani »

Luigi81 kirjoitti:Laita se 12v laturi siihen 24v:n yläpuolelle, ja vähän pidempi hihna käyttään molempia....
Joo, näin vois tietysti tehdä. Tuossa aikaisemmassa topicissa vaan oli vinkki, että tämä toinen tapa "olis parempi" :)

MaRaani
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Mä tein näin:
Kuva
Tulee siis sähköletti tilalle.
1987 LJ70
riku
Viestit: 15
Liittynyt: Su Tammi 07, 2007 8:40 pm
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja riku »

Toihan on just niinku hinaajissa oli valoakut ja starttiakut erillään että varmistettiin virransaanti starttiin, oli muuten jossain vehkeessä "kolmitieventtiili" että voitiin käyttää valoakkua apuna startissa.
Vastaa Viestiin