61 olka-akselin rasvamäärä?
Valvoja: Käyttäjä
61 olka-akselin rasvamäärä?
Niin ohjekirjassa ei kerrota paljon sinne tulpan alle pumpataan rasvaa. Tietäiskö joku? Toinenkin kyssäri olis Jakolootan stefojen vaihto. Onko kummonen homma ja mistä muualta saa Tampereen seudulta, kun toyotalta?
Sain itse vetarin stefan vaihdon yhteydessä menemään samaiseen tilaan noin 1,3 400g tuubillista rasvaa.
Joku on joskus väittänyt ettei sitä saisi tunkea aivan täyteen ainakaan rasvaprässillä, tarkemmin en tiedä. Laitoin niin paljon kuin suosiolla mahtui, eikä valituksia ole kuulunut.
Joku on joskus väittänyt ettei sitä saisi tunkea aivan täyteen ainakaan rasvaprässillä, tarkemmin en tiedä. Laitoin niin paljon kuin suosiolla mahtui, eikä valituksia ole kuulunut.
HJ61, vm.-89, huolto N1G, 33" M/T Dueller.
Toyotan itäkeskuksen Cruiseri-mekaanikko sanoi joskus, että yleensä näissä on tiivisteet sellaisessa kunnossa, että yli-innokkaalla prässäämisellä saa rasvat aina etuperään saakka. Siinä taisi mulle selvitä kaksi arvoitusta kerralla: Miten sitä rasvaa mahtuu olkaniveliin ihan jumalattomasti? Ja etuperän öljyä vaihtaessa, että miten kummassa se on päässyt näin pahan näköiseen kuntoon? 

Markus, jäs 75, HJ61
Aukaisin tuossa viikonvaihteessa HJ-60:n etupyörän navan sinne asti, että sain samalla sekä jarruleyn että vetoakselin sisemmän stefan (se joka erottaa etuperän öljyt vaseliineista) vaihdettua. Toyotan manuaalissa mainitaan, että se mokkula missä murros pyörii pitäisi täyttää noin 3/4 täyteen "Pack Molybdenum disulphide lithium base grease into the knuckle to about three fourths of the knuckle". Itse laapin siihen mokkulaan lastalla mönjää sen kolme neljännestä sen jälkeen kun olin tunkenut murroksen täyteen vaselliinia kun se oli kerran irrallaan.
Eihän sitä tietty pysty tietämään paljonko siellä sitä rasvaa on kun prässillä painetaan. Ei kannattane ainakaan soimaan laittaa.
Eihän sitä tietty pysty tietämään paljonko siellä sitä rasvaa on kun prässillä painetaan. Ei kannattane ainakaan soimaan laittaa.
Kimble, 
SLCK #248
Tilapäisesti Cruiseriton

SLCK #248
Tilapäisesti Cruiseriton