Kuva Kuva

Etuakselin "kuulien" vierestä vuotaa öljyä

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
jhellen
Viestit: 201
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2005 11:15 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Etuakselin "kuulien" vierestä vuotaa öljyä

Viesti Kirjoittaja jhellen »

Etuakselin päässä on nämä "kuulat" jonka ympärillä pyörä vääntyy ja pyörii ja sieltä tihkuu öljyä maahan kun on antanut pari päivää seistä paikallaan. Mitäs tällaiselle ongelmalle voisi tehdä? Joku tiiviste siinä varmaan pitäisi vaihtaa mutta minkälainen ja mitä muuta kannattaisi tarkistaa samalla?

Mistä osat? Motonet? Remontin hintaarvio, kiitos!? :roll:
Avatar
hojohojo
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Marras 09, 2005 11:39 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja hojohojo »

#324
Avatar
jhellen
Viestit: 201
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2005 11:15 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Onkohan tämä täysin sama vika?

Viesti Kirjoittaja jhellen »

Onkohan tämä täysin sama vika? Minultahan tulee öljyt pihalle melkein suoraan akselista. Samaa kirkasta öljyä mitä äsken sinne laitoinkin.
Avatar
hojohojo
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Marras 09, 2005 11:39 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja hojohojo »

siinä viesti ketjussa vähän pidemmällä on juttua sinun ja myös minun ongelmastasi. Akselin stefat sekä pronssiholkit tulleet tiensä päähän.
#324
Kimble
Viestit: 115
Liittynyt: La Huhti 30, 2005 8:21 am
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimble »

Kirkasta öljyä, jota lisäsit etuperän tasauspyörästöön tulee kuulan vierestä ulos? Muuta reittiä kuin hajonneen stefan kautta vetoakselia pitkin ei taida olla. Korjaus on tuo ylhäällä linkitetyssä topicissa kuvattu.

Itse tein tuon korjauksen molemmille puolille eteen tässä kevällä. Birfieldin oppaassa oli hyvä ohje vääntömomentteineen päivineen. On kohtuullisen rasvainen, mutta aika simppeli homma.

Sinne voisi vaihtaa kaikenlaisia tiivisteitä ja osia riippuen niitten kunnosta. Itse tein pakolliset, eli vaihdoin pronssiholkit, vetoakselien stefat sekä toiset isommat stefat. Pronssihokit ja stefat ostin Toyotalta, vaseliinit ja peräöljyt tarvikeliikkeestä. Rahaa meni muutamia satasia. Kalleimmat oli nuo pronssiholkit ja stefat Toyotalta.
Viimeksi muokannut Kimble, Ke Elo 09, 2006 8:48 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kimble, :shock:
SLCK #248
Tilapäisesti Cruiseriton
Äijä
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Heinä 31, 2006 8:43 pm
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Äijä »

Mulla vaihdettiin kanssa HJ60:een nuo pronssiholkit ja stefat reilu vuosi sitten ja nyt ne on vuotanu jo jonkin aikaa taas. Yhtään ei kestä kallellaan seisottaa tai ...lorisee.
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Mulla vuoti viimekesænæ pirusti øljyæ etuperæstæ painoin pari tuupia vaseliiniæ nyt ei ole vuotanut tippaakn :lol:(PS.æ ø Norjan kirjaimia en vitsi vaihtaa tekstiæ :wink: )
jouppi
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 7:53 am
Paikkakunta: pori

Viesti Kirjoittaja jouppi »

vetoakseli kulunu stefan kohdalta jos vuotaa stefan vaihdon jälkeen
Anddi
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Kesä 02, 2006 7:50 am
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Anddi »

Ohjetta enklanniksi + kuvia löytyy: http://www.birfield.com/~morgan/tech/axle/part1.html
Lisäksi Toyotan varaosatiskiltä (ainakin Kajaanista) sai aika hyvät "hajostuskuvat" osanumeroineen, joten kaikki tiivisteet sun muut on helppo arpoa oikeaan väliin...
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Tai sitten olkalaakerit kaput tai väärin keskitetty jos ei vuodot pysy kurissa korjauksen jälkeenkään.

Timop
TP
Vastaa Viestiin