Mistä pakoputki Bj 40:een?
Valvoja: Käyttäjä
Mistä pakoputki Bj 40:een?
Ongelman nimi on ettei alkuvuodesta 77 olevaan BJ:seen tahdo löytyä pakoputkea. Elikkäs käykö jonkin muun auton osa -vai täytyykö ryhtyä erikseen tilailemaan? ja jos täytyy tilailla niin mistä kannattaa tilailla?
Pikaisesti vastauksia kiitos
Pikaisesti vastauksia kiitos
katsastus
Mites katsastusmies suhtautuu tuohon pakoputken muutokseen?
Onko laillinen vai tuleeko hylky?
Onko laillinen vai tuleeko hylky?
Sivuputki on nykyään laillinen pienin varauksin (ei aiheuta haittaa muulle liikenteelle tai vaaraa jalankulkijoille). Pyydä katsastusmiestä tarkastamaan pykälistä jos ei muuten usko, ja ellei sittenkään, vaihda konttoria.
Voin kyllä suositella sivuputkea, oli tosi helppo tehdä ja on huoleton (tai ainakin helppo huoltaa). Pieniä miinuksia ovat että pakokaasu johtuu suoraan alaspäin, eli lyö vähän kyytiin nousevan emännän jaloille (kannattaisi mieluummin suunnata viistosti taaksepäin) ja pakkasaamuna kun käynnistää auton niin ylisyötön tuottama pölähdys tulee osittain sisään ellei laita sisäilman kiertoa päälle, 42:ssa kun on sisäilman imuaukko apukuskin puolella, kuten myös tuo pakoputki. Tämä tosin seinällisessä katoksessa. Avoimella maalla ei juuri tätä ongelmaa ole ollut, maastossa möyrytessä ei myöskään ole haissut.
Maavarakin kärsi ehkä minimaalisesti (vaikka ei se alkuperäinenkään versio mikään ihanteellinen ratkaisu ollut), kun tein niin ison äänenvaimentimen, pöntön alareuna on nyt muutaman sentin korin alareunaa alempana siinä apukuskin jalkatilan alla.
Tämä kyllä muuttuu kun saan rojektin pyörimään, nostan sen verran koria että saan putken menemään korin ja rungon välistä, ja kun vielä läppäisen turbon koneen kylkeen, ei äänenvaimentimen tarvitse olla läheskään niin iso kuin nyt.
Voin kyllä suositella sivuputkea, oli tosi helppo tehdä ja on huoleton (tai ainakin helppo huoltaa). Pieniä miinuksia ovat että pakokaasu johtuu suoraan alaspäin, eli lyö vähän kyytiin nousevan emännän jaloille (kannattaisi mieluummin suunnata viistosti taaksepäin) ja pakkasaamuna kun käynnistää auton niin ylisyötön tuottama pölähdys tulee osittain sisään ellei laita sisäilman kiertoa päälle, 42:ssa kun on sisäilman imuaukko apukuskin puolella, kuten myös tuo pakoputki. Tämä tosin seinällisessä katoksessa. Avoimella maalla ei juuri tätä ongelmaa ole ollut, maastossa möyrytessä ei myöskään ole haissut.
Maavarakin kärsi ehkä minimaalisesti (vaikka ei se alkuperäinenkään versio mikään ihanteellinen ratkaisu ollut), kun tein niin ison äänenvaimentimen, pöntön alareuna on nyt muutaman sentin korin alareunaa alempana siinä apukuskin jalkatilan alla.
Tämä kyllä muuttuu kun saan rojektin pyörimään, nostan sen verran koria että saan putken menemään korin ja rungon välistä, ja kun vielä läppäisen turbon koneen kylkeen, ei äänenvaimentimen tarvitse olla läheskään niin iso kuin nyt.
Tosta sivuputkesta senverran,että putki täytyy tulla kuljettajan puolelta ulos eikä penkan puolelta...
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Huhtiikuussa 2002 voimaantulleen Tieliikennelakikirjan sivu 550 ja pykälä 42/2. Henkilö- ja pakettiautossa putki saa tulla mistä vaan. Omassa käyttökiesissä ollut vuodesta 2002 originaalisti suoraan oikealle takapyörän takaa. Käyttäkää hakua Overdrive-forumissa niin löydätte lakitekstin.
NO BRAKES, NO GEARS, NO FEAR: SPEEDWAY
#241
#241
Itse ratkaisin tuossa männä viikolla pakoputki ongelman hommaamalla samanlaisen pakoputki virtyksen kuin traktorissa eli putki sivusta ylöspäin. Tuollainen siitä sitten tuli: http://offroad.sevennet.net/v/psory/Ham ... 9.JPG.html. En usko että katsastuksessa tulee ongelmaa, koska täälläpäin on monissa muissakin samaan tapaan toteutettuja pakoputkia ja tuossahan tuo ei ole vaaraksi jalankulkijoillekaan, koska putki on kuljettajan puolella.
Kiitokset Hessulle avusta.
Kiitokset Hessulle avusta.
Viimeksi muokannut Hammer__, To Loka 20, 2005 11:25 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#SLCK 557
Land Cruiser KDJ95 -00
Menneitä Toyotan maastureita: FJ-40 -75, LJ70 -90, 4Runner -90, Hilux -89
Land Cruiser KDJ95 -00
Menneitä Toyotan maastureita: FJ-40 -75, LJ70 -90, 4Runner -90, Hilux -89
Minua ei se melu haittaa. Varsinkin kun täällä enimmäkseen jängillä ryömitetään tyhjäkäynnillä jolloin fj on lähes äänetön. Vasta kun reilusti painaa kaasua, niin jo murahtaa mukavasti.TOHJ61 kirjoitti:Joo omassakin oli noin joskus, ainoo haitta oli kesällä avona ajellessa melu???

#SLCK 557
Land Cruiser KDJ95 -00
Menneitä Toyotan maastureita: FJ-40 -75, LJ70 -90, 4Runner -90, Hilux -89
Land Cruiser KDJ95 -00
Menneitä Toyotan maastureita: FJ-40 -75, LJ70 -90, 4Runner -90, Hilux -89