Kuva Kuva

BJ40 käynnistyy mutta sitten sammuu.

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

jäsen 57
Viestit: 395
Liittynyt: Su Tammi 02, 2005 3:23 pm

BJ40 käynnistyy mutta sitten sammuu.

Viesti Kirjoittaja jäsen 57 »

Missäpä mahtaa olla vika,kun kone käynnistyy ja hetken päästä sammutin moottori tekee liikkeensä ja kone sammuu.Lähtee kyllä sitten taas heti käyntiin.Moottoritilaan ehtii katsomaan mitä tapahtuu sitten on aika sammua.Ammattikoulussa oli kunnostettavana ja sanoivat,että hyvin toimii,kunhan siirtopumpun vaihtaa,kun saa ilmaa sieltä käyttämättömänä.
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Olisko öljynpainevikaa?

Pysyykö käynnissä jos antaa vähän kierroksia vai sammuuko vain tyhjäkäynnillä?

Osaa se siirtopumppukin olla rikki. Nim. sellaisen kerran vaihtanut.
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
jäsen 57
Viestit: 395
Liittynyt: Su Tammi 02, 2005 3:23 pm

Viesti Kirjoittaja jäsen 57 »

Minun täytyykin kokeilla käsikaasulla nostaa kierroksia.Katsotaan mitä sitten tekee.
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

bertassa hyvä ominaisuus on just toim että mikäli öljynpaineet ei nouse riittävästi, kone sammuu. Kaikist yksinkertaisimmin voi johtua ettei ole tarpeeksi öljyä.
jäsen 57
Viestit: 395
Liittynyt: Su Tammi 02, 2005 3:23 pm

Viesti Kirjoittaja jäsen 57 »

Kävin kokeilemassa äsken tuolla ulkona mutta ei lähtenyt edes käymään.Olisiko taas niitä ilmaongelmia.Pitää varmaan ostaa uusi ilmauspumppu vai onko se siirtopumppu.Viime kesänä,kun tuli Bertta suht raakileena taloon,moottori kyllä kävi mukavasti tuossa pihalla.Täytyy katsoa öljymääräkin koneesta.Nekin on ammattikoulussa vaihdettu.
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
Jyki_BJ40
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Kesä 06, 2006 4:43 pm
Paikkakunta: Ylämaa

Viesti Kirjoittaja Jyki_BJ40 »

Onkos onkelmaan löytyny ratkaisu?Itellä oli sama ongelma ja vika löyty edicin paskasesta anturista.Anturin ku putsas ni nyt toimii aivan moitteettomasti.
#337
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Mulla ainakin tulee pitemmillä reissuilla pakollisia taukoja kun koneen pitää hiukan jäähtyä, jotta öljy ei ois ihan niin notkiaa.. Eli kun oltiin matkalla yöttömään yöhön ja takas, niin tankkaukset kesti puolisen tuntia. Tämä on siis silloin kun on puhallettu pidemman matkaa ja kone kunnolla lämmin. Sitten kun se on hiukan jäähtyny, saa hiukan kierroksilla härnättyä painetta kehiin. Kun sammuu, niin saman tien käyntiin ja hiukan kaasua..
Mettässä kun kone käy pitkään kutakuinkin tyhjäkäynnillä, pysyy motoori kylmempänä ja öljy ilmeisesti sen verta paksumpana.
Koneessa 10-40 öljy. Kamalan paksuja öljyjä viiti laittaa kun se edic saattaa pelastaa koneen joku päivä..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

r2ree kirjoitti:Mulla ainakin tulee pitemmillä reissuilla pakollisia taukoja kun koneen pitää hiukan jäähtyä, jotta öljy ei ois ihan niin notkiaa.. Eli kun oltiin matkalla yöttömään yöhön ja takas, niin tankkaukset kesti puolisen tuntia. Tämä on siis silloin kun on puhallettu pidemman matkaa ja kone kunnolla lämmin. Sitten kun se on hiukan jäähtyny, saa hiukan kierroksilla härnättyä painetta kehiin. Kun sammuu, niin saman tien käyntiin ja hiukan kaasua..
Mettässä kun kone käy pitkään kutakuinkin tyhjäkäynnillä, pysyy motoori kylmempänä ja öljy ilmeisesti sen verta paksumpana.
Koneessa 10-40 öljy. Kamalan paksuja öljyjä viiti laittaa kun se edic saattaa pelastaa koneen joku päivä..
Kannattaa jossain vaiheessa ruveta asennoitumaan koneremppaan jos meinaa jo sammutella.

Itte seuraan mekaanisesta mittarista paineita ja pienin lukema tyhjäkäynnillä on ollut 0.6 bar tosi kuumalla koneella.

Matkakierroksilla 1.5-2 barin luokkaa.
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Kyllä se koneremppa mielessä kaihertaa.. Onneks on toinen kone säilötty nurkkiin odottamaan. Ja jos vaihtais sen ennen kuin tuo laukee ja tekis öljypumpulle jottee, hmm.. Ois taas varakone.

Ei se onneks ajon aikana sammuttele. Ei vaan jaksa lähteä käyntiin esim riisselipumpulta. Sen verran pysyy käynnissä, että saa ajettua ruutuun, tai ainakin puoleen väliin. Sit jäähytellään tovi.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
jäsen 57
Viestit: 395
Liittynyt: Su Tammi 02, 2005 3:23 pm

Viesti Kirjoittaja jäsen 57 »

En ole nyt ehtinyt perehtyä mutta kiitos vinkeistä.
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
hj6084
Viestit: 96
Liittynyt: Ma Marras 24, 2008 10:05 am
Paikkakunta: itä-suomi

Viesti Kirjoittaja hj6084 »

Taas joudutaan lainaamaan vanhaa ketjua cruiserin rassailun tiimoilta.

Eli bj lähtee aamulla normaalisti käyntiin, mutta kun lähdet ajamaan niin 300 metrin jälkeen hyytyy ja sammuu kuin seinään.
Tämän jälkeen kun ilmaat polttoainejärjestelmän niin taas mennään vaikka kiinaan asti edellyttäen ettei tarvi olla kovin montaa tuntia auton sammuksissa välillä :lol:

Mutta taas seuraavana aamuna sama juttu, oiskohan vika siirtopumpussa kun ainakin pumpatessa siitä juuresta suorastaan tulvii polttoainetta vai mistä tämä nyt vetää yön aikana ilmaa sisään?
Linjastossa vuoto ei varmaankaan ole kun lähtee käyntiin eikä jätä allensa minkäänlaista lammikkoa?

Edittiä vielä sen verran että vika ilmeni sen jälkeen kun vaihdoin PA-suodattimen pari päivää sitten.
bj45lava
Viestit: 583
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 8:50 pm
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja bj45lava »

Niin se vuoto ei sitten olekaan yleensä ulospäin, vaan reiästä vetää ilmaa putkeen sisään, ja ei tosiaan näy vuotona.
Eräänkin laitten putkissa ollut reikiä/lahoa niiden kori/runkokiinnikkeiden alla josta ilmaa vetänyt.
MIKKO UKKOLA
040-5854915

-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
hj6084
Viestit: 96
Liittynyt: Ma Marras 24, 2008 10:05 am
Paikkakunta: itä-suomi

Viesti Kirjoittaja hj6084 »

Pitänee ensihätään käydä boschin siirtopumppu ja kokeilla jos korjautuu sen vaihdolla, tuolla nykyisellä pumpatessa näky on kuin avaisi ravistellun limpparipullon :evil:
Vastaa Viestiin