Pakoputki
Valvoja: Käyttäjä
Pakoputki
Putki alkoi vuotaa HJ 60 ensimmäiseltä osiolta pakosarjan jälkeen löytyykö kaupasta järkevään hintaan vai pitääkö alkaa harrastamaan? Kävi kylläkin mielessä rst tai hst putki mutta mietin äänimailmaa. Eikö turbo pilko ääntä ettei tule teini hj.
-
- Viesti:
Jos sulla turbo siinä on, niin ei ole vielä "teinipäristin" suorallakaan putkella. Talla pohjassa kuuluu miehekäs möreä ääni. Meillä keltaisessa suunnistus HJ:ssa on suora putki, minimi halkaisija luokkaa 60mm, suurenee loppua kohden yli 70 milliseksi. Kokeiltiin yhdellä läpivirtaus vaimentimellakin, mut meidän savut ei "mahtuneet" siitä pihalle! 

Project Kekkonen
Mä laitoin 60:seen ihan vaan yhen läpivirtaavan pöntön, ja sopivat äänet tuli. Eikä roiku enää rungon alapuolella niin kuin orkkis pönttö.hj60 kirjoitti:Minkäslainen vaimennin vapariin pitäs laittaa? alkupää on joskus kohta varmaan uusimisen tarpeessa, varaosaautossa ois hyvä koko putki, muta jos sen vaimentimen sais matalampana, ja ylemmäs.
1987 LJ70
Mulla on ed omistaja tehnyt oikein hienon putken... Alkuosa on sellaista 2,5"-3" putkea hitsattuna parin kymmenen sentin pätkistä, pönttöjä kaksi kpl välissä ja viimeisestä pöntöstä tuleekin ulos vain 2" putki... Ei mee kyllä hetkeäkään suoraan toi putki, kun on siis paloista koottu. Mutta suht vahvaa tavaraa taitaa olla kyllä.
Vaihtuu varmasti jossain välissä pois. Tarvikeputkia on monta erilaista, ajattelin sellaista, jossa muistaakseni vain 1 vaimennin.
Vaihtuu varmasti jossain välissä pois. Tarvikeputkia on monta erilaista, ajattelin sellaista, jossa muistaakseni vain 1 vaimennin.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Tässä on ilmeisesti yritetty hakea pakokaasun maximaallista virtausta.osilpi kirjoitti:Mulla on ed omistaja tehnyt oikein hienon putken... Alkuosa on sellaista 2,5"-3" putkea hitsattuna parin kymmenen sentin pätkistä, pönttöjä kaksi kpl välissä ja viimeisestä pöntöstä tuleekin ulos vain 2" putki... Ei mee kyllä hetkeäkään suoraan toi putki, kun on siis paloista koottu. Mutta suht vahvaa tavaraa taitaa olla kyllä.
Pakokaasuhan tietenkin jäähtyy siellä putkessa jolloinka se tarvitsee pienemmän tilan.
Tosin 2" kuulostaa jo aika pienelle.

Pakokaasu on notkeaa tavaraa ei haittaa mutkat sen menoa

HJ61 vm88, Lukot, Vinssi, soa
olis ylimääräinen rst ( 316 ) pakoputki hj-60.Itse tehty 54mm ruostumattomasta,äänenvaimennin 154mm putkesta,pakosarjan ja äänenvaimentimen välissä on jousiputki ( rst 316 ei kestä tärinää ilman tätä).Kiinitys pakosarjaan hj.n omalla laipalla,putki jaettu kolmeen osaan kartioliittimillä.Pakoputki ollut pari vuotta käytössä omassa hj:ssa (itsellä on pari hj:tä ja molemmissa rst putket eikä ole ollut mitään ongelmia) kysy lisää
lantikka@suomi24.fi
lantikka@suomi24.fi