Kuva Kuva

lootaremontti

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

liejukana
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 8:15 am
Paikkakunta: hki

lootaremontti

Viesti Kirjoittaja liejukana »

Kertoisiko joku ystävällinen pähkinänkuores onko millainen hommeli lootan remppa. Laakeremppa tulos ja kiinnostaa tietää onko ns.rystyset verillä esim. lootaa takaisin sinnitellessä,,,eli vinkkejä kaivataa,,,jippopula.
Joku kehui että konetta kiinnikkeistä löysäämällä saisi lootan hieman helpommin takaisin,,apuva!
liejukana
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 8:15 am
Paikkakunta: hki

lootaremontti hj-60

Viesti Kirjoittaja liejukana »

siis hj 60:stä on kyse
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Loota remontti

Viesti Kirjoittaja werzu »

Laatikon irroittaminen kannattaa tehdä niin että ottaa sen irti kytkinkopasta niistä neljästä isosta pultista ja jättää kytkinkopan koneeseen kiinni aluksi.Konehan laskee takapäästä silloin kun irroitat vaihdelaatikon palkin.Muista tukea moottoria takapäästä vaikka tunkilla.Hankalinta on se kun laatikko on sinne kardaaneihin päin kallellaan.Asiaa voi helpottaa jos purkaa jakolaatikon pois jo auton alla.Itselläni se kasattiinkin jo laatikon ollessa paikalllaan.Keventää urakkaa mukavasti.

T:Jarkko Pasanen #14
liejukana
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 8:15 am
Paikkakunta: hki

lootaremontti hj 60

Viesti Kirjoittaja liejukana »

,,,siis hieman helpottaa jos 1. ensin kytkimen puoleinen kiinnitys irti 2. jakolaatikon purku pois (vaatiiko nippelitietoja että onnistuu, esim, purkamisen osajärjestys,,,kuinka irtoaa osat lootan puolelta,,?).
3. Laatikon alla olevan palkin irroitus.
Jep jep,,, mitenkäs muuten se takaisin laitto. Paljonko mahtaa painaa loota ilman jakolaatikkoa?? Riittääkö pari miestä laittamaan laatikon takaisin paikalleen ilman apuvälineitä( onko kolmannesta apua vai turha).
Liikaa onpi aukkoja yleissivistyksessä, ja näin koneella aikas hankalaa hahmottaa kaikkea. No työ tekijäänsä,,,
Kaikki käytännön tieto kuitenkin otetaan kiitollisuudella vastaan. Kertokaahan lisää viisaammat! Kädet jo syyhyää jotta hommiin pääsisi.
Kiitos Wertsulle.
mikkot7
Viestit: 38
Liittynyt: Pe Maalis 24, 2006 6:36 pm
Paikkakunta: liperi

juu

Viesti Kirjoittaja mikkot7 »

Mä sain asennetua laatikon (yksin)melko mukavasti ku ens työnsi lootan auton alle ja sit tunkkas senverran että sai rullakon lootan alle ja sit kiilaa puupalikoilla sen suunilleen samaan kulmaan ku kone ja sit eiku työntämään ja pinjonia pyörittämnällä poorit kohalleen.
Vanhassa vara parempi
mixsix
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 8:51 pm

Viesti Kirjoittaja mixsix »

Täällä kans olisi laatikko käytettävä auki. Vinkkejä jakolaatikon irroittamiseen kaivataan...
Hande
Viestit: 37
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:24 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hande »

Helpoiten käy toi lootan irroitus, jos on sellainen moottonostin jonka voi työntää oviaukosta sisään ja siitä liinä lootan ympäri. Kait Hj:säkin on sellainen huoltoluukku siinä vaihdekeppien ympärillä.

Kuva

juu ja tosiaan muistaa tukea moottorin takapäässtä esim. hallitunkilla
Kuva

Noi kuvat ovat tosin BJ70:sestä mutta pätee varmaan HJ60:sessäkin
mixsix
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 8:51 pm

Viesti Kirjoittaja mixsix »

Jakolaatikko paljasti rikkinäiset hammaspyörät, vaihdelaatikon puoleiset kaikki kolme. keskimmäinen oli yhtenäinen tälli. käykö nelivaihteisen jakolaatikon hammaspyörät viisi vaihteiseen?
mixsix
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 8:51 pm

Viesti Kirjoittaja mixsix »

Elikkä varaosat ja tiivisteet on kasassa mutta ongelmia myös. Miten saadaan kytkin akselissa oleva vaihdelaatikon puoleinen hammasratas irti? Täytyykö ottaa kansi jossa on vaihdekepin reikä irti eli onko siellä joku lukite vai lähteekö ulosvetäjällä irti. Akselissahan on boorit ja akseli on "mutterin" päästä sileä ja kirkas mutta ennen hammasratasta akseli on karkeampi...
Vastaa Viestiin