HJ60 Lämpömittari/anturivikaa??
Valvoja: Käyttäjä
HJ60 Lämpömittari/anturivikaa??
Tere!
Työnsin työmatkaa sellaset 100km suuntaansa. Menomatkalla annoin vanhukselle hieman reippaamminkin happea, kun oli kiire. Ei nyt mitään mahotonta, mutta 110-120kmh tais olla vitosella motarilla. Pääsin työpaikan pihaan, niin huomasin, että oli lämpömittari noussut liki punarajan. Katoin paisuntasäiliön ja siellä hieman kuivaa, joten lisäsin hiukan vettä.
Lähdin takasinpäin ajelemaan, niin ajelin kiireettä ja nätisti 80-90kmh ja lämmöt pysy ihan viivassaan, kunnes n.60km jälkeen nousi salamannopeasti melkein punaselle. Ei mielestäni johtunut lämpeämisestä, koska ei niin nopeesti voi lämmetä. Virrat pois ja odottelin puoli minuuttia ja tulille. Taas oli lämmöt ihan normaalit. Teki sen kerran vielä 5km matkalla ja aina sama homma, kone sammuksiin ja takasin käyntiin, niin palas normaaliksi lämmöt. Tienpäällä tarkistin, niin paisuntasäiliöstä ei ollut mennyt vettä ja kaikki vaikutti muutenkin ihan normaalilta. Anturin liitos ehä hitusen löysällä ja sitä heiluttelin. Pääsin 1km, kun teki taas ja toistin toimenpiteet, tosin en noussut kabiinista, vaan räjäytin tulille. Sitten ajelin vajaat 20km kotiin ilman probleemia.
Mistäkö lähtis vikaa hakemaan, josko joku viisaampi osais kertoa, jos on ollut samanmoista vikaa???
Työnsin työmatkaa sellaset 100km suuntaansa. Menomatkalla annoin vanhukselle hieman reippaamminkin happea, kun oli kiire. Ei nyt mitään mahotonta, mutta 110-120kmh tais olla vitosella motarilla. Pääsin työpaikan pihaan, niin huomasin, että oli lämpömittari noussut liki punarajan. Katoin paisuntasäiliön ja siellä hieman kuivaa, joten lisäsin hiukan vettä.
Lähdin takasinpäin ajelemaan, niin ajelin kiireettä ja nätisti 80-90kmh ja lämmöt pysy ihan viivassaan, kunnes n.60km jälkeen nousi salamannopeasti melkein punaselle. Ei mielestäni johtunut lämpeämisestä, koska ei niin nopeesti voi lämmetä. Virrat pois ja odottelin puoli minuuttia ja tulille. Taas oli lämmöt ihan normaalit. Teki sen kerran vielä 5km matkalla ja aina sama homma, kone sammuksiin ja takasin käyntiin, niin palas normaaliksi lämmöt. Tienpäällä tarkistin, niin paisuntasäiliöstä ei ollut mennyt vettä ja kaikki vaikutti muutenkin ihan normaalilta. Anturin liitos ehä hitusen löysällä ja sitä heiluttelin. Pääsin 1km, kun teki taas ja toistin toimenpiteet, tosin en noussut kabiinista, vaan räjäytin tulille. Sitten ajelin vajaat 20km kotiin ilman probleemia.
Mistäkö lähtis vikaa hakemaan, josko joku viisaampi osais kertoa, jos on ollut samanmoista vikaa???
____________________________
#262 & HJ-60
#262 & HJ-60
Oliko pelkät lämmöt kun pomppas tappiin?
Mulla oli yhdessä HoJossa jotain häikkää noissa kun polttoaineen ja lämpöjen mittarit sekos ajoittain.
Säikäytti kyllä ekalla kerralla pirusti kun huomas et on lämmöt tapissa. Jatkossa sai varmistuksen "virheestä" kun katto muutkin mittarit.
Vikaa en koskan ehtinyt tutkia tarkemmin että mistä johtui
Mulla oli yhdessä HoJossa jotain häikkää noissa kun polttoaineen ja lämpöjen mittarit sekos ajoittain.
Säikäytti kyllä ekalla kerralla pirusti kun huomas et on lämmöt tapissa. Jatkossa sai varmistuksen "virheestä" kun katto muutkin mittarit.
Vikaa en koskan ehtinyt tutkia tarkemmin että mistä johtui
Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys
BJ42
BJ75
DYNA 300
BJ42
BJ75
DYNA 300
Toi ongelma toistuu omassa 60:ssä aikaajoin, varsinkin pitemmän ajon
aikana, mulla ei nouse pelkästään lämmpömittari vaan polttoainemittarikin
pompaa tappiin?
En ole tehnyt sille mitään kun "ominaisuus" on ollut tiedossa, johtunee
jostain etuvastuksesta mittariston takana?
aikana, mulla ei nouse pelkästään lämmpömittari vaan polttoainemittarikin
pompaa tappiin?
En ole tehnyt sille mitään kun "ominaisuus" on ollut tiedossa, johtunee
jostain etuvastuksesta mittariston takana?
________________________
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
- hakoteilla
- Viestit: 250
- Liittynyt: To Marras 25, 2004 7:27 am
Meillä HJ tekee joskus samaa. Viisaammat sanovat syynä olevan mittaristossa olevan vastuksen viallisuus tai sen liitoksen kylmäjuotos, tms. Taitaa olla vanhoissa hojoissa enemmänkin ominaisuus. Muistakseni lämpömittari ja polttoainemittari lopettavat toimintansa samaan aikaan. Lämmöt kuitenkin nousevat aivan tappiin ja nopeasti.
Juu, empä päässyt seuraamaan polttoainemittaria, kun olin just lorotellut tankin täyteen = tilipäivä. Eli oli koko matkan ylhäällä.
Ei muuten, mutta peljästytti vaan, kun lämmöt nousi. Pari kertaa on henkilöauton kanssa joutunut kansitöihin, kun on tehnyt saman.
Ei muuten, mutta peljästytti vaan, kun lämmöt nousi. Pari kertaa on henkilöauton kanssa joutunut kansitöihin, kun on tehnyt saman.
____________________________
#262 & HJ-60
#262 & HJ-60
Luulen, että vika on siinä, kun antaa laturi hieman ylilatausta. Volttimittari nousee pitkässä ajossa hieman päälle 28v ja sillon tulee vasta tuo vika. Sähkölaitteita kun pitää paljon päällä, niin ei ilmene. Hassen kanssa päivällä soiteltiin ja ominaisuus on varmaankin melko identtinen, kuin siinä Hassen vanhassa 60:ssa...
____________________________
#262 & HJ-60
#262 & HJ-60
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 7:47 pm
- Paikkakunta: roi
Miten muuten sitten ku mulla lämpes ihan oikeasti tuo hojotin. Olosuhteet oli aika huonot että tuolla umpihangessa sillä ryömittelin ja kun olin pääsemässä takas kovalle tielle niin huomasin et lämpömittari oli lähes punasella. No aukaisin sitten konepellin ja pulputushan sieltä kuulu. Pistin puhaltimet kuumalle ja täysille niin alko lämmöt laskemaan. Mutta onko tuo lämpeneminen tiukassa paikassa myös hojon "ominaisuus" ja kovinkin yleistä?
vm.82 HJ60 35/13.5 15 + vinssi
vm 83 HJ60 viis vaihdetta ja pakki
vm 83 HJ60 viis vaihdetta ja pakki
Jos nestettä on riittävästi niin mielestäni on kaksi mahdollisuutta. Vesipumppu ei kunnollinen tai flektin "kytkin" löysä.krustikroki kirjoitti:Miten muuten sitten ku mulla lämpes ihan oikeasti tuo hojotin. Olosuhteet oli aika huonot että tuolla umpihangessa sillä ryömittelin ja kun olin pääsemässä takas kovalle tielle niin huomasin et lämpömittari oli lähes punasella. No aukaisin sitten konepellin ja pulputushan sieltä kuulu. Pistin puhaltimet kuumalle ja täysille niin alko lämmöt laskemaan. Mutta onko tuo lämpeneminen tiukassa paikassa myös hojon "ominaisuus" ja kovinkin yleistä?
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 7:47 pm
- Paikkakunta: roi
>Mitä tarkotatte tuolla flektin "kytkimen" kirimisellä?
Flektin keskimötikässä on sisällä silikoniöljyä joka lämmetessään
tekee flektistä enempi yhtä puuta. Eli kun kone käy viileämpänä
niin flektin siivet pyörii hitaammin kuin sen akseli. Ajanmittaan
silikoniöljy menettää ominaisuuksiaan ja flekti pyörii kuumanakin
hitaasti ja kun revittelee esmes lumessa jolloin ei ajoviima jäähdytä
niin kone keittää. Flekti auki ja öljyt vaihtoon.
Matti
Flektin keskimötikässä on sisällä silikoniöljyä joka lämmetessään
tekee flektistä enempi yhtä puuta. Eli kun kone käy viileämpänä
niin flektin siivet pyörii hitaammin kuin sen akseli. Ajanmittaan
silikoniöljy menettää ominaisuuksiaan ja flekti pyörii kuumanakin
hitaasti ja kun revittelee esmes lumessa jolloin ei ajoviima jäähdytä
niin kone keittää. Flekti auki ja öljyt vaihtoon.
Matti
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 7:47 pm
- Paikkakunta: roi