Niin mitäs laitoit tilalle? Pitäisi varmaan sitä öljytikkua katsastaa, kun on reilu kolmetonnia ajettu tuon öljyn vaihdon jälkeen...osilpi kirjoitti:Itselläni tuota Nesteen 10w30 lirua kului aivan tolkuttomasti ja paineet oman mittarin mukaan todella alhaalla kuumana.
Toiset öljyt sisään ja paineet nousivat hieman (mielestäni kyllä silti turhan alhaalla kuumana -> täytyy varmistaa mekaanisella mittarilla kanssa) ja öljynkulutus pieneni roimasti.
Öljyn paineista
Valvoja: Käyttäjä
-
Päivitetäämpä hieman.pumo kirjoitti:mitäs öljyjä laitoit tilalle ?
Eli mulla kului Nesteen 10W30 mineraaliöljyä aivan tolkuttomasti (8 litraa / 3000km... sininen savu oli mahtava...). Paineet oli olemattomat kuumalla koneella.
Vaihdoin Teho-Oilin (Teboilin tekemää, halpaa kuin saippua) 15W40 mineraalidieselöljyyn, jota kului noin 0,5L /1000km. Talvikäyttöön kuitenkin liian jäykkää ja alkoi myös EDICci oireilla siten, että sammutti koneen, koska paineet ei noussut riittävän nopeasti (tai siis edic toimi tällöin oikein).
Nyttemmin olen käyttänyt Teho-Oilin 5W40 täyssynteettistä ja öljynkulutus käytännössä loppui. Kertaakaan ei ole tarttenut lisätä 5tkm aikana, mittatikku nyt puolivälissä. Varmasti voitelee paremmin, paineet nousee heti myös -20c pakkasella ym.
Eli kyllä öljynkulutus vaihtelee todella paljon.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Itellä käytössä Teboilin mikä olikaan Dieseliin 5W-40 täyssynteettistä, ei kulu ja muutenki oon tyytyväinen.osilpi kirjoitti:Nyttemmin olen käyttänyt Teho-Oilin 5W40 täyssynteettistä ja öljynkulutus käytännössä loppui. Kertaakaan ei ole tarttenut lisätä 5tkm aikana, mittatikku nyt puolivälissä. Varmasti voitelee paremmin, paineet nousee heti myös -20c pakkasella ym.pumo kirjoitti:mitäs öljyjä laitoit tilalle ?
Eli kyllä öljynkulutus vaihtelee todella paljon.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Onkos monella ollut sitten noiden LJ_70 öljykellojen/mittarin kanssa ongelmia? Heitti näyttämästä mittari mitään kun uusin johdot kellolta ensimmäiseen liittimeen(noin50CM). Kattoin eilen paineet mittarilla, tyhjäkännillä 2,5bar ja huudatettaessa 5,5bar vai minä nyt ilmoitettiinkaan. kellonkin käytin auki ja oli kuin uusi. kellon on isä jokunen vuosi sitten vaihtanu, eli ei ole vanhuuteenkaan hajonu....
Miten nuo tarvike mittarit toimii? millanen niissä on se paineen tunnistus? oos kellään kuvaa laittaa?
Miten nuo tarvike mittarit toimii? millanen niissä on se paineen tunnistus? oos kellään kuvaa laittaa?
Kuulostaisi olevan liian vähän öljyä tai 15W40 on liian kankeaa näin kylmällä. Teboil 5W40 Diamond DIESEL on ollut käytössä ja hyvin on toiminut.Cruizsub kirjoitti:HJ60, jos kylmänä käynnistää ei lyö heti öljyn painetta ylös vaan moottori sammu 10 sek jälkeen (EDIC). Toista kertaa käynnistämällä lyö paineet ylös. Miksi näin on? Moottorin öljy ja suodattimet on vaihdettu (Total 15W40 öljyä, suodatin MANN) Ennen öljyn vaihtoa oli kaikki ok.
Bertassa ja hoojiissä käytin aikoinaan shellin 10/30:stä.
Roikan päästä tulille kovemmilla pakkasilla eikä mitään ongelmia.
Roikan päästä tulille kovemmilla pakkasilla eikä mitään ongelmia.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa