Revolverisakkelit käytännössä
Valvoja: Käyttäjä
Revolverisakkelit käytännössä
Onko kellään ollu ns.revolverisakkeleita käytössä.Oon kyhäilly sellaset ja tarkotus ois laittaa bertan alle ja testata.Tein ja kokeilen myös pitkittäissaranoita jotka tulee rungon ja jousen väliin ja sallii jousen kallistumisen akselin mukana.Näin ei pitäisi tulla kiertotaipumista jousenpään ja akseliputken välille.Toivottavasti toimii.Toiveissa on myös et em systeemillä akseli liikkuisi poikittaissuunnassa hieman sisäänjoustonpuolelle ja näin helpottaisi tilan ahtautta renkaan ja korin/rungon välissä.Katsotaan.Jos jollain on kokemusta tommosista kotkotuksista niin mielenkiinnolla luen kommentteja
Vähän älyä paljon vauhtia
revolverit
Itelläni oli ennen kierrejousiin siirtymistä tollaset linkku tyyppiset sakkelit takana ja kyllä ne tuntu hyvin siellä toimivan,.
http://personal.inet.fi/cool/4x4/tekniikka.html
http://personal.inet.fi/cool/4x4/tekniikka.html
Romut on asemoitu alustaan ja testiajot on ajettu.Alustasta tuli Tosi pehmeä jopa rangemainen ja joustot kasvoivat kohtuullisesti ainaski omasta mielestä.Äärijoustoissa akseli liikkuu yllättävän paljon sisäänjouston puolelle mikä on hyvä renkaille.
Kuvia tulee kunhan Hande saa niitä lisättyä.
Kuvia tulee kunhan Hande saa niitä lisättyä.
Vähän älyä paljon vauhtia
Nyt rengas ottaa sisään kiinni mut lopullisessa muodossa ei pitäs.Nyt akseli liikkuu "väärinpäin"koska jousipakkoja nipussa pitävää pantaa ei vielä oo ja kori painaa tietenkin alarinteen puolelle.Kunhan tiukat mutta liukuvat pannat on tehty ja laitettu paikalleen niin tilanteen pitäis korjaantua
Vähän älyä paljon vauhtia
Kunhan kyselin ku oli niin liki tuossa kuvassa
Tarkoitus ei ollu arvostella keskeneräistä työtä, vaan ihan mielenkiinnosta ko ratkaisua kohtaan kyselen. Jousitusmuutos mielessä kalastelen kokemuksia
Lisää vaan projektikuvii kun etenee!!!

Tarkoitus ei ollu arvostella keskeneräistä työtä, vaan ihan mielenkiinnosta ko ratkaisua kohtaan kyselen. Jousitusmuutos mielessä kalastelen kokemuksia

Lisää vaan projektikuvii kun etenee!!!
Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys
BJ42
BJ75
DYNA 300
BJ42
BJ75
DYNA 300
mun mielestä noi pitkittäis saranat näyttää vähän "humpuukilta" kun ne heittelee perää puolelta toiselle.![]()
tossa kuvassa näkyy hyvin kun perä muljataa sivulle ja auto on helpompi kaataa,toi kuskenpuolen norra on taipunut päästä ja jousipakka ei paina kuskinpuolen pyörää maahan samaantapaan kuin se tekis orkkiksena joka huonontaa pyörän pitoa.
huonontunut pyörän pito pirtää renkaan helpommin pomppimaan joka taas voi olla huonoksi murroksille.
toi revolveri vois olla tehty niin että se sallisi taipumista oman akselins ympäri jos siihen taipumista halutaan.
jokatapauksessa en mä tekis omaan autoon tollasia pitkittäis saranoita,mutta tää nyt on vain mun mielipide jokainen rakentelee autonsa niinkuin parhaaksi näkee.
Jousenpää taipuu kuvassa aivan liikaa joka johtuu puuttuvista jousipannoista.Pannat tehty tänään ja laitettu paikalleen.Nyt em. taipumista ei tapahdu ja akseli ei muljahda niinkuin kuvassa.Suunnittelin sellasen pyörähtävän sakkelin tekoa mut taitaa olla liian työläs rakentaa ja lujuudet tarttee funtsia erilailla.
Vähän älyä paljon vauhtia
ok edelliset!menestystä kokeiluille 
joo pitäis tehä se revolveri sakkelin varsi jyrsimellä ja sorvilla niin että olis palikat jonkinverran puörähtävät kuitenkin rajoitetut ja pysyisivät vieläpä sisäkkäinkin.
muistan kun noita revorveri sakkeleita tuli jenkkilässä ekankerran myyntiin vuosia sitten,silloin asia kiinnosti jonkinverran mutta jäipä tilaamatta/tekemättä tommoset.
saako noita lattapakan latanpäissä olevia "liukupaloja" jostakin uusia?,näyttäisi vain kuvissa että olis noi vihreet liukupalat uusittu lattojen väleihin vai onko?

joo pitäis tehä se revolveri sakkelin varsi jyrsimellä ja sorvilla niin että olis palikat jonkinverran puörähtävät kuitenkin rajoitetut ja pysyisivät vieläpä sisäkkäinkin.
muistan kun noita revorveri sakkeleita tuli jenkkilässä ekankerran myyntiin vuosia sitten,silloin asia kiinnosti jonkinverran mutta jäipä tilaamatta/tekemättä tommoset.
saako noita lattapakan latanpäissä olevia "liukupaloja" jostakin uusia?,näyttäisi vain kuvissa että olis noi vihreet liukupalat uusittu lattojen väleihin vai onko?
Tein kotona nuo liukulätkät kulutusmuovista.10mm muovilevyä ja siitä 76mm reikäporalla kiekkoja.Kiekko kiinnikkeeseen ja sorviin.Sorvasin niin et levy on n.3mm ja "natsa" n.7mm.Natsa on 13mm halk ja porasin lehtiin samankokoiset reiät ja tumppasin levyt jousiin kiinni.Vaikutti ihan v...sti pintapehmeyteen.
Vähän älyä paljon vauhtia
ahaa noi "liukulätkät" onkin omatekoisia! millanen kiinike se oli missä sait noi pysymään sorvissa ja vieläpä suorassa?
mitens toi kulutusmuovin kestävyys esim nailoniin verrattuna?
pitäis tehdä itsekkin noita esim pyöreästä muovi/nailontangosta,nailonia on kiva sorvailla kunhan on vain terävä kourumainen terä että se tosiaankin leikkaa eikä tee sorvausjälkeä "polttamalla".
joo mulla on turbo patrollin baraboliset 3 lehtiset takapakat jotka on tarkoitus väsätä hj45 eteen noi on n30cm pidemmät kuin 40-45 sarjasten etulatat ja "elävät" aivan älyttömästi orkkiksiin verrattuna noista puuttuu jokunen "liukulätkä".
patroll etulatat on samaa mittaset kuin 40-45 omat mutta niissäkin on joustoa jo kohtalaisesti verrattuna tojon omiihin,tosin se puslan tappi on 16mm kun 40-45 se on toi ikävä "välikoko" 15mm.
tossa noiden pidempien lattojen sovittelua

tollasilta taas näyttää noi helposti sovitettavat turbopatrol etulatat
noissa on tommonen muovi lätkä myos tolla akselin keskitys tapilla jolla lehtinippu pultataan kokoon.

mitens toi kulutusmuovin kestävyys esim nailoniin verrattuna?
pitäis tehdä itsekkin noita esim pyöreästä muovi/nailontangosta,nailonia on kiva sorvailla kunhan on vain terävä kourumainen terä että se tosiaankin leikkaa eikä tee sorvausjälkeä "polttamalla".
joo mulla on turbo patrollin baraboliset 3 lehtiset takapakat jotka on tarkoitus väsätä hj45 eteen noi on n30cm pidemmät kuin 40-45 sarjasten etulatat ja "elävät" aivan älyttömästi orkkiksiin verrattuna noista puuttuu jokunen "liukulätkä".
patroll etulatat on samaa mittaset kuin 40-45 omat mutta niissäkin on joustoa jo kohtalaisesti verrattuna tojon omiihin,tosin se puslan tappi on 16mm kun 40-45 se on toi ikävä "välikoko" 15mm.
tossa noiden pidempien lattojen sovittelua

tollasilta taas näyttää noi helposti sovitettavat turbopatrol etulatat
noissa on tommonen muovi lätkä myos tolla akselin keskitys tapilla jolla lehtinippu pultataan kokoon.