no eihän näistä kuvista paljon selviä ,olis pitänyt älytä ottaa sillon asennus vaiheessa kun ei ollut akkuja sun tuita edessä
tämmönen mutka tuli sit imusarjaan
kyllähän nuista selvän saa, onkohan tuosta letkun käytöstä joku sääntö että kuin paljon sitä voi käyttää nuissa mutkissa, niinkö esim. bensalinjoissahan pittää olla rautaputkea välillä ettei rupea tykyttään. Mulla ei ole muita hitsausvehkeitä kuin miggi,niin ajattelin että eikö nuo coolerin putket vois tehdä sinkitysta pakoputkesta, kaikista parashan se ois alumiini tai rosteri, sitä suoraa pakoputki värkkiä löytyy mistä vaan eri vahvuuksilla ja löytyyhän niihin valmiit kulmatkin. Mietin tuossa sitä putken vahvuutta, kerran turbolta on 2" lähtö niin eikö se riitä saman vahvunen putkeksikin..?
lepanoksa kirjoitti:kyllähän nuista selvän saa, onkohan tuosta letkun käytöstä joku sääntö että kuin paljon sitä voi käyttää nuissa mutkissa, niinkö esim. bensalinjoissahan pittää olla rautaputkea välillä ettei rupea tykyttään. Mulla ei ole muita hitsausvehkeitä kuin miggi,niin ajattelin että eikö nuo coolerin putket vois tehdä sinkitysta pakoputkesta, kaikista parashan se ois alumiini tai rosteri, sitä suoraa pakoputki värkkiä löytyy mistä vaan eri vahvuuksilla ja löytyyhän niihin valmiit kulmatkin. Mietin tuossa sitä putken vahvuutta, kerran turbolta on 2" lähtö niin eikö se riitä saman vahvunen putkeksikin..?
empä ole tuohon letkujen pituuteen mitenkään perehtynyt sattu nyt paikallisesta tarvikeliikkeestä löytymään tuommosia valmiita.mutkia on lyhennetty sen verran että saatiin coolerin ja rst liitos kappaleet samasta tavarasta . itellä on noi putket 60mm kaikki. turbon puol päähän otin semmosen kumiputken mutkan mikä oli käypänen siihen turboon ja siihen sit oli sopiva (tiukalla sovitteella) tuo 60mm rst putki
mietiskelin vähän aikaa ja munsta tuntuu että sen takia laitetaan mahdollisimman paljon rautaputkella kun sillä on suurempi lämmönluovutuskyky kuin letkulla. Tällä hetkellä cooleri on valmis ja ahtopaineitahan oli jo nostettu,syöttöjä on lisätty ja seuraavaksi olen laittamassa 2 1/2 " rosterista pakoputken ja sen jälkeen kokeilemaan ja lisää taas säätöjä(epäilemättä), melko varovasti olen syöttöjä tässä vaiheessa lisänny..
kertokaan jos teillä olisi lisäniksejä koneen trimmaukseen ja tietenkin varoittelutkin otetaan vastaan, jos teillä on tietoja cruiserin koneen heikoista paikoista niin kertokaa ihmeessä...
ite käytin turbon "huollossa" samalla kun laittelin välkkärin sorvasivat kompura pesää "ahtaammaksi" ,että lähtisi herkemmin/alempaa mukaan ja kyllä se nyt jo n.1200 kiekan kohilla on mukavasti mukana .paikallisen turbo pajan kaveri pelotteli minua ahtopaineitten nostolla ja syöttöjen lisäyksellä kun muka on huohottanut kone jo jonkun verran kun kompresorin siivet oli aika mustat,no enhän minä uskonu no nyt kuitenkin huohotin menee suoraan ulko ilmaan eikä sinne imu puolelle niin kun alunperin
laitahan kuvia coolerin toteutuksesta mukava olis nähä miten ja minkä kokosen kennon sait soviteltua keulille
tänään pääsin tosissaa kokeileen mun virityksiä ja kaikki toimi nyt hienosti, ahtopaineet kun oli maksimissaan 1.5 niin pakopaineet oli 1.9, seuraavaksi alan värkkään syöttöpuolta eli ahdonalaista syöttöä tutkiskelemaan. Tänään ajoin ouluun jäitä pitkin, niin oli se mukava ajaa vaan ajourasta sivuun jossa oli 20-30 cm paakkuuntunutta lunta ja paino vaan kaasua. Tunsi että voima on koneessa lisääntynyt ainakin omasta mielestä huomattavasti.
PS. jos jollakin on vinkkeja/kuvia siitä ahdonalaisesta syötön säädöstä, niin ois mukava saada tietoa siitäkin systeemistä...