Off-Road Suunnistus-CUP
Valvoja: Käyttäjä
Off-Road Suunnistus-CUP
Kotimaiset maastoautosuunnistuskilpailut yhdistyvät sarjaksi
Tänä vuonna sarjaan kuuluvat Lapland Trophy, TML Trophy ja
Warn Challenge. Erillistä CUP-osallistumismaksua ei ole, CUP-
kisoihin osallistuvat kilpailijat ovat automaattisesti mukana CUP:issa.
Ensi vuonna mukana mukana on myös Talvieksytys ja mahdollisesti muitakin kisoja.
Off-Road Suunnistus-CUP ajetaan kalenterivuosittain. 2007 alkaen sarjan
kilpailuilla on yhteiset säännöt, mutta joitain kilpailukohtaisia erojakin on,
esim. rastin leimaaminen (EMIT/kuva).
Sarja ajetaan neljässä luokassa:
- Original (max. rengaskoko 787mm, ei korotuksia tai porttaaleja)
- Standard (max. rengaskoko 838mm tai 787mm porttaalein)
- Modified (max. rengaskoko 915mm tai 838mm porttaalein)
- Prototype (max. rengaskoko 1043mm myös porttaalein)
Original- ja Standard-luokan autojen tulee olla rekisteröityjä ja katsastettuja,
Modified ja Prototype-luokissa voi ajaa siirtokilvilläkin. Kaikkien autojen tulee
olla vakuutettuja. Kokonaan naisista koostuvalle joukkueelle sallitaan 51mm
suuremmat renkaat.
Kaikissa ensi vuoden kilpailuissa Standard-luokan avoautoissa tarvitaan ainakin
pääkaari takatuin, samoin Modified- ja Prototype luokan umpiautoissa, ja näiden
isojen luokkien avoautoissa pitää olla täysi turvakehikko.
Kilpailuissa sijoittuneet saavat pisteitä 20-17-15-13-12-11-...-1 (16. sija).
CUP-lopputuloksiin huomioidaan N-1 kilpailun pisteet (heikoin jää pois), eli 2006
siis kahden parhaan kilpailun pisteet. Kunkin luokan kolme parasta palkitaan.
Paavo Leinonen
Ken Nyman
Kari Tannijärvi
Timo Lipponen
Raimo Hietala
Tänä vuonna sarjaan kuuluvat Lapland Trophy, TML Trophy ja
Warn Challenge. Erillistä CUP-osallistumismaksua ei ole, CUP-
kisoihin osallistuvat kilpailijat ovat automaattisesti mukana CUP:issa.
Ensi vuonna mukana mukana on myös Talvieksytys ja mahdollisesti muitakin kisoja.
Off-Road Suunnistus-CUP ajetaan kalenterivuosittain. 2007 alkaen sarjan
kilpailuilla on yhteiset säännöt, mutta joitain kilpailukohtaisia erojakin on,
esim. rastin leimaaminen (EMIT/kuva).
Sarja ajetaan neljässä luokassa:
- Original (max. rengaskoko 787mm, ei korotuksia tai porttaaleja)
- Standard (max. rengaskoko 838mm tai 787mm porttaalein)
- Modified (max. rengaskoko 915mm tai 838mm porttaalein)
- Prototype (max. rengaskoko 1043mm myös porttaalein)
Original- ja Standard-luokan autojen tulee olla rekisteröityjä ja katsastettuja,
Modified ja Prototype-luokissa voi ajaa siirtokilvilläkin. Kaikkien autojen tulee
olla vakuutettuja. Kokonaan naisista koostuvalle joukkueelle sallitaan 51mm
suuremmat renkaat.
Kaikissa ensi vuoden kilpailuissa Standard-luokan avoautoissa tarvitaan ainakin
pääkaari takatuin, samoin Modified- ja Prototype luokan umpiautoissa, ja näiden
isojen luokkien avoautoissa pitää olla täysi turvakehikko.
Kilpailuissa sijoittuneet saavat pisteitä 20-17-15-13-12-11-...-1 (16. sija).
CUP-lopputuloksiin huomioidaan N-1 kilpailun pisteet (heikoin jää pois), eli 2006
siis kahden parhaan kilpailun pisteet. Kunkin luokan kolme parasta palkitaan.
Paavo Leinonen
Ken Nyman
Kari Tannijärvi
Timo Lipponen
Raimo Hietala
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
-
- Viestit: 206
- Liittynyt: Ke Joulu 01, 2004 2:50 pm
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Tää oli hieno homma!
En ala purnaamaan säännöistä ym, koska niissä ei mun mielestä ole MITÄÄN purnaamisen aihetta.
Kaikki noi kisat oli muutenkin suunnitelmissa ajaa ja HJ täyttää kaikki Modin säännöt (myös kaarisäännön) jo nyt.
Jos joskus innostuu TR:ää ajamaan, niin muuta ei tarvi autosta muuttaa, kuin ottaa yksi akku pois (vain alkuperäinen määrä akkuja sallitaan), eli onnistuu sen auton tekemään monien sääntöjen mukaikseksikin.
En ala purnaamaan säännöistä ym, koska niissä ei mun mielestä ole MITÄÄN purnaamisen aihetta.

Kaikki noi kisat oli muutenkin suunnitelmissa ajaa ja HJ täyttää kaikki Modin säännöt (myös kaarisäännön) jo nyt.
Jos joskus innostuu TR:ää ajamaan, niin muuta ei tarvi autosta muuttaa, kuin ottaa yksi akku pois (vain alkuperäinen määrä akkuja sallitaan), eli onnistuu sen auton tekemään monien sääntöjen mukaikseksikin.
Project Kekkonen
-
- Viestit: 206
- Liittynyt: Ke Joulu 01, 2004 2:50 pm
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Jees. Nyt on suunnistuskisat tältä vuodelta käyty HJ:llä kolistelemassa.. Saa nähdä mikä on lopputulos Cupissa. Harmi vaan, kun pelkästään kahdesta kisasta lasketaan pisteet... (Vai oliko se niin, että huonoin sijoitus KAIKISTA ajetuista kisoista jää pois?
)
Kuinkahan kauan joutuu odottelemaan Warnin tuloksia?
Ens vuoden suunnitelmat vielä täysin auki. Cuppia varmaankin ajetaan, muttei tiedä vielä millä autolla ja miehistöllä. Luultavammin tää nykyinen miehistö jakaantuu useampaan autoon.



Kuinkahan kauan joutuu odottelemaan Warnin tuloksia?
Ens vuoden suunnitelmat vielä täysin auki. Cuppia varmaankin ajetaan, muttei tiedä vielä millä autolla ja miehistöllä. Luultavammin tää nykyinen miehistö jakaantuu useampaan autoon.
Project Kekkonen
Pisteet lasketaan kolmesta kisasta...mikäli on ajanut neljä kisaa niin huonoin sijoitus jää pois
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
-
- Viestit: 206
- Liittynyt: Ke Joulu 01, 2004 2:50 pm
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Pahoitan varmaan jonkun mieltä, mutta tuo Warnin touhu on kyllä monelta osalta niin ala-arvoista että on pakko kysenalaistaa sen kuuluminen tuohon kuppiin. Maastot ja monet puitteet 10, mutta kilpailullisuus aspekti on hylky. Koska miten esim. voidaa jakaa palkintoja ilman tuloksia. Ja ko. tulokset vaikuttavat vielä tuohon kuppiin, eli miten jotkut voi tehdä esim. protestin tarpeen vaatiessa kun eivät tiedä pisteitään yms.???
Olishan se paras jos olisi 4 kilpailua kupissa, mutta jotain rajaa sentään pitää olla mitä on hyväksyttävissä.
Olishan se paras jos olisi 4 kilpailua kupissa, mutta jotain rajaa sentään pitää olla mitä on hyväksyttävissä.
No sitä on tuolla ps.comissa ihmetelty jo pitkästi, mutta täytyy nyt täälläkin ihmetellä asiaa.
Olen sitä jo parina vuotena ihmetellyt, miten palkinnot voidaan jakaa jos kaikkia tuloksia ei ole edes laskettu? Ja jos ne tulokset on valmiina miksei niitä saada mihinkään näkyville?? Ei luulis kauan kestävän excel- tms. taulukon siirto vaikka vaan ps.com:iin tai jopa webbisivuille. Ihme touhua.
Vaikka väkeä on vähän (tänä vuonna niitä keltatakkisia oli kyllä aika paljon paikalla..) luulisi jollain olevan vastuullaan vain pistelasku ja tulosten saattaminen osallistujien tietoon. Ja tämä henkilö ei sitten jakele vessapaperia vessoihin tai käännä makkaroita grillin vieressä.
Me ollaan oltu joka vuosi mukana ja tuntuu että tulosten saanti on hidastunut vuosi vuodelta. Ekoissa kisoissa sai sentään tuloslistan palkintojen jaon jälkeen mukaan ja myöhemmissä kisoissa se oli kisa-alueella nähtävillä, Viime vuonna sitä ei enää edes näytetty palkintojen jaon jälkeen vaan sanottiin että tulokset on netissä. Muistaakseni ne tuli joskus tiistaina nettiin viime vuonna. Voittajat oli kyllä aika nopeasti selvillä ja järjestäjien puolesta joku vielä vastaili netissä keskusteluihin. Nyt ei tapahdu enää mitään.
Aina urputetaan (siis minä) ja ensi vuonna ollaan varmaan taas mukana kun itse kisaaminen (tai meidän tapauksessa ajelu ja hauskanpito) on niin mukavaa. Meillä on hyvä tiimi ja systeemi toimii vaikka välillä kanssakilpailijat katsoo hiukan kieroon mihin oon hukannut autokuntani? Harmi vaan kun joka kisan jälkeen on samoista asioista hirvee urputus. Mahtaa olla järjestäjillä motivaatio korkealla alkaa järjestämään seuraavaa kisaa. Tovottavasti sellainen kuitenkin tulee, mutta pikapuoliin pitäisi jotain muuttaa radikaalisti. Ehkä työnjohto ja organisointi mättää kun väkeä näytti nyt olevan aika paljon. Helppo sanoa vierestä.
t. Päivi
Olen sitä jo parina vuotena ihmetellyt, miten palkinnot voidaan jakaa jos kaikkia tuloksia ei ole edes laskettu? Ja jos ne tulokset on valmiina miksei niitä saada mihinkään näkyville?? Ei luulis kauan kestävän excel- tms. taulukon siirto vaikka vaan ps.com:iin tai jopa webbisivuille. Ihme touhua.
Vaikka väkeä on vähän (tänä vuonna niitä keltatakkisia oli kyllä aika paljon paikalla..) luulisi jollain olevan vastuullaan vain pistelasku ja tulosten saattaminen osallistujien tietoon. Ja tämä henkilö ei sitten jakele vessapaperia vessoihin tai käännä makkaroita grillin vieressä.
Me ollaan oltu joka vuosi mukana ja tuntuu että tulosten saanti on hidastunut vuosi vuodelta. Ekoissa kisoissa sai sentään tuloslistan palkintojen jaon jälkeen mukaan ja myöhemmissä kisoissa se oli kisa-alueella nähtävillä, Viime vuonna sitä ei enää edes näytetty palkintojen jaon jälkeen vaan sanottiin että tulokset on netissä. Muistaakseni ne tuli joskus tiistaina nettiin viime vuonna. Voittajat oli kyllä aika nopeasti selvillä ja järjestäjien puolesta joku vielä vastaili netissä keskusteluihin. Nyt ei tapahdu enää mitään.
Aina urputetaan (siis minä) ja ensi vuonna ollaan varmaan taas mukana kun itse kisaaminen (tai meidän tapauksessa ajelu ja hauskanpito) on niin mukavaa. Meillä on hyvä tiimi ja systeemi toimii vaikka välillä kanssakilpailijat katsoo hiukan kieroon mihin oon hukannut autokuntani? Harmi vaan kun joka kisan jälkeen on samoista asioista hirvee urputus. Mahtaa olla järjestäjillä motivaatio korkealla alkaa järjestämään seuraavaa kisaa. Tovottavasti sellainen kuitenkin tulee, mutta pikapuoliin pitäisi jotain muuttaa radikaalisti. Ehkä työnjohto ja organisointi mättää kun väkeä näytti nyt olevan aika paljon. Helppo sanoa vierestä.
t. Päivi
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Onhan se varma jos ei ole ydinsota tai vähintään yhtä paha esteenäSuurSyömäri kirjoitti:Menkää hyvät ihmiset Lapland Trophyyn 2007![]()

PS: Pakko kehua tässä raossa TML trophya.
Kisa oli mun mielestä rasteiltaan jopa Lappia parempi. Suurin syy lienee, että rasteille sai tehdä reittejä kun valmiita ei ollut.
Siis kouluasteikolla. TML = 9, Lappi = 9- , WARN = 6
_____________________________
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
Hyvä pointti..ppyy kirjoitti:
Aina urputetaan (siis minä) ja ensi vuonna ollaan varmaan taas mukana kun itse kisaaminen (tai meidän tapauksessa ajelu ja hauskanpito) on niin mukavaa. Meillä on hyvä tiimi ja systeemi toimii vaikka välillä kanssakilpailijat katsoo hiukan kieroon mihin oon hukannut autokuntani? Harmi vaan kun joka kisan jälkeen on samoista asioista hirvee urputus. Mahtaa olla järjestäjillä motivaatio korkealla alkaa järjestämään seuraavaa kisaa. Tovottavasti sellainen kuitenkin tulee, mutta pikapuoliin pitäisi jotain muuttaa radikaalisti. Ehkä työnjohto ja organisointi mättää kun väkeä näytti nyt olevan aika paljon. Helppo sanoa vierestä.
t. Päivi
Ainahan löytyy jotain sanottavaa. Täytyy muistaa, että suurin osa porukasta on ihan hyvän hyvyyttään mukana talkoissa. Omalla ajalla, usein omalla rahalla.
Ite pahotin mieleni taannoin jaksotuomarina ollessa sen verran pahoin, että vannoin, etten ikuna ikuna enää lähe tuomariks. Kuski huus pää punasena, yleisö huus pää punasena. Tehtiin protesti. Ei mennyt läpi, koska mun tuominta oli oikein. Siihen loppu mun talkoohenki.
t: artturi
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Ja eikun onneks olkoon Komk:lle ModiCupin voitosta. Ja muutenkin cruiserit otti modissa 5 parasta sijaa cupissa
. Stanuissa cuppi voitettiin läjällä
.
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=31261


http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=31261
Odotellaanpa vielä nuo varmat tulokset ennenkuin korkkaillaan samppakaljaa.
Hienoahan se olisi jos sattuisi pytyn saamaan. Sitä kyllä ei millään muotoa lähdetty hakemaan...enemmän safaria ajeltiin.
Harmittaa Junkkarin puolesta warnin pisteenlasku. Haettiin samat rastit ja itteasiassa pojat taisi leimata maaliinkin ja me ei. Silti ovat monta sijaa jäljessä
Jos meillä on oikein niin niille kuuluisi cupin kolmossija.
Hienoahan se olisi jos sattuisi pytyn saamaan. Sitä kyllä ei millään muotoa lähdetty hakemaan...enemmän safaria ajeltiin.
Harmittaa Junkkarin puolesta warnin pisteenlasku. Haettiin samat rastit ja itteasiassa pojat taisi leimata maaliinkin ja me ei. Silti ovat monta sijaa jäljessä

Jos meillä on oikein niin niille kuuluisi cupin kolmossija.
_____________________________
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
Warnin tulokset viimein. toivottavasti ovat lopulliset.
Halvattu vaikkei ajoa tullut puolta kisaa enempää, ja siitäkin osa safaritajeluna erinäisistä tekniikkamurheista johtuen. niin silti puolenvälin paremmalla puolella..
http://www.warn-challenge.com/102006%20 ... wt2006.xls
Halvattu vaikkei ajoa tullut puolta kisaa enempää, ja siitäkin osa safaritajeluna erinäisistä tekniikkamurheista johtuen. niin silti puolenvälin paremmalla puolella..
http://www.warn-challenge.com/102006%20 ... wt2006.xls
-Janne-
SLCK #203
Bj40 -77, Fj40 -68, CJ-5 -68
SLCK #203
Bj40 -77, Fj40 -68, CJ-5 -68