vinssin paikka
Valvoja: Käyttäjä
vinssin paikka
pitäs tuo hojorin vinssi nostaa vähän ylemmäs kun on tuo etu ylitys sen verran messevä. mut entäs jos sen vinssin asentaa pohjan alle niinkun jossain olen nähnyt jonkun tekevän.
onko käyttö kokemuksia onko toimiva ratkasu vinssaus piste ainakin pysyy matalalla kun rullakidan asentaa etu aisojen väliin
onko käyttö kokemuksia onko toimiva ratkasu vinssaus piste ainakin pysyy matalalla kun rullakidan asentaa etu aisojen väliin
Ei oo kokemuksia, mutta itellä tulevien projektien listalla. Ja siten että vaijeri lähtee perään missä kiertää reilunkokoisen pylpyrän ympäri ja jatkaa keulaan. Voi vinssata normaalisti eteenpäin tai pylpyrällä taaksepäin.
Jos jollain on kokemuksia/kuvia, niin kiinnostaa. Jörmelön sivut offipalstan kautta katteltu.
Jos jollain on kokemuksia/kuvia, niin kiinnostaa. Jörmelön sivut offipalstan kautta katteltu.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
joo
joo kuvia olen nähnyt yhellä sivulla, ja toteutus ei kovi vaikea ole pitää vaan suunitella että vaijrin saa taaksekkin päin lähte mään niin toimii katastrofi vinssinä
kaipais vaan niitä käytännön kokemus tietoja, koska vinssiin kohdistuva rasitus periaatteessa muuttuu, miten vaikuttaa vinssiin.
oletettavasti hyvin vähän.
kaipais vaan niitä käytännön kokemus tietoja, koska vinssiin kohdistuva rasitus periaatteessa muuttuu, miten vaikuttaa vinssiin.
oletettavasti hyvin vähän.
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 4:16 pm
- Paikkakunta: Karhula
Tyhmä kysymys:
Jos on ajanut Cruiserinsa mahaa myöden jumiin mutaan, suohon, lumeen tai johonkin, niin eikö ole aika ikävää, että vinssi on siellä mahan alla?
Pitääkö kaivautua vinssille, vai sokkona luottaa, että kelaa ja pelittää oikein (ja pitää aina vaijeria purettuna sen verta, että koukku on valmiiksi puskurilla hollilla)?
Onhan se tietty hienoa, jos mahanalusvinssillä voi vinssata taaksekinpäin. Mistä tulikin mieleen, että millaisia virityksiä olette tehneet tavalliselle (etupuskuri)vinssille taaksepäin vinssaamista varten? Yhdellä autolla kulkevaa kiinnostaisi kovasti.
Joo, näkeehän niitä kaksia vinssejä, tai ainakin kaksia kehtoja (sähkö)vinssille, mutta jos yhdellä PTO-vinssillä tarttis taaksekin päin?
Jos on ajanut Cruiserinsa mahaa myöden jumiin mutaan, suohon, lumeen tai johonkin, niin eikö ole aika ikävää, että vinssi on siellä mahan alla?

Pitääkö kaivautua vinssille, vai sokkona luottaa, että kelaa ja pelittää oikein (ja pitää aina vaijeria purettuna sen verta, että koukku on valmiiksi puskurilla hollilla)?
Onhan se tietty hienoa, jos mahanalusvinssillä voi vinssata taaksekinpäin. Mistä tulikin mieleen, että millaisia virityksiä olette tehneet tavalliselle (etupuskuri)vinssille taaksepäin vinssaamista varten? Yhdellä autolla kulkevaa kiinnostaisi kovasti.
Joo, näkeehän niitä kaksia vinssejä, tai ainakin kaksia kehtoja (sähkö)vinssille, mutta jos yhdellä PTO-vinssillä tarttis taaksekin päin?
Markus, jäs 75, HJ61
Niin, ainakin jos itte rakentaisin mahanalusvinssin niin jonkinlainen pakko ohjaushan sille varpille on tehtävä ettei se missään tilanteessa pääse hyppäämään kelalta pois. Ja luonnollisesti rullakita normaalisti keulalla ettei sitä vaijerinpäätä tartte kaivaa sieltä auton alta.
Itse asiassa oon värkkäilly tohon 60:seen mekaanista takavinssiksi saa nähdä minkälainen keksintö siitä syntyy.

Itse asiassa oon värkkäilly tohon 60:seen mekaanista takavinssiksi saa nähdä minkälainen keksintö siitä syntyy.
1987 LJ70
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
vinssin mulkkaus
yhdestä noista kuvista mikkä löytyy gallery 2 sta #223 kohdalta näkee erään virityksen,on se kestänyt alaspäinkin kohdistuvaa vetoa kun auto on vinssattu jyrkän mäen ylle ja usein testattu muutenkin kun on se kulmaveto vielä ainakin viikon tai neljä.ruma on mutta piti yössä tehdä jotain kun oli aamulla lähtö jumittumaan.tää oli pelkästään eteenpäin kulkemista varten sitten,nostettu n.17 cm ylemmäs ja jotain 10 taakse.
maaristeilijä
tyhmiä kysymyksiä ei olekkaan
onhan se siellä alla paskassa kun uppoo jonnekkin..kyllähän se pitää niin tehdä ettei siinä vaijeri pompikelalta pois.
Minoon miettiny BJ:hin takavinssiä, kun on tuo kakssuuntanen PTO näköjään. Murheena se yks rungo poikkiputki joka saattaa haitata kardaanin kulkua (ellei tee mutkaa kardaaniin..
)
Aattelin siirtää vedon PTO:lta tuplaketjulla ylemmäs ja johonkin sopivaan paikkaan. Julma peti vaan laakereille ja silleen.. Sit ois vinssi taaksekinpäin.


Aattelin siirtää vedon PTO:lta tuplaketjulla ylemmäs ja johonkin sopivaan paikkaan. Julma peti vaan laakereille ja silleen.. Sit ois vinssi taaksekinpäin.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
vinssin paikka
olis kiva nähä kuvia kun on vinssi nostettu keulassa ylemmäks ni näkis erinlaisia ratkasuja... kuvia esille
Katso tuolla mun simolin profiilin galleryssä olevia kuvia vinssin laitosta taaemmas/ylemmäs.
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/p ... ay&id=4478
Ja olihan mulla kuvia täälläkin.
http://forum.slck.net/moottoriturvat/vi ... ight=#4193
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/p ... ay&id=4478
Ja olihan mulla kuvia täälläkin.
http://forum.slck.net/moottoriturvat/vi ... ight=#4193
vinssin paikka
kiitos hyvistä kuvista.