Juu tarkoitus olisi rakennella kevään kuluessa puhallin ja välijäähdytin berttaan. Mutta mutta... idea on mukava, sen toteutus onkin sitten jo aivan eri asia. Siispä mennäänpäs kerrankin toinen pää edellä kuuseen kuin normaalisti ja kysellään hieman vinkkejä. Urbaani legenda puhuu että tehokkain vertailumoottori olisi pikkulohko V8... joten jarruille ei varmaan tarvitse suurempia tehdä ( 42 :sen vakiot levyt keulilla) Mutta itse puhallin ja muut hilppeet, onko mitään "vakiintunutta" käytäntöä olemassa? HJ:n hilut? Jos joku vaikka olisi tällaisen rakennellut! Näin joku vuosi sitten Jkl:n messuilla sisällä punaisen bertan ( isot renkaat, likainen ja ruttuinen... ) , vissiin oli kotoisin Jämsän suunnalta, missä varmaankin oli jonkinlainen turbotekniikka. Tunteeko kukaan heppua? Muistelen kuskin vielä hilpaisseen sillä pitkin pientareita tullessaan messuille...
Jokatapauksessa olisin kiitollinen hyvistä neuvoista!
BJ:säni ollut turbo noin 4 v, aluksi ajelin noin 2 v ahtopaineilla 0.6.
Sittemmin on lisätty gooleri ja paineita jopa yli kahdenkilon,
tarkaan en oikein tiedä kun mittari loppuu 1.7 kiloon.
Tosin kovilla paineilla en oikein ole uskaltanut ajaa kuin hetken
vaativimmissa tilanteissa.
Itse turbosta senverran, että HJ:n turbo on aivan liian iso
( HJ:n kone 4 l ja BJ:n 3 l ) alkaa antamaan tehoa vasta kierroksilla.
Itsellä on mitsun 1.9 koneen turbo, joka vastaa kaasuun heti
ilman mitään viiveitä, lienee liian pieni 3B koneeseen?
jonkinlainen kuva tossa vasemmalla???
Muistaakseni kyseisessä punaisessa BJ:ssä on HJ:n kone.
Huomenna HÄKÄLLE testaan, miten BJ pärjää pensa grematoorien
kanssa????
Viimeksi muokannut TOHJ61, Pe Maalis 18, 2005 1:09 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No niin HÄKÄLTÄ kotiuduttu justiin, sijoitus tyydyttävä 7.
Mutta ei ihan tyhjin käsin tarvinnut kotiutua, tuliaisina ns.
show- palkinto!
Lopulliset tulokset ilmestyvät aikanaan SORY:n sivuille, mutta
mutu tuntumalla oletan, että kymmenen parhaan joukossa taas
enemmän kuin 5 TLC:tä???
TOHJ61 kirjoitti:Lopulliset tulokset ilmestyvät aikanaan SORY:n sivuille, mutta
mutu tuntumalla oletan, että kymmenen parhaan joukossa taas
enemmän kuin 5 TLC:tä???
Ei ollut kuin 4 Cruiseria kymmenen parhaan joukossa... No, olin Suzukilla 9. mutta slck:n jäsen, kai siitä puolikas lasketaan!