Pari kyssäriä: jarrujen ilmaus ja kallistuksenvakaaja
Valvoja: Käyttäjä
Pari kyssäriä: jarrujen ilmaus ja kallistuksenvakaaja
Millä vekottimella tuo jarrujen ilmaus tapahtuu? Luin Haynesin manuaalista periaatteen ilmauksesta, mutta se putkisysteemi on epäselvä? Ostetaan Biltemasta joku letkun pätkä jossa joku liitin?
Toinen juttu: katsuri haluaa kallistuksenvakaajan kiinni Hojoon, siis se laitetaan. Mulla ne pitkät päätypultit on ruostunu kelvottomiksi. Onko tietoa, voiko ne tehdä ihan suoraan vaan sopivan paksuisesta kierratangosta vai vaaditaanko siihen varaosa? Prikat ja kumipuslat hommaan varaosina.
Toinen juttu: katsuri haluaa kallistuksenvakaajan kiinni Hojoon, siis se laitetaan. Mulla ne pitkät päätypultit on ruostunu kelvottomiksi. Onko tietoa, voiko ne tehdä ihan suoraan vaan sopivan paksuisesta kierratangosta vai vaaditaanko siihen varaosa? Prikat ja kumipuslat hommaan varaosina.
Kimble, 
SLCK #248
Tilapäisesti Cruiseriton

SLCK #248
Tilapäisesti Cruiseriton
Jarrujen ilmaus onnistuu parhaiten, jos saat kaverin siihen hommaan. Toinen istuu kabiinissa ja polkee jarrua, toinen availee ilmaruuveja sitä mukaa. Eli pääsäiliön korkki auki ja täyteen jarrunestettä. Ensin toinen pumppaa hieman jarrua, sitten ilmaruuvi auki sylinteristä. (Itse olen antanut tässä vaiheessa valua hetken nestettä hieman ihan vapaasti. Tuo samalla ilmaa pois.) Jarru pohjaan ja pidä pohjassa, jolloin ilmaruuvi kiinni. Toimenpiteet toistetaan niin kauan, kun ilmakuplia tulee nesteen mukana ja sitten ilmaruuvi lopullisesti kiinni ja seuraavan nurkan kimppuun. Kannattaa muuten pitää huoli, että nestettä riittää pääsylinterillä, ettei joudu viimesen jarrun jälkeen alkaa ruljanssia alusta 

____________________________
#262 & HJ-60
#262 & HJ-60
mä ostin Biltemasta sen neljän euron kahdenpiirin ilmaamiseen varustetun letkun (jossa venttiilit päässä). Laitetaan letkut ilmausruuvien päälle ja toinen pää pulloon. Avataan niitä ilmausruuveja puolikierrosta. Sitten painelemaan jarrua, Ja lisätään nestettä, jarrua ...nestettä niin kauan ettei tule enää kuplia letkuihin. Letkut on kirkkaat joten näkee helposti. Itse pidin ensin suljettuna toisen piirin, ja kun ilmat kuplat loppui, avasin toisenpuolen ja suljin edellisen. Tämä koska: kun alussa molemmat olivat auki, tuli nestettä vain toiselta puolelta. Oli jotain töhnää putkissa. Sai kovemman paineen ja paskat ullos. Sitten kun molemmista tuli kunnolla kamaa ulos, käynnistin auton ja painelin vielä tehostajan kanssa. Nestettä takapiireihin meni noin litra ja nyt toimii hyvin. Tuo kumiletkuhärpätin on hyvä keksintö.
No hitto
No niin - mikäs onkaan sen parempi paikka selvittää Toyota-asioita kuin SLCK:n foorumi! Tähän mennessä kaikki ymmärretty. Ei muuta kuin hommiin, thanks folks!
Illansuussa karautan bilteman tai Motonetin kautta kohti auringonlaskua ja hyräilen "I'm a poor lonesome Cruiserist..."
Illansuussa karautan bilteman tai Motonetin kautta kohti auringonlaskua ja hyräilen "I'm a poor lonesome Cruiserist..."
Kimble, 
SLCK #248
Tilapäisesti Cruiseriton

SLCK #248
Tilapäisesti Cruiseriton
kannattais varmaan vaihtaa senverran usein, ettei sitä töhnää pääse kertymään putkeen. Silloin homma hoituu helposti: Avaa vaan kaikki ilmausruuvit, ja kaatelee lisää nestettä säiliöön. Ei tarvi muuten edes pumppailla. Sopivat kipot vielä ilmausruuvien alle, niin ei viherpiipertäjätkään herää.
Cruiseri talossa on vaurauden merkki
Noin minäkin sen yleensä olen tehnyt. Säiliö täyteen, ilmausruuvit auki, tupakkia ja asennuskalja, säiliön pinnantarkistus ja täyttö, tupakkia ja asennuskalja, säiliön pinnan tarkistus ja täyttö, tupakkia jne jne. Kun ei yhdestäkään nipasta enää pulputa ilmaa, on ilmaus suoritettu. Sen jälkeen hommataan kyyti tallilta kotiin koska ajokunto on menetetty...