
bj 75 ja kuutoskone?
Valvoja: Käyttäjä
bj 75 ja kuutoskone?
Auttakee miestä mäessä... Mitä pitää muuttaa/vaihtaa/väsätä , että bj 75:een sais laillisesti 4L:n kutosen keulalle?
Käsittääkseni ko. cruiseria ei oo tehty kutosella ainoastaan 3,5l nelkulla - vai?

Moottorin vaihto
Muutoskatsastuksessa voidaan hyväksyä alkuperäistä kevyemmän, teholtaan tai iskutilavuudeltaan pienemmän moottorin vaihtaminen.
Muutoskatsastuksessa voidaan hyväksyä myös sellaisen alkuperäistä painavamman, teholtaan tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin (vertailumoottori) vaihtaminen, jonka auton valmistaja on tarkoittanut käytettäväksi samaan mallisarjaan kuuluvassa, yleiseen tieliikenteeseen tarkoitetussa autossa.
Muutoskatsastuksessa voidaan tietyin edellytyksin hyväksyä myös vertailumoottoreita tehokkaamman, painavamman tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin vaihtaminen.
AKE:n sivuilla aika hyvin tietoa
Muutoskatsastuksessa voidaan hyväksyä alkuperäistä kevyemmän, teholtaan tai iskutilavuudeltaan pienemmän moottorin vaihtaminen.
Muutoskatsastuksessa voidaan hyväksyä myös sellaisen alkuperäistä painavamman, teholtaan tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin (vertailumoottori) vaihtaminen, jonka auton valmistaja on tarkoittanut käytettäväksi samaan mallisarjaan kuuluvassa, yleiseen tieliikenteeseen tarkoitetussa autossa.
Muutoskatsastuksessa voidaan tietyin edellytyksin hyväksyä myös vertailumoottoreita tehokkaamman, painavamman tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin vaihtaminen.
AKE:n sivuilla aika hyvin tietoa
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Re: bj 75 ja kuutoskone?
Ommaar, ainakin FJ-75 (2F/3F, 4.0l suora bensakutonen), sekä ehkä uudempi FZJ-75 (1FZ-E, 4.5l I6), ja tietty HZJ-75 (1HZ, 4.2l I6 diesel vapari, sama kuin HZJ-80:sessä).jah kirjoitti:Auttakee miestä mäessä... Mitä pitää muuttaa/vaihtaa/väsätä , että bj 75:een sais laillisesti 4L:n kutosen keulalle?
Käsittääkseni ko. cruiseria ei oo tehty kutosella ainoastaan 3,5l nelkulla - vai?
Antti R.
SLCK #2
SLCK #2
Seiskavitosta on tehty myös tuolla 2H-koneella ihan tehtaankin toimesta,suomeen vaan ei ole noita eksyny.
Tuolta speksejä HJ75:sta:
http://www.toyotalandcruiser.dk/modelle ... 5&serie=J7
Itse itseäni kopioiden toiselta palstalta:
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=28942
" On 75:sta tehty myös h-koneella.
Hojarin kone ei mene ihan bolt-on bj:n laatikkoon.
Sen sijaan kone/laatikkopaketti menee.
Viime syksynä vaihdoin tutun BJ75:een laatikon ja alle pultattiin hojon laatikko.
Joutuu vaihtamaan kytkinkopan ja -akselin.
Muuten on sama H55F laatikko.
Jakolaatikoista ei tietoa ovatko samat,varmaan joku muu tällä palstalla tietää.
Mutta ainakin BJ:n jakis meni bolt-on hojon laatikon perään.
Eli koko pakettina menee mutta jos joutuu sovittamaan pelkän h-koneen bj:n laatikkoon niin kytkinkoppa ja -akseli menee vaihtoon.
Lisäksi 60:n ja 61:n laatikoissa on kytkinakselin laakeri erikokoinen."
Tuolta speksejä HJ75:sta:
http://www.toyotalandcruiser.dk/modelle ... 5&serie=J7
Itse itseäni kopioiden toiselta palstalta:
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=28942
" On 75:sta tehty myös h-koneella.
Hojarin kone ei mene ihan bolt-on bj:n laatikkoon.
Sen sijaan kone/laatikkopaketti menee.
Viime syksynä vaihdoin tutun BJ75:een laatikon ja alle pultattiin hojon laatikko.
Joutuu vaihtamaan kytkinkopan ja -akselin.
Muuten on sama H55F laatikko.
Jakolaatikoista ei tietoa ovatko samat,varmaan joku muu tällä palstalla tietää.
Mutta ainakin BJ:n jakis meni bolt-on hojon laatikon perään.
Eli koko pakettina menee mutta jos joutuu sovittamaan pelkän h-koneen bj:n laatikkoon niin kytkinkoppa ja -akseli menee vaihtoon.
Lisäksi 60:n ja 61:n laatikoissa on kytkinakselin laakeri erikokoinen."